gwh Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 (endret) Da har man besøkt svigerfamilien i Frankrike, og da satt kun Sigmas 30mm på D70'en min. 18-70 kitet ble liggende i bagasjen. Det jeg savnet var ekstrem vidvinkel (10-20mm SIgma er på ønskeliste) og mere i teleenden( og der kom Sigma 70-200/Nikon 80-200 på ønskeliste, kjære Lottoguder....) Uansett, her har dere litt bilder med dette fine objektivet. Kritikk/Kommentarer mottas med takk Bilde 1 F/8 1/400 Bilde 2 F/11 1/200 Bilde 3 F/8 1/400 Bilde 4 F/4 1/80 Bilde 5 F/4 1/1000 Edit, lagt til f/4 verdi og hastighet Edit 2, bilde 1 ble bilde 5 ette rlitt kloning. Endret 19. juli 2006 av gwh Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Fornuftig valg å la zoomen ligge. Selv ser jeg at jeg oftere og oftere lar normal-zoomen ligge til fordel for objektiv med fast brennvidde. Lettere, som oftest billigere, bedre og raskere enn zoomer. Bildene dine manglet nok litt motivmessig for å fenge interessen. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 (endret) Enig i at de mangler litt motiv, men de viser i alle fall at optikken får deg til å jobbe litt. Det med poden har forøvrig motiv, og det samme gjelder hunden. Sistnevnte er litt uskarpt (er det monitoren min?), og bakgrunnen blir litt for mye villahage. Guttungen er mye greiere. Det er litt friskt, men kan godt jobbes litt mer med. Jeg ville i alle fall klonet bort fingrene fra venstre hånd. Da blir det ok med den fargerike og rotete bakgrunnen. Jeg hadde kanskje forventet at du ville utnytte de spesielle egenskapene i objektivet, når jeg leste tittelen. Det har du altså ikke, men tittelen lurte meg litt. Ble derfor litt skuffet, selv om bildene godt kunne vært tatt av meg. Edit: Det virker som om du pleier å ta bilder midt på dagen. Solen står i alle fall høyt på disse bildene. Forsøk å bevege deg ut tidlig eller sent. Dra på markedet når de åpner på morgenen. Da er stort sett lyset finere. Endret 19. juli 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
gwh Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2006 (endret) Jobber med fingrene på Junior nå. Så det faktisk ikke før. Derfor setter jeg pris på tilbakemelidnger. Markedsdagen begynte klokken 10 ca i Thiberville (prøv å finn den på kartet ;-) ) Endret 19. juli 2006 av gwh Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Da begynner det faktisk å bli sent allerede. De fleste reisefotografer ville nok stått på stedet klokken halv ti, evt kommet tilbake rundt stengetid. Sannsynligvis er stengetid rundt en sein lunch, så det ville vel ikke hjulpet noe særlig her. Ville vært litt frekk, og beveget meg nærme innpå noen boder. Lenke til kommentar
gwh Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2006 Ser hvor du vil du hen. Blir litt slik som i det virkelige liv. Lettere å få tilgivelse enn tillatelse.... Har et halvveis bilde fra en markedstall der nede. Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Markedsdagen begynte klokken 10 ca i Thiberville (prøv å finn den på kartet ;-) ) OK Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Der var det, ja. Tenkte det var noe .......... Det siste bildet var klart bedre, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå