erikoed Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 (endret) Var å smurfa på Canon usa sin hjemme side og så de hadde kommet med et nytt objektiv. dette så spennende ut. Lurer på når det kommer til norge? bhphotovideo.com har den. Artig med blenderåpning på 2.8 og is. Montro hva prisen her i norge vil bli.. Noen som har lest noen tester av objektivet ? Endret 19. juli 2006 av erikoed Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Den ligger både i prisguiden og på fotovideo sine hjemmesider Lenke til kommentar
erikoed Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2006 hehe, der bomma jeg litt. blinka new på canon siden så trodde dette var helt nytt. synd objektivet er så dyrt Lenke til kommentar
modin Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Men Tamron har et billig, men relativt bra 17-50mm f2.8 som akkurat har kommet i norske butikker (Japan Foto). Skal du ha en lysterk normalzoom er dette et bare alternativ. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Men Tamron har et billig, men relativt bra 17-50mm f2.8 som akkurat har kommet i norske butikker (Japan Foto). Skal du ha en lysterk normalzoom er dette et bare alternativ. 6522165[/snapback] Stemmer også for at den bør bli en slager. Bare ikke kjøp så mange at de øker prisen. For mange er nok den Canon-zoomen det ideelle objektiv til hverdags, men dette kan være en god trøst for oss mindre bemidlede. Lenke til kommentar
modin Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Stemmer også for at den bør bli en slager. Bare ikke kjøp så mange at de øker prisen. For mange er nok den Canon-zoomen det ideelle objektiv til hverdags, men dette kan være en god trøst for oss mindre bemidlede. 6522304[/snapback] Er det fare for at de øker prisen etter at måneden er over? I såfall bør jeg bestille rimelig kvikt.... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 (endret) Har du pengene så er det jo bare til å stikke ned på Japan Photo. Det hadde nok jeg gjort. Edit: Spent på å høre første brukererfaring her på forumet, samt å se eksempler på hvor godt den klarer seg på 2,8 til 3,5. Det er jo lov å håpe på gode resultater, selv om det nok er i dette området at Canons egen ruler gata. Endret 19. juli 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
modin Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Har du pengene så er det jo bare til å stikke ned på Japan Photo. Det hadde nok jeg gjort. 6522386[/snapback] Jeg har pengene, men så er det det å bruke penger da. Man får litt dårlig samvitighet over å ikke spare dem, desuten er det et stykke til nærmeste butikk. Kunne selvsagt handlet på nettbutikken, noe som har lagt merke til at Japan Foto har startet skikkelig nettbutikk den kom vel 5år for sent, men de får ha velkommen etter. Når jeg får det skal jeg i hvertfall skrive erfaringer her på forumet. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Har du pengene så er det jo bare til å stikke ned på Japan Photo. Det hadde nok jeg gjort. 6522386[/snapback] Jeg har pengene, men så er det det å bruke penger da. Man får litt dårlig samvitighet over å ikke spare dem, desuten er det et stykke til nærmeste butikk. Kunne selvsagt handlet på nettbutikken, noe som har lagt merke til at Japan Foto har startet skikkelig nettbutikk den kom vel 5år for sent, men de får ha velkommen etter. Når jeg får det skal jeg i hvertfall skrive erfaringer her på forumet. 6532921[/snapback] Gjør det. Tøm kontoen, modin. Du fortjener dette, som den gode, kristne mann du er I tillegg får vi hurtig tilbakemelding på hvor godt dette er. Altid greit for oss å la andre ta tjansen på katta i sekken for oss, selv om det neppe er særlig sannsynlig i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Edit: Spent på å høre første brukererfaring her på forumet, samt å se eksempler på hvor godt den klarer seg på 2,8 til 3,5. Det er jo lov å håpe på gode resultater, selv om det nok er i dette området at Canons egen ruler gata. 6522386[/snapback] Norske Fotografi har testet dette Tamron objektivet, og det yter visst godt selv på 17mm og 2,8 (ganske ulikt Sigma sin 17-70 som ikke klarer 17mm og god lysstyrke uten å få skjemmende feil, i følge samme test). Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Edit: Spent på å høre første brukererfaring her på forumet, samt å se eksempler på hvor godt den klarer seg på 2,8 til 3,5. Det er jo lov å håpe på gode resultater, selv om det nok er i dette området at Canons egen ruler gata. 6522386[/snapback] Norske Fotografi har testet dette Tamron objektivet, og det yter visst godt selv på 17mm og 2,8 (ganske ulikt Sigma sin 17-70 som ikke klarer 17mm og god lysstyrke uten å få skjemmende feil, i følge samme test). 6534846[/snapback] Vi har fått dette objektivet i butikken, og jeg testet det litt en kveld det var stille. Objektivet overbeviste kraftig, kvalitetsfølelsen er bra, og det virker veldig solid. Nå tok jeg ikke noen testbilder for å studere det nøye, men førsteinntrykket var veldig bra. Det virket som en enorm kvalitetsøkning kontra pusle 18-55'n som kom med D50'n min. Jeg forelsket meg totalt i objektivet, og det står nå øverst på ønskelista mi ved siden av SB-600 blitzen som jeg har bestilt. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Hvis jeg går over til digital SLR etterhvert (har en analog F80 nå), så vil også jeg sterkt vurdere Tamron 17-50/2,8 fremfor kit-objektivet (blir evt. en D70s, evt. etterfølger, om jeg skal ha DSLR nå). Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Objektivet duger bra det! Har brukt det i 2 mnd nå. Ingen problem å ta innebilder med ISO 200 uten blits. Jeg bruker objektivet på et 30D kamera. En liten sak er at objektivet skygger for den innebygde blitsen. Kan poste et par bilder hvis det er interesse for det. Lenke til kommentar
Per69 Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 ...Kan poste et par bilder hvis det er interesse for det. 6554855[/snapback] Ja, det er det interesse for Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 (endret) Ok. Poster bilder i full size.Bildene er ikke redigert i etterkant. Hvitbalanse er satt på auto. Kamrera Canon 30D, Objektiv EF-S 17-55mm, 1:28 IS USM På dette bildet har konen min sagt seg villig til å stille opp. Fisk: Type makrell. ISO100 1/400 sek f/2.8 Edit: Får ikke lastet opp fullsize. Endret 28. juli 2006 av Luske_Ludvig Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Grøft Dette bildet er tatt med kamera på full auto. ISO400 f/5.0 1/100 sek. Hadde jeg tatt dette bildet ville jeg valgt lavere iso og lengre lukkertid. Lenke til kommentar
modin Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 (endret) Gjør det. Tøm kontoen, modin. Du fortjener dette, som den gode, kristne mann du er I tillegg får vi hurtig tilbakemelding på hvor godt dette er. Altid greit for oss å la andre ta tjansen på katta i sekken for oss, selv om det neppe er særlig sannsynlig i dette tilfellet. 6532997[/snapback] Hehe, ja ikke sant så håper vi at kontoen blir fyllt opp igjen fra åven da Er bare det at at det er en del ting jeg har lyst på da. Har allerede planlagt å kjøpe en bærbar Mac (selvsagt med en dertill passende Crumpler bag), en Fotoskriver, og en Laserskriver. I tillegg har jeg lyst på en liten LCD-TV (må ha litt å leke med på hybelen min når jeg kommer til Bergen). Da flyr jo pengene raskt av gårde vet du.... Endret 28. juli 2006 av modin Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Lyng 1/125 sek f/4.0 ISO 400 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Dette blinkskuddet knipset jeg på en fotosafari i Bergen i juni. 1/200s f 5.6 ISO100 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå