Neppe Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Tenkte jeg skulle se litt på tven med datan, det er ikke snakk om en flatskjerm tv. Den medfulgte ledningen til skjermkortet står inni, på den er det en overgang til S-Video. Jeg bruker da denne S-Video til SCART kabelen jeg har, tven blir svart-hvit. Jeg hadde ikke dette problemet med Radeon kortet når jeg haddet det. Noen som har en løsning ? Eventuelt forklaring Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Hjalp en kamerat med det her for ca et år siden, men husker ikke helt hvordan vi fikset det. Tror det var på egenskapene for skjerm og avanserte instillinger et sted, og der bytta vi fra ntsc til PAL eller noe sånt Vet ikke om det er til hjelp, men du burde ihvertfall sjekke dem avanserte skjerminstillingene på kortet Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Bruker du ntfs på en pal tv blir bildet svart. Hadde samme problemer med en amerikansk psx Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2006 (endret) Hvor kan jeg skifte til Pal B da ? Fant det, står allerede på PAL B, er no svart-hvit enda da. Fankern må jeg kjøpe meg dvd spiller også Endret 19. juli 2006 av Neppe Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 (endret) Jeg har Nvidia, min ser slik ut. Gjør som jeg: Jeg bruker også S-video ut fra skjermkorte. Endret 19. juli 2006 av chills Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Jeg er kankje helt på gjorde na, men det er ikke noe annet du kan velge istedenfor NTSC og PAL? Hvis du er lur så prøv alle som står der en etter en Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2006 Jeg prøvde alt, er enda svart-hvit. Har det ikke noe å si at ledningen har overgang fra S-Video til SCART ? Men det er jo enda rart siden jeg ikke har hatt problemer før. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Jeg prøvde alt, er enda svart-hvit. Har det ikke noe å si at ledningen har overgang fra S-Video til SCART ? 6521112[/snapback] nei, det er det som er vanlig. Men det er mange som kombinerer bruken av s-video og composite og da funker det ihvertfall perfekt. Lenke til kommentar
buljong Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Jeg prøvde alt, er enda svart-hvit. Har det ikke noe å si at ledningen har overgang fra S-Video til SCART ? Men det er jo enda rart siden jeg ikke har hatt problemer før. 6521112[/snapback] problemet ligger i TV¨n pass på at AV kanalen står innstilt på s-video ikke coax eller noe... Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Jeg prøvde alt, er enda svart-hvit. Har det ikke noe å si at ledningen har overgang fra S-Video til SCART ? Men det er jo enda rart siden jeg ikke har hatt problemer før. 6521112[/snapback] problemet ligger i TV¨n pass på at AV kanalen står innstilt på s-video ikke coax eller noe... 6521208[/snapback] men det funka jo for han på det gamle skjermkortet Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Støtter tv'n din s-video da? Hvis den ikke har en egen inngang for s-video så kan du ikke bruke den type kabel. Da må du bruke kompositt + scart-overgang Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Jeg har Nvidia, min ser slik ut. Gjør som jeg: Jeg bruker også S-video ut fra skjermkorte. 6521011[/snapback] Funker det, men da vil du jo sende compositt og ikke s-videosignal til til tv'en. Poenget med å bruke en s-vidkabel forsvinner litt.. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2006 Som sagt, det HAR funket før. Uten problemer. Men det funker ikke med Nvidia sine kort, funka på mitt gamle Radeon 9800 Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Jeg har Nvidia, min ser slik ut. Gjør som jeg: Jeg bruker også S-video ut fra skjermkorte. 6521011[/snapback] Funker det, men da vil du jo sende compositt og ikke s-videosignal til til tv'en. Poenget med å bruke en s-vidkabel forsvinner litt.. 6521305[/snapback] Jeg har det iallefall slik, og jeg har farger. Lenke til kommentar
covah Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Dersom TVen har flere SCART kontakter, er det som regel bare en av dem som støtter s-video signaler (s-video er IKKE en del av SCART standarden, men mange støtter det uansett). De fleste TVer har også forskjellige AV kanaler for bla. komposit og s-video. Forsøk å bytt til en annen AV kanal (feks. trykk på AV knappen flere ganger). Lenke til kommentar
covah Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Jeg har det iallefall slik, og jeg har farger. 6521384[/snapback] Komposit signal gir et mye dårligere bilde enn s-video. Feks. "color bleed", dvs. at fargene glir inn i hverandre er ofte et stort problem med komposit signal. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Hmmm hehe oki. Jeg har S-Video, men skal jeg ha farger må jeg sette den til kompositt i innstillingene. Lenke til kommentar
covah Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Nei, velger du komposit har du komposit signal, selv om du bruker en s-video kabel. Å kjøre composit signal over en s-video kabel bør man vel bare gjøre dersom tv'en ikke støtter s-video signal. Syns du burde prøve å få s-video til å funke. Du kan som sagt forsøke å bytte SCART kontakt dersom du har flere, og/eller bruke en annen AV kanal på tv'en din. Dersom du fortsatt har manualen, kan du jo ta en titt for å se om den støtter s-video signaler, noe de aller fleste tv'er (iallefall fra -95 og opp) støtter. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 Ja den støtter S-Video, som sagt så funka det med et Radeon kort. Jeg har ikke forrandra noe på tven, så skjønner ikke at det skal være noe galt med det, jeg skal teste mere når jeg kommer hjem fra jobb idag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå