Stig Ove Voll Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Jeg plages med at jeg kun får fargefilmene mine i NTSC overført i sort-hvitt til PC-en. Jeg benytter Pinnacle Studio 10.5 og 500-USB. Videospilleren min støtter NTSC, og det funker bra å se filmene på TV-apparatet. Videospilleren plugger jeg til 500-USB (capture device) med en kabel som har SCART i ene enden og komposittplugger i andre enden. Jeg starter spilleren, åpner Pinnacle Studio og filmen snurrer. Men i svart-hvitt, selv om jeg har krysset av for NTSC i innstillingene. Programmet er avinstallert og reinstallert. Drivere til 500-USB er avinstallert og reinstallert. Siste versjon av DirectX er installert. Siste drivere til grafikkortet er installert. Flere sett med kabler er forsøkt. Finnes det noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
nifty Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 HAR du forsøkt PAL B i innstillingene ? Det er mest sannsynlig dette videospilleren gir fra seg ....... _nifty_ Lenke til kommentar
Stig Ove Voll Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2006 HAR du forsøkt PAL B i innstillingene ? Det er mest sannsynlig dette videospilleren gir fra seg ....... _nifty_ 6521491[/snapback] Joda, men det har jo ingen hensikt siden det er NTSC jeg skal ha. PAL-innstillingen gir for øvrig verken bilde eller lyd. Lenke til kommentar
Stig Ove Voll Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 Er det slik at jeg trenger noe som heter transcoder? Og i såfall, kan noen anbefale en som ikke koster allverden? Lenke til kommentar
Ove_H Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Problemet er at videospilleren din ikke gir et 100% NTSC signal, men noe som heter PAL 60. Det har tv kortet ditt problemer med å takle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå