Rincewind76 Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 (endret) Er ute etter noen 2.1 eller 2.0 høyttalere til et stagepiano som er noe bedre enn de gamle pc-høyttalerne jeg fant på boden... Trenger noe rimelig, og proffe monitorer o.l. er uaktuelt, men (prioritert rekkefølge): 1. De MÅ være litt kraftig bygd, og tåle litt lydstyrke før det blir vibrasjoner i kabinettene o.l. 2. Bør ha ganske jevn gjengivelse av frekvensområdene 3. Bør ha tonekontroller (bass/diskant) og linjeinngang, men dette er vel ganske standard. Skal bare være til øvingsbruk i et rom på ca. 15kvm, får jeg noe brukbart i prisklassen 3-800,-? Endret 19. juli 2006 av Rincewind76 Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 (endret) For under kr 1000 tror jeg ikke du får noe bedre enn M-Audio StudioPro3 til kr 945 til øvingsbruk: http://www.procom.no/infoShop/isProductDis...p/details/23274 Du kan selvfølgelig få billigere 2.1 PC-høyttalere med mer bånn, men med langt dårligere og mer ujevn frekvensrespons. Edit: Et alternativ er Behringer MS-16 til kr 695 på musikkland.no. De gir høy nok lyd til øving, men ble ikke imponert da jeg hørte dem... Endret 19. juli 2006 av jon67 Lenke til kommentar
Rincewind76 Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 Takk! Fant ikke disse selv, akkurat det jeg var ute etter. Fare for at M-Audio får noen kroner til fra meg da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå