perpyro Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 (endret) Jeg bestilte time på verksted for over en måned siden hvor verkstedet fikk kopi av vognkortet for å bestille deler. Hjullagrene bak skal blant annet byttes. Til både min og verkstedets store forskrekkelse er det ikke det ene av lagrene ikke mulig å få tak i bortsett fra Japan som tydeligvis sendes med sykkel. De ble lovet å være her i løpet av denne uka men nå sier de at lagrene kommer i begynnelsen av August. Problemet er at jeg skal kjøre til Oslo 31. Juli så det er uaktuelt å vente. Bilen er allerede satt på bukk og de gamle lagrene demontert. Har nå søkt nettet grundig og kommet fram til at det finnes en "nesten" dimensjon. Navnet på det originale lageret er NSK 35BW05 (NSK er fabrikatet) Størelsen på lageret jeg trenger er 35x72x24 mens det jeg får tak i er 35x72x23. Sistnevnte størelse finnes både i enkel, dobbel kuleformasjon og rullelager. Så kommer da spørsmålet. Lageropsettet består av 2 leger på en aksling med en hylse i mellom. Er det da mulig å benytte et 35x72x23 lager og så chimse den siste milimeteren? Håper det er noen mekanikerguruer som kan hjelpe meg ut av en aldri så liten knipe. Endret 19. juli 2006 av perpyro Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Prøvd Abra i Trondheim? De har / skaffer det meste Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2006 (endret) Var der i dag rett før de stengte og fikk feil lager. Har sett i produktkatalogen til SKF blant annet og kommet fram til overnevnte konklusjon. Skal innom i morra bare for å dobbeltforsikre meg. Det som er sært med min bil er at den har delt bakaksling, noe hverken 2 liter bensin eller 2,8 liter dieselversjonen har. Og som kjent er 2,4 liter bensinversjonen tørst så derfor var det ikke så mange som kjøpte den. En annen ting er jo at det dreier seg om en 17 år gammel bil så det går ikke så mange av disse bilene med de sære hjullagrene, noe som igjen betyr at det ikke er mange som produserer det heller. Finnes det et alternativ så benytter jeg gjerne det, blir lettere i ettertid. Endret 19. juli 2006 av perpyro Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Og heller ikke Nissan-forhandler har? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2006 Nei desværre. Det var de som måtte skaffe fra japan. (med sykkel) Lenke til kommentar
kskjon Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Mekonomen Trondheim lister opp at de har hjullager til 1985-88 Laurel for både uavhengig hjuloppheng og stiv bakaksel. For uavhengig hjuloppheng tar de 557.50kr. Ser forøvrig ut som det er samme delene som ble brukt på 1981-1984 også. http://www.mekonomen.no Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2006 (endret) De hadde jeg ikke tenkt på engang men i nøden spiste fanden fluer så får hør der også. Før fikk jeg ikke engang luftfilter til denne bilen på mekonomen. EDIT: Den modellen de henviser til har karoserinummer JC31 mens den jeg har er produsert fra 1988-1992 og heter C32. Er faktisk det hjullagersettet for JC31 jeg sitter med fra SKF og det passer ikke. Endret 19. juli 2006 av perpyro Lenke til kommentar
kskjon Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Da så. Jeg så ikke andre listet på sidene, så jeg antok det var en av de. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2006 Testa forresten nøyaktigheten på søkemotoren til mekonomen og rota opp et registreringsnummer fra et par 1989 modell laurel. Joda ganske riktig hevdet de at de var JC31 1985-1988. Skal uansett ta med meg de gamle lagrene på mekonomen for å se om det tilfeldigvis har noe som ingen andre har. Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 (endret) Hmm går det å bestille herfra Kullager.se Vet ikke om de mener 24,25mm eller at de har begge dimensjonene.(24 og 25) Endret 19. juli 2006 av Vetlite Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 Har kontaktet AFG, SKF og nissan verkstedet i dag. Nissan som måtte bestille fra Japan hadde vistnok gjort en feil og det viser seg at det finnes lager i Norge som jeg får enten i morgen eller mandag. Takk for linken vetlite men desværre er det 0,25mm for bredt og det er et kulelager med dobbel kulerad jeg trenger og ikke et konisk rullelager. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 Da har de riktige lagrene annkommet etter litt godsnakk med Vitro bil i Trondheim og bilen står på hjulene. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Lønner seg å godsnakke med folka på værste vet du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå