Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva er et accesspunkt, og hva kan det brukes til?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okey, da et lite tilleggs spm....

Fattern har en dreambox, en enhet man kobler til TVen og som kobler seg til internett osv osv. Signalet på denne shiten er litt dårlig, så han kjøpte et accesspunkt.

Men skal jeg koble det slik(ikke tenk på selve innstillingene, de tar vi etterpå :D)

NGT Trådløs Ruter ~~> Linksys WAP --> Dreambox

eller må jeg gjøre det sånn:

NGT Trådløs Ruter ~~> Linksys WAP --> Ruter/HUB/Switch --> Dreambox

~~> indikerer trådløst, --> kablet

?

Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv

Man kan nok bruke et access point, eller en game adapter"f.eks wga54g". Man kan sette et access point som bridge, omtrent det samme som en game adapter. men en wap54g må kobles til en annen wap54g når den står som bridge.

Men man skal koble game adapter evt. access point til dreamboxen og så går det trådløst til trådløs ngt router.

Man skal også huske å sette samme ssid og samme kryptering osv...

Endret av Sletet+adslkfjv
Lenke til kommentar
men en wap54g må kobles til en annen wap54g når den står som bridge.

FNATT. Så egentlig må jeg ha en nytt produkt, enten en ny wap54g og bridge som dere sier eller kjøpe en game adapter? Hadde jeg visst dette hadde jeg jo ikke kjøpt WAPen, men heller en "game adapter" som dere nevner....

Bare fatter ikke, for jeg trodde accesspunktets jobb var å knytte LAN som ikke hadde trådløs opp med et trådløst nett...

forvirret :D

Endret av South_Bridge
Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv

Ofte kan det være smart å spørre før man kjøper noe,hvis man er usikker :)

Stemmer godt det at et access point's jobb er å "gjøre et nett trådløs".

Det som er mest vanlig er at de wap'ene står koblet opp til en router som ikke er trådløs for nettopp å gjøre den trådløs.

I ditt tilfelle så vil du gjøre din dreambox trådløs og da må du lage en bro mellom ditt nett og dreamboxen og den wap'en krever en annen wap når den står som bridge. Litt dumt men sånn er det ;) derfor er det greit med de game adapterne, da kobler du game adapter til dreamboxen og trådløs til router.

Og til slutt:om jeg ikke husker helt feil, om du velger en linksys wga54g så støtter de bare wap kryptering.

Har brukt den linksys wga54g opp mot en kiss spiller og det fungerer knall bra så anbefaler den der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...