AnaXyd Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Hei! Jeg har fått meg en ny pumpe, og har nettopp installert den i et T-Line system. Jeg måtte montere pumpen og t-linen i floppy brønnen grunnet plassmangel. Jeg fylte opp t-linen med kjølevæske og startet pumpen for å sirkulere vannet rundt. Det gikk fint i førsten, men etterhvert begynte pumpen å piske kjølevæsken slik at det ble dannet skum. Og kjølevæsken i påfyllingsslangen fra t-linen minker ikke lenger. Det bare holder seg der mens pumpen pisker opp vannet. Noen som har noe forslag til hvordan jeg kan løse dette problemet? Hadde vært kjekt med svar! Lenke til kommentar
Mit Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 for at det skal dannes skum må det vel være luft der, så mitt gode forslag er og fjerne all lufta i tanker og slanger Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2006 for at det skal dannes skum må det vel være luft der, så mitt gode forslag er og fjerne all lufta i tanker og slanger 6520716[/snapback] Hehe... Det er akkurat det som er problemet... Det er luft der som blir pisket opp til skum. Sorry hvis jeg beskrev dette litt dårlig, men det er jo hvordan jeg skal fjerne lufta som er problemet! Pumpa står nå og går, og lufta blir saaaaaakte men sikkert borte... Men jeg trodde dette skulle gå fortere? Så kanskje noen har noen tips hvordan man fjerner lufta fortere? Kan jo ikke ha luft i systemet! Det er jo ikke noe stas.. Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 (endret) Synes jeg kjenner meg litt igjen her . Flyter luftboblene elegant forbi T-koblingen din au? Pumpa mi piska også "skum" ved utnippelen etter det kom ei boble. Følte det som "umulig" å få all lufta ut av systemet, har vel egentlig gitt opp, gidder ikke gjøre noe mer med det før vanntanken går inn. Må da være mye lettere med en god vanntank, en tank der inn-nippelen står litt høyere enn ut-nippelen. Siden luft stiger mener jeg. Jeg for min del skal ha en tank som kan monteres på utsiden av HK plata, ved siden av pci spordekslene med niplene inn i kabinettet (nettop den tanken som det er linket til). Når jeg får meg nytt kab skal jeg nok ha meg AC AquaTube sammen med tilhørende spylestykke. En liten fontène i pcen huhu Edit: Nå er det ikke slk at det flyter store luftbobler rundt i systemet mitt bare så det er sagt! Endret 19. juli 2006 av CannibalCorpse Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2006 Nå har pumpa mi stått og surra og gått i et par timer... Og det ser ut til at det meste av skummet er borte! Noe av skummet\boblene flyter rett igjennom, men jeg ser at noe stiger opp i påfyllingsslangen også, så det ser ut til at det går den rette veien! Så jeg får håpe det blir helt luft tomt der... Er noe bobler som blir dannet i cpu blokka mi ser jeg... Men håper de blir borte etterhvert... Lenke til kommentar
Obix Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 (endret) Nå har pumpa mi stått og surra og gått i et par timer... Og det ser ut til at det meste av skummet er borte!Noe av skummet\boblene flyter rett igjennom, men jeg ser at noe stiger opp i påfyllingsslangen også, så det ser ut til at det går den rette veien! Så jeg får håpe det blir helt luft tomt der... Er noe bobler som blir dannet i cpu blokka mi ser jeg... Men håper de blir borte etterhvert... 6521138[/snapback] Anbefaler å strupe ned på vannstrømmen ved å klemme sammen vannslangen. På den måten så får luftboblene som er i vannet anledning til å stige i t-koblingen. Hvis du kobler t-koblingen slik som vist på vedlagt tegning ved at vannet går inn i t-stykket et stykke høyere oppe en pumpen og vannetpåfyllingen ligger i topp av kabinettet så vil du få et mye bedre system for fjerning av luftbobler. Endret 19. juli 2006 av Obix Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2006 Ja kanskje det er en mulighet... Samme hvor jeg klemmer? Lenke til kommentar
Obix Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Ja kanskje det er en mulighet... Samme hvor jeg klemmer? 6521474[/snapback] Samme hvor du klemmer bare det struper ned på vannmengden. Ellers så kan du se på min post ovenfor som viser en alternativ måte å koble t-line på. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Det kan være at du har plassert pumpen såpass høyt at du får luft der. Hvis den står på gulvet i kabinettet, er det nok størst sjanse for at du får luften andre steder enn i pumpen Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 Det er tomt for luft der nå! Heldivis, det tok bare 3 timer før skumet ble borte. Så nå ser det ut til at alt er i orden! Jeg strupet vannmengden, og så at det hjalp en del, da lufta kom fortere opp i påfyllingsslangen. Jeg er enig med at det er dumt å ikke plassere pumpen i bunn, men jeg hadde ikke plass! Så da må andre metoder til pers... Men nå er jo alt ok da! Takk for alle tips alle sammen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå