Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mer enn 1024 cylinders ...

Anbefalte innlegg

Etter litt prøving og feiling (jada, eg vet eg vet) med endring av boot.ini blant annet (fordi Vista innstallasjonen stoppa halvveis), kjørte jeg etterhvert SLAX for i det hele tatt å nå inn til filene mine. Selv med triksing og miksing med attrib, fikk jeg imidlertid ikke rettet opp feilene, og valgte til slutt å innstallere PClinux, som heller ikke funka.... Jeg gjorde mange feile og dumme ting etter hverandre som dere skjønner. Vel vel, kjørte til slutt SLAX igjen, fikk endret tilbake alle de rare partisjonene som PClinux ønsket å ha, og har satt opp en C: partisjon i Fat32 format. MEN ! denne partisjonen har for mange cylinders (ihvertfall er det den advarselen jeg får i fdisk vha SLAX). Dette blir forsåvidt bekreftet ved at Win XP ikke vil la seg innstallere på disken, selv når jeg fjerner partisjonen og oppretter ny ved hjelp av WinXP innst. CD'n. Under XPinnst fremstår partisjonen nå som RAW. Hvordan i all verden skal jeg får innstallert XP igjen på denne disken ?

....ikke kjeft på meg er dere snille :)

Edt:

Jeg har muligheten til å fysisk ta ut harddisken og montere den i en ekstern HD boks og deretter koble den til laptopen med USB. Om det er eneste mulighet så kan jeg gjøre det. Men er likevel usikker på hvordan jeg skal fikse dette med "for mange cylinders" og jeg når disken i XP vha USB.

Endret av Filla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...