Gå til innhold

banka opp, anmelle eller ikke?

just_me

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så man skal anmelde folk, hver gang man får bank?

Jeg ser ikke helt problemet i å tape èn slosskamp. Angriper de trådstarter ved flere anledninger, kan jeg skjønne at han vurdere å anmelde det.

6523673[/snapback]

gjeng på 7-9 ssom benytter grov vold for å eie gaten = anmeldelse.

i og med at han var 3dje ofret så er det ikke en bagatell lenger

Lenke til kommentar

Har ikke lest mer enn første side, så vet ikke om noen har sagt det før meg:

Anmeldelse er IKKE å fylle ut et skjema og sende inn til nærmeste politistasjon.

Anmeldelse av legemsfornærmelse, legemsskade, legemsfornærmelse med skade til følge, grove trusler, eller truende adferd*, skjer ved at man går på politistasjonen. Du trenger ikke ha ringt etter "time" på forhånd. Der får du snakke med en politimann/kvinne som går gjennom episoden med deg, og så sier han/hun hva det innebærer å anmelde. Hvis du velger å anmelde, så skriver politiet et dokument, en anmeldelse, som du leser igjennom og skriver under på. Først da har du anmeldt.

Når du er fornærmet i en legemssak/trusselsak så er det samfunnet mot den som har fornærmet/den som har forvoldt skade, derfor er du teoretisk sett under avhør som vitne når du velger å levere inn anmeldelse. Derfor vil politiet opplyse om at du har rett til å ikke si noe, selv om det virker litt bakvent når du kommer for å anmelde noe.

Det kan være litt forskjellig praksis på hvordan dette fungerer, så noen har sikkert opplevd andre måter. Det avhenger av type anmeldelse, alvorlighetsgrad og involverte.

Dette var ikke noe fasitsvar på hva du bør gjøre, men informasjon om hvordan det fungerer.

*) Virker som det er en av disse som er aktuelle for deg. Politiet hjelper deg med det.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt problemet i å tape èn slosskamp. Angriper de trådstarter ved flere anledninger, kan jeg skjønne at han vurdere å anmelde det.

6523673[/snapback]

gjeng på 7-9 ssom benytter grov vold for å eie gaten = anmeldelse.

i og med at han var 3dje ofret så er det ikke en bagatell lenger

6523681[/snapback]

Eller bare ta med seg noen kompiser og grisejule dem, slik at de holder seg unna den "eie-gata"-greia. Da er det ingen som eier gata lenger.

Lenke til kommentar

7-8 Stk, sjansen for at noen av disse ikke får straff er stor. Dermed sjansen for at du får deg juling igjen større. I rettferdighetens navn bør du vel anmelde, men da må du nok tåle mer juling. Da kan du jo selvsagt bare anmelde en gang til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

6523673[/snapback]

Hver gang man får bank? Sannsynligvis har brorparten på dette forumet aldri vært i en slosskamp en gang. Slossing er teit og idiotene som gjør det bør anmeldes.

Lenke til kommentar

6523673[/snapback]

Hver gang man får bank? Sannsynligvis har brorparten på dette forumet aldri vært i en slosskamp en gang. Slossing er teit og idiotene som gjør det bør anmeldes.

6525143[/snapback]

Må vel si meg delvis enig. Å angripe andre er idiotisk, men angripes du er det i mine øyne ikke noe galt i å forsvare seg, eller forsvare venner, dog kun i nuet. Å komme i ettertid er feil i mine øyne.

Selvforsvar kan kun forsvares dersom det er snakk om en handling for å imobilisere en person som utgjør en fare for deg, med den makt som er nødvendig, og ikke mer.

Men er man en mot syv er sjansene rimelig små. Dessverre. Om du skal anmelde må være opp til deg, hva du føler er rett.

Men om du ikke får personene banket opp, kan det alltid være passende å skremme dem akkurat passe. Så lenge en ikke ypper direkte til bråk. Og det er vanskelig. Så det er vel egentlig bare å glemme den løsningen.

Men som sagt, gå inn i deg selv, tenk deg om, konferer med politiet uten å anmelde, og finn ut hva du ønsker å gjøre. Noe annet svar kan jeg ikke gi deg.

Simon :)

Lenke til kommentar

6523673[/snapback]

6525143[/snapback]

Har selv vært utsatt for blind vold. Jeg er fullt enig at idotene burde sone straffen sin, men det er like greit å holde kjeft, hvis det var et engangstilfelle.

Det er lite sannsynlig at så mange folk får straff, så det er nesten alltid noen igjen som vil ta hevn.

Enkelte ganger lønner det seg å være feig/taktisk.

Lenke til kommentar
Selvforsvar kan kun forsvares dersom det er snakk om en handling for å imobilisere en person som utgjør en fare for deg, med den makt som er nødvendig, og ikke mer.

6525286[/snapback]

Mener dette blir litt feil. I et basketak er det umulig og styre makt. Man tar alltid i for mye, å er ikke uvanlig at man knekker en arm eller ødelegger nesa til den andre.

Lenke til kommentar

6523673[/snapback]

6525143[/snapback]

Har selv vært utsatt for blind vold. Jeg er fullt enig at idotene burde sone straffen sin, men det er like greit å holde kjeft, hvis det var et engangstilfelle.

Det er lite sannsynlig at så mange folk får straff, så det er nesten alltid noen igjen som vil ta hevn.

Enkelte ganger lønner det seg å være feig/taktisk.

6525536[/snapback]

Når han er 3 offeret på en uke så bør noen gjøre noe. Da er det vel ikke lengre et engangstilfelle vis det har hendt med flere personer?

Lenke til kommentar

Bare det at angriperne har bedt fornærmede om å ikke anmelde, viser jo at de er reddef for politiet. Dersom de ikke er helt blåste i skallen, alle mann, skjønner de at det de har gjort er ulovlig, og er redde for å stå for handlingene sine. Når du så går til politiet skjønner de at du ikke lar deg kødde med, og de må bite i seg at de får finne noen andre å plage. De vet at alt de gjør med deg får konsekvenser.

Lenke til kommentar
Herregud, selvsagt skal du anmelde. :)

6520720[/snapback]

hva med hevn da, de vet jo alt om meg, hvor jeg bor hvor jeg jobber, skole osv..

6520727[/snapback]

Er dette en slags liten fjortis wannabe amrikansk rap gjeng..... ? :p

*minner om de dagene jeg gikk på ungdomskole og vidregående*

Lenke til kommentar

du bør jo absolut anmelde det! mener nå jeg..

hvis du bukker unna så har jo de oppnådd det de ville!

en i klassen (men et år eldre) ble banka på by'n!

han fikk nesten 20.000 i erstatning

men dog etter mye rettsak og knukket kjeve..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...