Inaktiv bruker 2 Skrevet 19. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2006 just_me, mer info please. :---------D Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 19. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2006 Anmeld, uten tvil. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 19. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2006 eg begynte ja, men han satte et kraftig punktom Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 19. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2006 Hadde du sagt litt om hvorfor du ble banka og hvordan så hadde det vært mye lettere å hjelpe deg. Hvis det er snakk om blind grov vold bør du helt klart gå til anmeldelse. Hvis du yppa litt og fikk deg en på nesa er det ingenting å gå videre med. Politiet er nøytral i saken intill dem har sikre beviser/vitner. Det fungerer profesjonellt, og du må ikke regne med at saken blir like lett som å gå til læreren på skolen og si at den og den slo deg. Uansett har ikke politiet lov til å si hvem anmelder er. Og hvis dem banker deg etterpå blir det verst for dem. Hendviser til straffeloven §227 § 227. Med Bøder eller med Fængsel indtil 3 Aar straffes den, som i Ord eller Handling truer med et strafbart Foretagende, der kan medføre høiere Straf end 1 Aars Hefte eller 6 Maaneders Fængsel, under saadanne Omstændigheder, at Truselen er skikket til at fremkalde alvorlig Frygt, eller som medvirker til saadan Trusel. Under særdeles skjerpende omstendigheter, jf. § 232 tredje punktum, kan fengsel inntil 6 år idømmes. Og hvis du er interessert i strafferammer, hvordan det har gått for andre i rettsaker og lignende, anbefaler jeg deg å surfe innom http://www.lovdata.no Lykke til Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 19. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2006 Kan si at 70% av tilfellene kommer ingenvei. Men har du vitner som er villig til å vitne for deg så er det jo bare å anmelde han. Å om du mener banking er et par slag, så tar du vel feil. Om du har fått deg en teve fordi du ikke klarte å holde kjeft så ser jeg INGEN grunn til å anmelde, siden han kommer til å snakke seg ut av det uansett, å neste gang han ser deg så tviler jeg på at han er så bli. Nei åsså, du bør heller tåle ett slag enn å gå videre med det, ja det er teit. Men det er no sånn Lenke til kommentar
just_me Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. juli 2006 (endret) litt nermere forklart: det var en liten fille sak for 2 år siden, og alt har hvert bra siden det men jeg støtte på en gjeng som husket meg sa da smalt det jeg er 3 offeret på under 1 uke, det er en gjeng på 7-9 stykker som prøver og styre gatene, hadde det hvart en så hadde jeg banka dritten ut av HAN, jeg en er sterk fjellklatrer med god beinbygging. 1 er ikke no problem men det er 9. jeg har ikke knekt no men jeg er hoven overalt egentelig det var masse blod. de ville bare markere seg, tenker jeg. Endret 19. juli 2006 av just_me Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 19. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2006 Anmeld de. det er alvorlig. Hvis det var vitner som du vet om kan du få de i fengsel. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 19. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2006 (endret) litt nermere forklart: det var en liten fille sak for 2 år siden, og alt har hvert bra siden det men jeg støtte på en gjeng som husket meg sa da smalt det jeg er 3 offeret på under 1 uke, det er en gjeng på 7-9 stykker som prøver og styre gatene, hadde det hvart en så hadde jeg banka dritten ut av HAN, jeg en er sterk fjellklatrer med god beinbygging. 1 er ikke no problem men det er 9. jeg har ikke knekt no men jeg er hoven overalt egentelig det var masse blod. 6520697[/snapback] Du er ikke så tøff som du skal ha det til. Du bør bare drite i å anmelde siden du ønsker å banke fyren selv. Eneste du oppnår er å synke like lavt som han, det er en skam. Anmeld de. det er alvorlig. Hvis det var vitner som du vet om kan du få de i fengsel. 6520715[/snapback] Tull, slutt å lyv. I verste fall får han et lite erstatningskrav. Endret 19. juli 2006 av Neppe Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 19. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2006 Herregud, selvsagt skal du anmelde. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 19. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2006 Er de like gamle som deg, dvs 90 årgangen? Lenke til kommentar
just_me Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. juli 2006 Herregud, selvsagt skal du anmelde. 6520720[/snapback] hva med hevn da, de vet jo alt om meg, hvor jeg bor hvor jeg jobber, skole osv.. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 19. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2006 Anmeld. Jeg tok inn 2 slag på byen en gang og anmeldte det til tross for at jeg ikke hadde et merke. Fyren fikk bot av snuten uten at jeg trengte å gjøre noe mer enn å oppgi forklaring 1 gang. Lenke til kommentar
just_me Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. juli 2006 de er noen år eldere 17-18 Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 19. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2006 Herregud, selvsagt skal du anmelde. 6520720[/snapback] hva med hevn da, de vet jo alt om meg, hvor jeg bor hvor jeg jobber, skole osv.. 6520727[/snapback] det forandrer litt. Hva synes du selv om saken. Vil du anmelde, er du dritsur på de (noe jeg hadde vært). Er du redd de? Lenke til kommentar
just_me Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. juli 2006 de er noen år eldere 17-18 6520731[/snapback] jeg er 16 Lenke til kommentar
just_me Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. juli 2006 Herregud, selvsagt skal du anmelde. 6520720[/snapback] hva med hevn da, de vet jo alt om meg, hvor jeg bor hvor jeg jobber, skole osv.. 6520727[/snapback] det forandrer litt. Hva synes du selv om saken. Vil du anmelde, er du dritsur på de (noe jeg hadde vært). Er du redd de? 6520733[/snapback] om jeg er redd 9 nådeløse gjeng medlemer som akkurat har banke dritten ut av meg? jeg trur jeg bare dropper hele greia og håper på det beste, Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 19. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2006 jeg trur jeg bare dropper hele greia og håper på det beste, 6520747[/snapback] var litt retorisk spørsmål (hvis det er det det heter). Men hvis det skjer igjen, må du ta kontakt med noen. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 19. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2006 (endret) Ved å ikke anmelde så bøyer du deg for de. Da har jo de vunnet. Hva er meninga med det? Ta og anmeld de du. Vis de truer deg mer/banker deg, så kan du anmelde de igjen Hev deg over de. For all del ikke gå ned til deres nivå ved å ta med venner for å banke en av de... Endret 19. juli 2006 av king_of_kong Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 19. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2006 Vanskelig avgjørelse. Hva med å bare prøve holde deg unna dem? Snakke med politiet? Kan nesten garantere deg at de gjør det for å vise seg frem, bli akseptert eller få "respekt". Hadde alle de involverte fått en advarsel og en av de fått en saftig bot eller fengsel tviler jeg sterkt på at de hadde rørt deg igjen. Problemet er at du alltid da kommer til å ha dette hengende over deg. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 19. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2006 Herregud, selvsagt skal du anmelde. 6520720[/snapback] hva med hevn da, de vet jo alt om meg, hvor jeg bor hvor jeg jobber, skole osv.. 6520727[/snapback] Hva skal de gjøre? Drepe deg? Nei, anmeld! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå