Gå til innhold

banka opp, anmelle eller ikke?


just_me

Anbefalte innlegg

Minner lit om en episode som skjedde med meg og et par kompiser rundt skolen vi går på. Vi ble angrepet av noen narkomane uten noen som helst grunn. Med meg skjedde det ingenting, men et par kompiser av meg fikk seg en på trynet. Vi valgte å ikke anmelde det siden de sa de skulle drepe oss osv. vis vi gjorde det, men nå i ettertid angrer i hvertfall jeg på at vi ikke gjorde det. Men om du vil anmelde de eller ikke, er jo opp til deg. Men 3 offeret på 1 uke høres lit småt brutalt ut, så de fortjener en lærepenge på en eller annen måte.

Endret av Metalhead
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det skjer ganske ofte. spørs hvordan de er. men i storbyer kan folk bli drept/lam/hardt skadet ganske ofte

6520797[/snapback]

Nei, det gjør det ikke. :)

6520827[/snapback]

 

JO, ser du ikke på nyhetene. Spesielt i stockholm/gøteborg o.l. Vi var på klassetur i gøteborg, og det første vi ser er 2 stykker som sloss på gata. senere neste kveld ser vi noen som blir kjeftet ihjel av en fremmed person. nesten at han (kjefteren) slo til dama.

 

Jeg er svensk, og er født i stockholm. så vi har dratt på ferie nesten hvert år dit, og jeg vet hvordan det er der.

 

Man må være forsiktig. Du ser jo til og med der han bor. 3 stk på 1 uke. Godt eksempel.

Lenke til kommentar

Dersom du anmelder, og politiet tar kontakt med dem som gjorde dette mot deg, vil jo ikke de gå løs på deg igjen.

 

For da vet politiet om saken og om du blir overfalt igjen får de bare strengere straff.

 

Bestekompisen min ble mørbanket for noen månder siden.

Anmeldte dette og har ikke sett noe til pøblene siden :p

 

EDIT: Men han ble utsatt for blind vold. Vet ikke om du har gjort noe for å få de etter deg?

Endret av erixz
Lenke til kommentar
Sone 36 måneder?

 

Høres ikke helt ut som en typisk norsk dom for noe sånt..

6521321[/snapback]

Jeg kjenner ikke til hva konflikten omhandlet, men det var nok en grunn til at han sitter så lenge.

 

Uansett er norges domstoler undervudert når det gjelder grov legemsbeskadigelse. Viser til en annen sak som var oppe i høyesterett for snart en måned siden: http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?d...sbeskadigelse&&

 

Men en av grunnene til at mange av dem sakene havner så høyt, er dårlige dommer av tingretten og lagmannsretten:

36-årig mann frifunnet for tiltale etter straffeloven § 229 jf. § 232. Han hadde slått en kvinne, som hadde truet ham med en samekniv, i hodet med et brekkjern. Lagmannsretten kunne ikke se bort fra at han oppfattet situasjonen slik at hun var i ferd med å stikke ham med kniven og at han slo med et brekkjern som han hadde i hånden, ikke for å treffe henne i hodet, men for å treffe kniven og knivhånden. :no:
. Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Finn deg i at du har fått bank. Verre er det ikke.

6521565[/snapback]

 

EMO rule: Never, ever stand up for yourself.

 

 

On topic: som tidligere nevnt så kan det sikkert være gøy å ringe foreldrene deres, men for guds skyld anmeld.

 

Ikke belønn forbrytere med å la de slippe unna.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Enten anmelder du, eller så slår du tilbake. Siden det siste er utelukket, så ringer du onkel politi. 17-18 år? Skaff deg nummeret til en av dem og send en sms der det står at hvis de ikke unnskylder seg, så ringer du purken.

Lenke til kommentar

Kommer da litt ann på hvilke folk dette er.

 

Ble selv banket opp her hvor jeg bor i Ålesund. Jeg anmeldte, og et par måneder senere fikk jeg enda mer bråk og bank på grunn av det..

Har selv litt store og sterke kompiser. De besøkte "hovedpersonen" som banket meg, og etter det har de respektert meg! ;)

 

Så ja, tenk det litt igjennom.. Tror hvertfall du ikke taper noe på anmelde det.

Endret av vegardostrem
Lenke til kommentar

De folka er jo pingla selv da, ba deg om og holde kjeft og ikke si det til noen.

Tror heller ikke de tørr å drepe deg eller noe.

Mafia og gangsta??...nei tror neppe det.

 

Jeg ville anbefalt deg til å anmelde dem ja, men det er opptil deg om du vil gjør det eller ta saken opp i egen hånd.

 

Hvis jeg var deg hadde jeg anmeldt dem også tatt hevn etterpå, selvom livet står på spill. Det er ikke godt å ha følelse av å bli bankt hensynsløst, også få litt i erstatning etterpå. Jeg hadde aldri greid å levd med det i tankene.

 

jaja, det er bare min måte å slippe løs angsten på.

Hva du gjør er opptil deg, men ihvertfall ikke vis at du er redd dem.

Endret av chakl
Lenke til kommentar
jeg er 3 offeret på under 1 uke, det er en gjeng på 7-9 stykker som prøver og styre gatene,

Anmeld! Hvis du hadde fått de andre offerene til å anmelde også, så sliter de skikkelig. Disse guttene er bare 17-18 år, de blir sikkert pissredde for politiet, og jeg tviler på at de tørr å banke deg eller noen andre igjen etter at de er anmeldt, og hvis de gjør det så er de noen forbaksa idioter som kommer til å få fengselstraff. :)

Lenke til kommentar

leste igjennom tråden fort, så ingen forklaring på hvorfor de banka deg, men hvis de ikke hadde grunn, anmeld dem vil jeg si, når de gjør noe sånn uten grunn fortjener de det. du sa også noe om at du er det 3offere? hvis det er sant kan jo de andre også være med på denne anmeldelsen sikkert. en kompis avmin bror fikk seg 1 slag av en som alltid har vært frekk med alle, han som ble slått mista 1 tann, han anmeldte og fikk erstatning på noen tusen + han som slo fikk også noen timer med samfunns tjeneste. etter dette har han holdt fint kjeft og ikke mobba noen som jeg vet om vertfall. ingen ting blir bedre om ikke noen gjør noe vet du

Lenke til kommentar

De er kriminelle, det er vi vel alle enige om. Og 17-18 år? Hva faen? Sikkert noen obsternasige drittunger som trenger å få litt perspektiv på ting. Ti dollar sier at de ikke er så høye i hatten når de blir hanket inn for å avgi forklaring. Om de truer deg anmelder du for det også, og whiner max til politiet.

 

Å ikke anmelde er å finne seg i at noen tråkker på deg, og si at de kriminelle har rett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...