Gå til innhold

banka opp, anmelle eller ikke?


just_me

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare glem det du, anmeldelse kan gjøre det værre

6520276[/snapback]

ja, det som skjer er at purken bryr seg ikkje pga bevisets tilstand, så blir du banka mer fordi du anmeldte han ;)

6520285[/snapback]

Hvis politiet ikke bryr seg, hvordan skal da vedkommende finne ut at han har blitt forsøkt anmeldt?

Sier politiet ifra til vedkommende om at noen prøvde å anmelde han men at de ikke bryr seg?

Lenke til kommentar

Forholdene rundt hendelsen kjenner du best til selv, så du må selv finne ut hvor mye du har å vinne/tape på å gå til politiet. Hvis du har deg selv å takke for at du fikk juling og var like god selv, kan du droppe hele greia. Ble du banka opp uten grunn/for moro skyld/som ledd i en mobbekampanje bør du gå til politiet, da vil skurkene bli pågrepet og du kan ta deg en prat med dem. Uansett vil folkene det er snakk om være i politiets søkelys - noe de vil få streng beskjed om. Neste voldshandling fra vedkommendes side vil da bli møtt av en anmeldelse fra politiet uansett hva offeret måtte mene. Jeg fikk pryl på en fest en gang bare på pur faen. Gikk til snuten med en gang dagen etterpå, gjerningsmennene var ikke direkte høye i hatten da de ble pågrepet. Fikk en skikkelig unnskyldning, noe som gjorde godt. Valgte å ikke anmelde, noe jeg vil tro satte meg i respekt hos dem. Uansett er det vel liten vits i å anmelde vanlig fyllevold på bygda, da det som regel blir henlagt, men det skader ikke å skremme dem litt. Jeg fikk jo ingen men, i hvert fall ingen fysiske.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Bare glem det du, anmeldelse kan gjøre det værre

6520276[/snapback]

ja, det som skjer er at purken bryr seg ikkje pga bevisets tilstand, så blir du banka mer fordi du anmeldte han ;)

6520285[/snapback]

Hvis politiet ikke bryr seg, hvordan skal da vedkommende finne ut at han har blitt forsøkt anmeldt?

Sier politiet ifra til vedkommende om at noen prøvde å anmelde han men at de ikke bryr seg?

6520297[/snapback]

jo. for purken mottar anmeldelsen og ser på saken, vedkommende som blir anmeldt får brev fra pruken om saken. og til slutt at saken er henlagt pga. bevisets stilling...

 

 

slik :)

Lenke til kommentar

eg blei overfalt på en sportsbutikk i bergen engang :p grunnen var faktisk at vi hata hverandre, og tilfeldigvis va inni samme butikk samtidig :p

 

 

grunnen til at han "kasta meg over en stabel med varer" ol. var at eg kastet en sparke-sykkel i ryggen på han først :p hehe

Endret av vegis
Lenke til kommentar
jeg ble drapstruet mens jeg ble ranet engang (melder du oss dreper vi deg).... jeg viste hhvem de gutta var og etter litt "overtaling" fra foreldrene mine ble det en anmeldelse... den ene av de fikk 9 måneders (oppsamlings)dom, blandt annet pga min anmeldelse. så det hjelper å anmelde...

6520480[/snapback]

Det hørtes absolutt fortjent ut.

Politiet burde få mer ressurser så de kan slå ned på kriminaliteten som er, jeg sier ikke at vi skal ha strengere straffer, men mer ressurser til politiet så vi kan få håndhevet de lovene vi har.

Lenke til kommentar
eg blei overfalt på en sportsbutikk i bergen engang :p grunnen var faktisk at vi hata hverandre, og tilfeldigvis va inni samme butikk samtidig :p

 

 

grunnen til at han "kasta meg over en stabel med varer" ol. var at eg kastet en sparke-sykkel i ryggen på han først :p hehe

6520520[/snapback]

Strengt tatt var det vel du som overfalt? Hvis vi skal være litt fisefine på det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...