Gå til innhold

Er nye VIA-chipsett bedre enn de gamle?


sedsberg

Anbefalte innlegg

VIA har jo alltid sugd da icon2.gif

 

Vel, Jeg har hatt Asus K8V SE Deluxe med K8T800 i 2,5 år, og det er gode greier det, så lenge en ikke ønsker å klokke høyt, pga. mangel på PCI/AGP lås.

 

Har hatt nforce 3 250GB i form av MSI K8N Platinum også, og når det gjelder stabilitet ved standard innstillinger, så er i vertfal ikke det noe bedre! :no:

 

 

Bare fordi nforce til tider er et litt sjabert chipsett (noe som merkverdig nok ikke kommer fram i noen anmeldelser av hovedkort, det finnes mennesker som er opptatt av mer på et hovedkort en hvor mye du kan klokke, men det er tydligvis ikke så mange av oss), gjør ikke VIA noe bedre i mine øyne.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

KT800 har vel ikkje "native" støtte for SATA. Må derfor styre med driverdiskett under windows-installasjonen på en SATA disk. irriterte meg sinnsjukt. HAdde det asus kortet der før. Kjøpte et MSI neo2 kort (det med 54g Wi-Fi bundle) med nforce3. Installerer XP på SATA uten problem.

Har heller ikkje hatt noken andre problem med det. Kjører til daglig min 3000+@2,25GHz fjellstøtt.

Lenke til kommentar

nForce 3, nf3-250(GB) og nf4 ble stabile etter en god del bios oppdateringer. Viftene på disse brikkesettene har også en tendens til å lage masse bråk etetr en tids bruk.

 

Det er så tragisk at nforce er bedre enn brikksettene til VIA :thumbdown:

 

Håper at AMD's oppkjøp av ATI vil gi oss virkelig gode brikkesett til AMD. AMD lager selv gode brikkesett(servere), og parrer man disse folka til AMD med ATI sine, så kan dette bli meget bra!

Lenke til kommentar
nForce 3, nf3-250(GB) og nf4 ble stabile etter en god del bios oppdateringer. Viftene på disse brikkesettene har også en tendens til å lage masse bråk etetr en tids bruk.

 

Nforce4 hadde problemer med at man fikk bitfeil på nettporten, på den datamaskin, som jobber med å lagre og behandle data, så er ødeleggelse av data en kritisk feil i mine øyne. I tillegg fungerer det dårlig med 4*1 gig rambrikker, og hadde problemer med feil mot enkelte maxtordisker. Nforce er stabil om man ikke gjør noe spesielt, men har for mange slike tulleting i mine øyne.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Nå er jeg heldigvis såpass dreven med data at det å putte en diskett i stasjonen og trykke F6 er ikke den store utfordringen for meg. :p Heller ikke det å integrere SATA-driveren inn i Windows-CDen.

6548282[/snapback]

 

Neida, viss du fortsatt har diskettstasjon i PC-en din ;) Lagde meg innstallasjons CD med drivera eg og. Grunnen til det nye HK var at det gamle tok kvelden.

 

Uansett så ER det lettare å installere windows uten å måtte dille med diskett eller lage ny XP-CD.....

 

Og ja SATA DVD-brennere er også eit godt poeng, sjøl om det ikkje akkurat er så utbredt enda..

Endret av Fatboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...