Gå til innhold

Alle skal ha bærbare maskiner

Anbefalte innlegg

For alle studenter så er jo en laptop ett must, mye greiere å kunne ta den med over alt i steden for å være bundet til et sted (hybelen)

Og det gjør at det er verdt å miste litt på grafikkytelsen

6520677[/snapback]

Jeg er ikke enig, det er jo såklart kjekt å ha, men noe must er det ikke, jeg er student og har for øyeblikket 3 maskiner i aktiv bruk, og ingen av disse er bærbare. På universiteter er det knapt et enneste sted du kan oppholde deg der det er mer en 100 meter til nærmeste PC man kan bruke. Og å bruke datamaskiner i forelesning er lettere fåfengt når man skal notere ting som ikke er vanlig skrift. (integraler, formeler osv, jeg sier ikke at det ikke går, men det går ikke fort nok).

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å pirke, så mangler du fortsatt OS og WLAN-kort for å få samme muligheter som en bærbar har. En bærbar vil ikke ha samme komfort med tastatur/mus, ikke ha like stor lagrinsplass, ikke like godt skjermkort, og ikke like utbyggingsmuligheter. Men for de 99,5% som ikke har like god innsikt i HW-verden som de som surfer her, vil en bærbar til ~12k tilfredstille samme krav som en stasjonær til samme pris, også for de som vil spille litt. Noe dårligere ytelse her og der, men større frihet pga mobilitet.

6520428[/snapback]

For å ikke snakke om at skjermen er liten. Man kan jo koble til en ekstra, og ha en stor, og en liten, men da er den mindre bærbar med en gang.

AtW

6523189[/snapback]

de fleste bærbare i den prisklassen har som regel aldri over 15" skjermer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...