Gå til innhold

hvordan fordele en 80gb hdd og en 40 gb hdd

Anbefalte innlegg

Noen som har noen smart ideer på hvordan jeg kan fordele plassen på disse to hdd'ene?

Jeg tror jeg vil ha 1 partisjon med OS, spill og programmer og 1 for å ha personlige filer.

Men om noen har noen andre smarte ideer om hvordan jeg bør gjøre det, så gjerne kom med forslag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OS kan du legge på en partisjon som er 5GB...så kan du lage en partision på 10GB for programmer.

Og så en hdd til spill/mp3/filmer osv.

Hvis du ikke har Partition Magic så kan du bruke Windows sin egen partsions-prog.

My computer(høyreklikk)->Mangment->Disk Managment-> og så er det bare å trikse og mixe hvordan du har det.

Lenke til kommentar

Lag ihvertfall partisjon for os alene. Den kan være på mellom 5 GB og 10 GB. Det gjøre det hele lettere når du skal reinstallere os senere. Da er det bare å formatere c og legge inn på nytt. Så ville jeg hatt en partisjon til programmer og spill, og tilslutt en partisjon til resten. Hvordan disse skal fordeles kommer ann på om du har mange spill og programmer som tar mye plass, eller om du har mange andre filer som trenger plass. 30-40 gigg burde holde til spill og prog.

Det vil være en fordel å bruke den raskeste disken til os og programmer, men ikke nødvendig. Du kan f.eks. dele opp 40 giggeren i to partisjoner, en til os og en til spill og programmer. Da her du igjen 80 giggeren til diverse ting og tang.

Hvis du har tilgang til norton ghost kan det fort være greidt å lage en skjult fat32 partisjon på 3 - 5 gigg for å lagre et ghost image av en rein os instalasjon på. Dette gjøre det enkelt og raskt å reinstalere os igjen senere.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-18 08:31, skrev B|Real:

OS kan du legge på en partisjon som er 5GB...så kan du lage en partision på 10GB for programmer.

Og så en hdd til spill/mp3/filmer osv.

Hvis du ikke har Partition Magic så kan du bruke Windows sin egen partsions-prog.

My computer(høyreklikk)->Mangment->Disk Managment-> og så er det bare å trikse og mixe hvordan du har det.

Hvorfor ha programmer på egen partisjon. Er det ikke like greit å ha de på samme partisjon som operativsystemet ?

HWE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...