EnTilfeldigPerson Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Kjøpte ny PC for ikke så veldig lenge siden. Hovedkort: KN8 SLI CPU: AMD Athlon 64 Dual Core 3800+ Skjermkort: Radeon x1800 256mb RAM: 2096mb DDR-SDRAM PC'en funker utrolig bra, det eneste er at jeg i det siste har opplevd FPS-problemer når jeg spiller f.eks CS:S (nei, jeg er ikke en l337 haxxor, men jeg liker ikke FPS-drops uansett). I begynnelsen gikk alt glatt med høye innstillinger, selv med cl_interpolate 0 merket jeg omtrent ingen hakkete bevegelser. Så begynte problemene... har hatt PC eller tilgang på PC i godt over 10 år, aldri hatt virus en eneste gang, men joda.. når jeg nettopp har kjøpt ny PC, da ble jeg overkjørt av virus og spyware (bare fordi jeg skulle laste ned en simpel crack). Jeg gikk gjennom en lang prosess for å få fjernet alt, ved hjelp av en guide jeg fant på majorgeeks.com (de er virkelig major geeks). Men jeg var likevel ikke helt fornøyd, så jeg formaterte for kun et par uker siden og har ikke hatt et eneste slikt problem etter det. Men FPS'en vil ikke opp. For 5 minutter siden kjørte jeg en Video Stress Test i CS:S, hvor jeg havnet på latterlige 108 FPS. Uken etter jeg hadde kjøpt PC'en lå jeg på nesten 160. Jeg vet godt at det har lite å si siden min skjerm er 75Hz, men det er ikke poenget her, poenget er at FPS'en går nedover. Jeg har forsøkt alt som har med innstillinger å gjøre, både i spillet og skjermkortrelaterte innstillinger, nærmest resultatløst. Jeg har såklart fått FPS'en litt opp ved å slå av AntiAliasing, skru ned på grafikken o.l. Men dette skal jo da heller ikke være nødvendig, siden min PC ikke burde ha noen som helst problemer ved å kjøre spillet glatt på høye innstillinger, noe den har gjort før. Så det jeg lurer på er om noen har erfaring med slikt, eller tips. Vennligst ikke foreslå FPS tweaks for CS:S, det er ikke der problemet ligger. Alle seriøse forslag mottas med takk. Lenke til kommentar
Mit Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 har du prøvd Omegadrivere, fullt mulig at de kan hjelpe deg http://www.omegadrivers.net/ Lenke til kommentar
EnTilfeldigPerson Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2006 har du prøvd Omegadrivere, fullt mulig at de kan hjelpe deghttp://www.omegadrivers.net/ 6520056[/snapback] mener jeg har prøvd dem tidligere ja, før jeg formaterte. men jeg kan alltids prøve igjen for å ha eliminert muligheten for at problemet ligger der. Lenke til kommentar
Shaper^ Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Virker som driver problemer.. Men så lenge FPS droppen ikke går fra 60FPS og ned til 5 FPS til en stadighet så bør du være fornøyd.. Så så lenge det ikke lagger; ikke klag PCer blir slitne de og =) Lenke til kommentar
EnTilfeldigPerson Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 jeg reinstallerte driverne til skjermkortet igår (de originale ATI-driverne), og da funket alt en god del bedre. men jeg er liksom fremdeles ikke helt fornøyd, siden FPS'en hopper litt innimellom, og liker å hvile seg litt mellom 30 og 50. og joda, pc'er blir nok slitne de og, men de skal ikke bli det etter så kort tid. idag har det funket bare lekkert da.. så får håpe det holder seg sånn. (forresten, hvorfor er det ingen røykesmileys her? tsk tsk tsk) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå