Zappza Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Hei! Jeg har et ASUS K8N-E kort med en 3200+ prosessor. Når jeg fikk kortet virket alt som bare faen, men nå i det siste har vil det ikke boote. Det fryser når det scanner IDE/S-ATA portene. Først sluttet den ene harddisken (Maxtor DiamondMax 10 160gb IDE) å virke, flyttet den til en annen PC hvor den funket knall. Så sluttet enda en harddisk å virke (Maxtor DiamondMax 9+ S-ATA 120gb), også denne virker i den andre PCen. Nå (i dag) har de to andre harddiskene også sluttet å virke (Samsung Spinpoint 40/200 gb IDE). Hvorfor skjer dette? Også disse virker i den andre PCen. Hva kan være feilen? Takk for svar mvh, Bjarte Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) Prøvd å resette bios? oppgradere bios? skifte kabler (merkelig at det skal affektere alle diskene da). Jeg opplevde det samme for noen år tilbake og en bios oppgradering fikset det. Er cd/dvd rom er helt "frisk? Starter maskina uten harddiskene? Tviler på at det er diskene som er problemet ihvertfall. Endret 21. juli 2006 av Limbeck Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 Prøvd å resette bios? oppgradere bios? skifte kabler (merkelig at det skal affektere alle diskene da). Jeg opplevde det samme for noen år tilbake og en bios oppgradering fikset det. Er cd/dvd rom er helt "frisk? Starter maskina uten harddiskene? Tviler på at det er diskene som er problemet ihvertfall. 6530214[/snapback] Mystisk. Når jeg startet PCen i dag virket alt Kanskje den bare var sliten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå