lax Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Jeg har tenkt på å kjøpe meg et nytt kamera som jeg kan ha med meg hvor som helst. Kameraet bør derfor være så lite så mulig, selv om jeg vet at dette går utover bildekvaliteten. Prioriteringslisten blir da følgende: 1. Fysisk størrelse 2. Bildekvalitet 3. Pris Dette betyr ikke at jeg ikke tenker på bildekvaliteten i det hele tatt, kameraet bør jo ta nogenlunde fine bilder. Men noe ekstraordinært er ikke nødvendig. Jeg husker at Canon for en tid tilbake hadde et veldig lite IXUS kamera, finnes noe slikt enda? Jeg vet at en del mobiltelefoner begynner å få ok kameraer, men dette er ikke aktuelt for øyeblikket. Forslag mottas med takk! Lenke til kommentar
mwm Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Så lite som mulig... Da kan du jo vurdere Sony Ericsson sin nye CyberShot mobil... Lenke til kommentar
hean Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Hva med dette: Casio på Elkjøp - 5 Mpx - Bildestabilisator - 3x optisk zoom - Stor 2,5" lcd - Videoopptak m/lyd (Casio har meget god videokvalitet på sine kamera) - Oppladbart batteri - KUN 118 gram Dette kamera får du for kun 1895 kr på Elkjøp.... tror dette vil være noe av det beste med hensyn på pris/kvelitet/størrelse med bildestabilisator Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Hva med hvilken som helst Ixus-modell? De har ikke blitt større med årene. Lenke til kommentar
hean Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Hva med hvilken som helst Ixus-modell? De har ikke blitt større med årene. 6522290[/snapback] Du har vel rett i at de ikke har blitt større med årene men ikke har de krympet heller Vel, trådstarter ville vel ha ett virkelig kompakt etter hva jeg forstod. Da er vel egentlig Ixus 60 (65) det som er en virkelig konkurent. De veier da henholdsvis 22 gram og 32 gram mer, koster 400 kr og 700 kr mer og ingen av disse modellene har bildestabilisator. I dette tilfellet har vel pris og bildestabilisator mer å si enn noen gram... som sagt var vel også pris en del av kriteriet til trådstarter. En ting er ihvertfall sikkert, man kan ikke lage så små kameraer uten å inngå kompromisser som alle til slutt vil ende i dårligere bildekvalitet. Ingen har til nå fått ødelagt rygg, skjev holding eller mistet buksa fordi man har ett 160 grams kamera istedefor ett på 118 gram. Det er ihvertfall ingen tvil at bildekvaliteten vil bli bedre ved å investere noen hundringser ekstra på noen ekstra gram... Måååå du absolutt ha ett superkompakt kamera så vil jeg fortsatt anbefale ett av de minste Casio-modellene men selvsagt er heller ikke en liten Ixus å forakte Lenke til kommentar
lax Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 Var innom Sony sin side, og kom over DSC T7. Dette har en størrelse på 90 * 60 * 15 mm, noe som til og med jeg kan leve med Noen som har erfaring med dette kameraet? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 (endret) Var innom Sony sin side, og kom over DSC T7. Dette har en størrelse på 90 * 60 * 15 mm, noe som til og med jeg kan leve med Noen som har erfaring med dette kameraet? 6524638[/snapback] Kameraet er utrolig tøfft å se på og ta på. Modellen er utgående, vi har ikke hatt det på et halvt år i våre butikker da det har kommet tre T-serie modeller etter T7. Ellers er optikken middels god, den bruker "periskop" løsningen, dvs objektivet beveger seg inne i kamerahuset, det kommer ikke ut. Skjermen er stor, men går lett i stykker. Størrelsen på kamerahuset du nevner her er feil, det er 9 mm på det tykkeste, ikke 15. Hvorfor skal du ha så lite og smalt kamera? Husk at du MÅ ha en bæreveske rundt det uansett, ellers kan jeg love deg at det går i stykker før eller siden. Endret 20. juli 2006 av Wildbill Lenke til kommentar
AVF_Kokken Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Jeg er rimelig happy med Pentax Optio S6 som alround everyday camera. Størrelsen er såpass liten at jeg bruker en Fisherman Friends boks som "bæreveske". Casioene referert til stiller i ca samme klasse. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Jeg er rimelig happy med Pentax Optio S6 som alround everyday camera. Størrelsen er såpass liten at jeg bruker en Fisherman Friends boks som "bæreveske". Casioene referert til stiller i ca samme klasse. 6525218[/snapback] Pentax Optio serien er som SoftLaughBrush nevner her, også gode kameraer. De er overaskende små, Optio S6 er faktisk litt mindre enn Ixus 55/60 tror jeg. Lenke til kommentar
lax Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 Størrelsen på kamerahuset du nevner her er feil, det er 9 mm på det tykkeste, ikke 15. I følge sony.no så er de eksakte mål: Bredde: 91,7 mm Høyde: 60,2 mm Dybde: 14,7 mm Hvorfor skal du ha så lite og smalt kamera? Husk at du MÅ ha en bæreveske rundt det uansett, ellers kan jeg love deg at det går i stykker før eller siden. 6524793[/snapback] Står forsåvidt i første post. Jeg vil ha et kamera som jeg nesten ikke merker at jeg har med meg slik at det alltid kan være med. Med en bæreveske som Sony LCS-THE, vil jo de ytre målene bli (B) 100 x (H) 80 x (D) 18 mm, noe jeg kan akseptere å ha i lomma. Jo større kameraet er, jo større vil det jo bli med bæreveske utenpå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå