Gå til innhold

Hvordan stille hastigehten på en amd64 prossesor?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Noen her som vett hvordan jeg kan kontrollere hastigheten på Mhz'en/Ghz'en til en Amd 64 prossesor. Sånn at du kan stille det opp når du trenger det og ned når du trenger det og?

 

Har sett at noen dell pc`er har et sånt program.

 

Mvh Marcelo

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var ikke det jeg tenkte på, litt kjekt å gjør det manuelt i windows sånn at jeg kan styrre det selv. Noen som vett hvordan jeg kan finne et program eller driver hvor det er en sånn funskjon??

 

Men hvor finner jeg cool and quiet driveren, jeg har søkt etter denne driveren men finner den ikke?

Lenke til kommentar

Prosessoren din er laget av AMD, og da vil du finne driveren på.... ja! AMD sine nettsider! Tenk det!

 

Hva er det du ønsker med å kunne justere hastigheten egentlig? Cool ´n´ Quiet er i stand til å endre multiplier 36 ganger på ett sekund, det er ingen ytelsesforskjell man merker ved å ha CnQ aktivert.

 

Det du spør etter er et program som enten styrer multiplier eller HTT i Windows. A64 Tweaker mener jeg kan gjøre dette. Multiplier er tryggest å endre da den ikke har noen innvirkning på RAM eller andre komponenter.

Du får prøve deg frem, så lenge du er klar over at all slik plundring kan forårsake skade på komponenter.

Lenke til kommentar

Har nå instalert en gammel cool and quiet driver som jeg fant og gjorde alt det Falcon_ sa jeg skulle gjøre, men hvor kan jeg se om mhz/ghz'en på prossesoren har gått ned?? trenger jeg et program til det for å se om det har blitt endret??

 

Forresten så så det ut som om driveren du Falcon_ ga meg var til bare amd prossesor ikke cool and quiet. Kunne du lagt ut den nyeste Cool and quiet driveren for vil gjerne ha den nyeste siden denne er gammel og den nyeste har sikkert mindre feil??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...