Gå til innhold

spm om parkeringsbot

mongojarle

Anbefalte innlegg

heisann

i dag flyttet jeg bilen min og parkerte den ved siden av en stor benk på en plass ved siden av et kryss.

når jeg kom tilbake nå hadde jeg fått parkeringsgebyr på 500kr. og det står et parkering forbudt skilt på veien rett før, men jeg erindrer at det skiltet bare gjelder frem til krysset, og ikke til og med krysset.. har jeg rett? må jeg betale denne bota?

legger ved tegning over steder for å bedre gjøre meg forstått.

jeg stod ikke i veien for gående på fortauet eller folk som vil sitte på benken, proposjonene ble litt feil, plassen benken og min bil stod på var mye større...

edit: hm.. men det er jo også noe som heter at amn ikek skal parkere nærmere 5meter fra et kryss eller noe... crap

post-46095-1153320533_thumb.jpg

Endret av jalejale
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fant ut av at det fulgte med en lapp på regningen som forklarer hva som er galt...

jeg har visst brutt $17.1 b

"det er forbudt å stanse i vegkryss eller nærmere enn 5meter fra vegkrysset. Avstanden regnes fra det punkt hvor fortauskant, kantlinje eller vegkant begynner å rundt."

men hva hvis dette er en privat parkeringsplass? det er jo mange som parkerer nærmere enn 5meter fra veikanten. jeg mener jo heller ikke jeg har parkert i krysset, det er jo en plass ved krysset..

men jeg tror nok jeg må betale... hehe... var bare så surt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...