Sagacious Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Har kjøpte meg Koolance fra http://www.microplex.no Lurer litt på hvor mye jeg kan overklokke prossesoren og skjermkort med vannkjøling. Er det noen andre der ute som mulig har lignende konfig? Mitt system: WIN XP, AMD XP 1700+, Abit KR7A-RAID, Gainward Geforce3 POWERPACK, 512MB RAM, Soundblaster Live 5.1, Vannkjølere:(Magnum GPU og Koolance CPU200 Gold) ASUS CRW 40x16x48, ASUS DVD 16x. Lenke til kommentar
Bravofox Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Jeg har akkurat skaffet meg koolance chieftec kabinettet, jeg er svært fornøyd med vifte ordningene og psu (standard chieftec), men jeg irriterer meg mektig over bråket fra vannpumpen selv om jeg har støy isolert kabinett. Noe av grunnen tror jeg er at pumpen er innebygget i vannreservoiret som igjen er skrudd fast i bunnen på kabinettet. Dette skaper antakelig resonans, jeg har ikke prøvd å skru det løst, og vet ikke om dette går på grunn av vannpåfyllingen i bunden. Det hadde vært fint å vite om andre har samme erfaring med lyd på pumpen og eventuelt løsninger.... 8) Når det gjelder kjøleevnen har jeg ikke montert cpu enda, men i romtemp på ca 22 grader så ligger cpu kjøleblokken (koolance silver) på 16-17 grader. Jeg skal montere xp2400 thoroughbread B, du har antakelig hvis du er uheldig en sånn "palimo" vettu, som blir varme... Lenke til kommentar
formann Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Jeg har akkurat skaffet meg koolance chieftec kabinettet, jeg er svært fornøyd med vifte ordningene og psu (standard chieftec), men jeg irriterer meg mektig over bråket fra vannpumpen selv om jeg har støy isolert kabinett. Noe av grunnen tror jeg er at pumpen er innebygget i vannreservoiret som igjen er skrudd fast i bunnen på kabinettet. Dette skaper antakelig resonans, jeg har ikke prøvd å skru det løst, og vet ikke om dette går på grunn av vannpåfyllingen i bunden. Det hadde vært fint å vite om andre har samme erfaring med lyd på pumpen og eventuelt løsninger.... 8) Når det gjelder kjøleevnen har jeg ikke montert cpu enda, men i romtemp på ca 22 grader så ligger cpu kjøleblokken (koolance silver) på 16-17 grader. Jeg skal montere xp2400 thoroughbread B, du har antakelig hvis du er uheldig en sånn "palimo" vettu, som blir varme... Hvordan karer du å få 16-17c på cpu blokk når romtemp er 22c ? Har du peltier? Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 hmmmmmmm en liten lurifaks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå