skolegutten Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Hei! Har tenkt å forwarde noen porter på ruteren min, men jeg ser at jeg først må sette opp en statisk IP-adresse. Men jeg fant ikke noen guide til 3351 på PortForward.com, så jeg prøvde med guiden til 3346. Problemet mitt er at den IP-en som står oppgitt i den guiden ikke fungerer. ("Tilkoblingen ble avvist.") Har også prøvd 192.168.1.254, som jeg fant etter et kjapt søk på Google. Ruteren er levert av NextGenTel. Noen som vet hva som er problemet, og hvordan jeg kan komme innpå ruteren? Takker på forhånd. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Har tenkt å forwarde noen porter på ruteren min, men jeg ser at jeg først må sette opp en statisk IP-adresse. Du sjekker din nåværende IP kjapt med whatismyip.com , den skifter jo nok på seg engang i mellom hvis du ikke abo på fast IP. En greit tjeneste, som støttes av flere routere direkte, er DynDNS.org Hvis du er direkte tilkoblet til modemet, så kan du kjøre en "ipconfig" uten ", under kommandolinjen i windows, START - RUN - "cmd" (enter) - "ipconfig" Så har modemet IP adressen som er under: Gateway Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 IPadresse til routeren finner du ved å skrive ipconfig og se etter standard gateway i dosvindu. Ellers finner du nok endel svar her: http://ngtforum.net/viewforum.php?f=3&sid=...9279fbc2994f7d7 Lenke til kommentar
skolegutten Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2006 Takk for raskt svar Dessverre ser det ikke ut til å hjelpe... det står bare "Default Gateway . . . . . . . : ", altså ingen IP-adresse. Det er helt blankt :/ Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 NGT bruker vel IP-adressen 10.0.0.1 som standard på sine routere. Lenke til kommentar
skolegutten Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2006 (endret) Tusen takk! Det funket! Neste spørsmål... hva er standard brukernavn/passord? admin/1234 funket ikke. Er det kanskje brukernavn og passord som jeg fikk av NGT? *sjekke* EDIT: Nope, ser ikke sånn ut :/ Endret 19. juli 2006 av skolegutten Lenke til kommentar
BKB Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Tusen takk! Det funket! Neste spørsmål... hva er standard brukernavn/passord? admin/1234 funket ikke. Er det kanskje brukernavn og passord som jeg fikk av NGT? *sjekke* EDIT: Nope, ser ikke sånn ut :/ 6520060[/snapback] hvis du kikker litt nærmere i den linken du fikk av la7dfa-com så står det en rimlig bra guide, står lista opp et par standard brukernavn/passord også, LINK Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Det enkleste er å åpne porter på websidene til nextgentel http://endring.nextgentel.no/, men under følger forklaring for å gjøre dette manuelt. Legge til porter i NAT Server List [*]Logg inn på routeren med telnet Start, Kjør, telnet 10.0.0.1 [*]Hvis du får kontakt med routeren blir du spurt om brukernavn og passord. Prøv disse brukernavn og passord i denne rekkefølgen: 1. ngt / ChkBid114 2. ngt / Tshml55 3. admin / noway 4. name: P##### hvor ##### er kundenummeret ditt minus 10000 (f.eks 54321 blir da P44321) password: samme som aktiveringspassordet du brukte til å aktivere routeren. [*]Gå på Quick Menus... [*]Gå så på Network Address Translation [*]Gå så på Show/Change Server List... [*]Velg Easy-Servers [*]Velg Add Server... [*]Velg External Service... Her kan du velge en portrange du vil åpne, hvis portrangen ikke finnes i oversiktet må du skrive inn portene manuelt på Other... Hvis du kun skal åpne en port skriver du inn den samme porten i både Port Start og Port End. Hvis du skal åpne en portrange skriver du inn den laveste porten i rangen i Port Start og den høyeste porten i Port End. [*]Skriv inn ip-adressen til pc-en du vil åpne porter til på i feltet Server Private IP Address. Velg TCP eller UDP eller begge deler på Protocol... Velg så ADD NAT SERVER og porten er da lagt til. Hvis porten/portrangen er 1024 eller høyere så er det all good, hvis ikke må du åpne porten/portrangen i filteret. Se under. Legge til porter i IP Input Filter [*]Trykk ESC til du kommer til Quick View. Velg Filter Sets. [*]Velg Display/Change IP Filter Set... [*]Velg Add Input Filter to Filter Set [*]Endre verdiene i feltene til ditt behov. Noen felter må endres ved å bruke TAB-tasten, husk å trykk enter for at verdien skal lagres. Enabled: Om filteret skal være aktivt eller ikke. Velg YES Forward: Om trafikk på denne regelen skal stoppes eller sendes videre. YES for å åpne for trafikk, NO for å sperre trafikk. La de 4 IP Address-feltene stå som de er. Protocol Type: Enten TCP eller UDP eller begge deler Source Port Compare: No Compare Source Port ID: 0 Dest. Port Compare: Equal Dest. Port ID: Portnummer som skal åpnes Established TCP Conns. Only: No Når du har stilt inn alt velger du ADD THIS FILTER NOW. Da skal porten(e) være åpnet i både NAT og filter Guiden er skrevet av [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå