Gå til innhold

Hva heter kabelen jeg trenger? ( kamera -> tv )

Anbefalte innlegg

Jeg har muligens rota bort kabelen man trenger for å se video fra kamera på tv skjermen. I den ene enden var det en scart inngang til tven, og i den andre en slags digital inngang til kameraet. Vet ikke helt hva jeg skal kalle den..

Noen som har peiling på hva jeg mener, og hva kabelen jeg trenger heter?

edit: kamera det er snakk om er et digitalt JVC.

Endret av asad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har muligens rota bort kabelen man trenger for å se video fra kamera på tv skjermen. I den ene enden var det en scart inngang til tven, og i den andre en slags digital inngang til kameraet. Vet ikke helt hva jeg skal kalle den..

Noen som har peiling på hva jeg mener, og hva kabelen jeg trenger heter?

edit: kamera det er snakk om er et digitalt JVC.

6519093[/snapback]

Audio/video-kabel. Scartadapter

post-21145-1153320587_thumb.jpg post-21145-1153320499_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Disse delene har jeg, men den andre enden passer ikke inn i kameraet som har en slags dv inngang, bare litt bredere, hvis dere skjønner.

noe ala dette her:

post-7927-1153326625_thumb.jpg

Vet ikke hva jeg skal lete etter :S

6519978[/snapback]

Typebetegnelse på kamera?

Lenke til kommentar

Jeg merket av inngangen til kabelen som jeg mista. Kamera er et Dv kamera, hvis det var det du mente?

post-7927-1153327805_thumb.jpg

edit: var inne hos komplett og netshop, men fant ikke kabler som engang liknet på den jeg trenger :S

Endret av asad
Lenke til kommentar
Jeg merket av inngangen til kabelen som jeg mista. Kamera er et Dv kamera, hvis det var det du mente?

post-7927-1153327805_thumb.jpg

edit: var inne hos komplett og netshop, men fant ikke kabler som engang liknet på den jeg trenger :S

6520067[/snapback]

Ser ut som en spesialkabel for jvc. Ta med kameraet til nærmeste jvc forhandler og spør etter s/av/redigeringskabel.

Lenke til kommentar

Firewire kan ikke brukes ved tilkobling til TV. Du må ha en kabel som går fra kameraets analoge AV utgang, til TV'ns inngang. Enten har du tre såkalte RCA kontakter på TV'n din (gul, rød og hvit) eller så har du scart. Har du scart, trenger du en overgang slik at de tre RCA pluggene kan kobles til Scart inngangen.

Ta med deg kameraet, og gå innom nærmeste fotobutikk og spør om de har noe som kan passe (og plutselig hadde vi nok et argument for å fortsette å handle hos fotobutikken i stedet for nettet, slik at man faktisk har et sted å søke hjelp man ikke kan få på internett :!: )

Forøvrig så er denne feilpostet, så jeg flytter den til riktig sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...