Gå til innhold

Valg mellom Qosmio F30-114 og Satellite P100-187?!

Anbefalte innlegg

Kort presentasjon, min laptop er ødelagt, det er en forsikringssak. PROBLEMET er at de ikke har den type maskin jeg vil ha, så valget står mellom disse 2 masiknenen iforhold til den jeg hadde før. Min tidligere var 15,4 Widrescreen og jeg hadde den med på jobb hver dag. Jeg brukte den til ALT, musikk arkiv, jukebox, også film på den, så film på tv....den nye skal også brukes til alt! OGså jobb hver dag...

http://nordic.computers.toshiba-europe.com...ODUCT_ID=117257

eller denne :

http://nordic.computers.toshiba-europe.com...ODUCT_ID=117258

Jeg kan velge en rimeligere laptop og få samme størrelse som før, eller en av disse to. HVILKE SYNSPUNKTER HAR DERE?

Mine er som følger:

- P100 har ikke scart, når jeg skal se film på tven min (har ikke flatskjerm enda)

- P100 har ikke 5.1 sorround

- P100 har ikke tv-tuner (VIL jeg komme til å bruke det?

- P100 veier vel MINDRE en F40 (3,1 og 3,9)

- F30 er "høyere/tykkere"

- F30 har ikke DVI, kun scart...alle nye LCD tver har scart....

- F30 har kun 128MB skjermkort

- F30 har "dårligere" prosessor

- F30 kan kjøre raid...

- F30 blir skitten på den blanke overflaten

Egentlig vil jeg bare ha min gamle Toshiba tilbake, for den var perfekt..... i min drømme verden skulle P100 hatt 15,4 skjerm, da hadde valget vært enkelt.

HJELP MEG OG DU VIL FÅ EN IS I HIMMELEN..............

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

P100- Den har ikke scart og det er det heller ingen andre bærbare pc-er som har heller...

Du tenker VGA utgang men det trenger du ikke da DVI gir den beste kvaliteten til en plasma/lsd tv du har også S video som kan brukes til tilkobling av tv.

5.1 sorround :hmm: Hva kan man si uten om at lyden i en bærbar maskin er elendig uansett.

Tv turner får du rimlig eksternt så det trenger ikke maskinen ha.

Jeg hadde kjøpt P100 da jeg har lest mye bra om den her i forumet samt F30 må være et herk med blank overflate :cry:

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Hmmm, den kablen som følger med Qosmio, er det en VGA - til - Scart kabel da?

Hmmmm, får man tak i slike?

i_146464-564x376.jpg

6523547[/snapback]

Stemmer det er VGA til scart men du får best kvalitet på en flatskjerm ved å bruke DVI utgangen (tv må da ha dvi inngang)

Kvaliteten er oppsummert fra best til dårligst!! DVI-VGA-S-Video men den koblingen du viser på bilde går da som skrevet fra VGA på PC og kan da brukes på alle tv med scart (kvalitet blir så som så) hvis du ikke har flatskjerm...

Lenke til kommentar
Har ikke tid til å forklare i farta nå, er på jobb, men den avbildede kabelen er IKKE vga-scart. Se på bildet igjen så ser du at det ikke er det...

6523945[/snapback]

Så det er mulig Qosmio HAR scart ut?

Hmmmmmm.....bannabein

Endret av KingIxus
Lenke til kommentar

Her ser du hva slags tilkoblinger det er

Det som er på bildet ser ut til å være en overgang mellom scart og antennekabel. Har ikke funnet noen sånn kabel i noen av Qosmioene jeg har testet, og jeg har testet alle de forskjellige av de nye.

Jeg ville nok valgt en Satellite Pro M70-275 isteden om jeg var deg, den passer bedre til litt jobbbruk samtidig som den er helt grei til litt spilling, film osv...

Edit: Kom på at det var en forsikringssak, så vet ikke om du kan velge noen annen maskin... Det å drasse på en 17" er nok litt vel, men så er ikke qosmioen så veldig lett heller, så mitt valg da er P100, den er finere også synes jeg!

Endret av GA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...