Gå til innhold

Respons på min webside


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg ble ferdig med designet til den nye erixzone for en stund tilbake, men har brukt ganske mye tid på å fikse opp i bugs og validere osv...

 

Men føler jeg er ferdig med siden - design messig.

 

Jeg vil gjerne høre hva dere tenker om designet på siden min - Ikke innholdet.

 

Det er en bug som jeg vet er i enkelte IE versjoner:

Det blir en kant mellom banneret og resten av det grønne.

 

Om dere oppdager flere bugs så bare rappoter :p

 

Her er iallefall siden min.

 

erixzone.net

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker ideèn veldig godt, men er en del ting jeg syns kunne vært gjort annerledes.

-Syns du kunne gjort mye mer ut av menyen.

-Kunne også vært litt mer grafikk blandet inn i selve innholdet

-Det at selve innholdet bare var plassert inni en hvit border syns jeg ogs å var litt kjedelig

 

Det var det jeg kom på i farten

Lenke til kommentar

Fargeprofilen liker jeg, med den fine offwhite-fargen. Men jeg ville kanskje ha bytta fargen i dato-seksjonen fra fargen du har nå, til #f8f8f8 - som ikke inneholder blåskjæret den fargen du har nå har.

 

Menyen er for spinkel, den må du gjøre noe med. Fargene i 'Skrevet av Erik' er helt feil, alt for liten kontrast, og gråfargen passer ikke inn. Overskriftene for hver post er også for spinkle, de kan ha godt av en liten gjennomgang med CSS. Postene har generelt lite luft, kanskje noe du kan gjøre der.

 

Erixzone-greia i bakgrunnen er mest irriterende, hadde den flytt bedre inn i selve designet, så kunne den ha funket. Headerbildet lukter litt standard photoshop, men 3d-effekten funker til en viss grad. Personlig ville jeg heller sett noe litt mer i stilen til skrifttypen du har satt 'erixzone' i.

Lenke til kommentar
Fargeprofilen liker jeg, med den fine offwhite-fargen. Men jeg ville kanskje ha bytta fargen i dato-seksjonen fra fargen du har nå, til #f8f8f8 - som ikke inneholder blåskjæret den fargen du har nå har.

 

Menyen er for spinkel, den må du gjøre noe med. Fargene i 'Skrevet av Erik' er helt feil, alt for liten kontrast, og gråfargen passer ikke inn. Overskriftene for hver post er også for spinkle, de kan ha godt av en liten gjennomgang med CSS. Postene har generelt lite luft, kanskje noe du kan gjøre der.

 

Erixzone-greia i bakgrunnen er mest irriterende, hadde den flytt bedre inn i selve designet, så kunne den ha funket. Headerbildet lukter litt standard photoshop, men 3d-effekten funker til en viss grad. Personlig ville jeg heller sett noe litt mer i stilen til skrifttypen du har satt 'erixzone' i.

6518950[/snapback]

 

Takk for et utfylende svar :p

Hvilken font type/farge tenker du jeg burde hatt "Skrevet av Erik" og tittelen i?

 

Og hvordan skal jeg gjøre mer ut av menyen?

 

Takk, og håper på svar igjen

Lenke til kommentar

Det er virkelig veldig nærmt, men fordi det er noen få negative ting som Mr.Bush påpekte, blir mitt førsteinntrykk likevel negativt og rotete.

 

Men om du fikser opp på de tingene Mr.Bush påpekte kommer denne siden til å bli skikkelig flott.

 

ps: hvorfor bruker du noe på siden som ser ut som en tabell? Kunne droppet den, og bare delt nyhetene med en enkel linje eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Får et rotete inntrykk grunnet at tingene i siden ikke står i harmoni til hverandre.

Om du ikke forstår hva jeg mener når du ser nøye på vedlegget, så kan ikke jeg hjelpe deg :p.

 

Det er for mye forandring i forhold til siden, fargene, headeren, datoen og tabellen, det blir bare litt rotete. Mulig det er bare meg som ser det slik, men det er da en personlig mening :cool:

Lenke til kommentar

Var ikke så lett dette, går vel ut på dypt vann nå, men det får bare være!

 

Det er lettere å feste øynene på den gråe linjen enn det er på menyen. Når linken er blitt besøk slik som jeg viste på bildet, da blir jo den nærmest usynlig. Der det står skrevet av Erik, det blir ikke særlig passende med selve helhetsinntrykket siden gir meg. Så om du hadde gjort menyen litt mer framtredende, og heller gjort den gråe linjen litt mer beskjeden hadde du vært på god vei.

 

Tabellen du bruker liker jeg ikke noe særlig, hvorfor ikke bruke noe lignende denne løsningen.

Endret av Arsenal_RULES
Lenke til kommentar

@erixz: Gjerne samme skriftype som du har nå, bare en annen farge, siden den lys gråe ikke er så lett å se, eller attraktiv til den grønne bakfargen. Menyen kan du jo gjøre bedre ved å legge til noe grafisk kanskje, grafiske knapper, f.eks. Men dette er litt vanskelig å få til med CSS, men det finnes guider på nett.

Lenke til kommentar

Ville hatt heading og meny slik:

 

erixzone.jpg

 

Andre tips:

 

- forstørr menyfonten litt

- forminsk overskriftsfontene

- bli kvitt den hvite ramma og det andre hvite, synes ikke hvitt passet inn her

- dato, kommentarer etc. er ikke viktig nok til hvit utheving, prøv en annen nyanse i grønnfargen du allerede har valgt... den er meget pen

- prøv å la det meste på siden gå ut fra samme venstremarg ellers vil man få ett rotete inntrykk

- legger du til noe så ranger tingene i en liste å la de viktigste elementene bli blikkfangene på siden

 

Ellers var det en meget fin side du hadde.... lykke til med den :thumbup:

Lenke til kommentar

Hejsann! lekkert design på hjemmesiden din :thumbup:

 

Her er et lite tips for å gjøre navigasjonen litt mer spennende...

bruk < ul > < li > (liste) for å sette opp menyen

 

klunsa litt med det her i stad og kom opp med dette

er litt bugs her, men du skjønner tegninga ;)

 

legg denne CSS koden i html'n og ikke på det eksterne CSS arket ditt...

(for da slipper du at alle listene på de forskjellige sidene blir den samme... det er kjekt hvis du skal bruke < liste > i en annen sammenheng en gang i fremtiden)

 

CSS:

ul {
   list-style: none;
 	}

 	ul a {
   color: #FFF;
   text-decoration: none;
   display: block;
   padding: 3px 10px 5px 5px;
   width: 52px;
   height:10px;
   background: #85A22B;
 	}
 	
 	ul a:hover {
   color: #000;
   text-decoration: none;
   background: #7f9b29;
 	
 	}
 	
 	ul li {
   border-bottom: 1px solid #596c1d;
   border-right: 1px solid #596c1d;
   border-top: 1px solid #596c1d;
   float: left;
   position: relative;
 	}
 	
 	ul li ul {
   list-style: none;
   position: absolute;
   left: 0;
   top: 100%;
   display: none;
   width: 125px;
   border-top: 1px solid #FFF;
 	}
 	
 	ul li:hover ul { display: block; }
 	
 	ul li:hover ul li ul { display: none; }
 	
 	ul li ul li:hover ul {
   display: block;
   position: absolute;
   left: 140px;
   top: -1px;
   border-left: 1px solid #FFF;
   border-top: 1px solid #FFF;
 	}

 

Slik KAN html arket se ut (bare liste):

<html>

<head>
<style>
her legger du CSS
</style>
</head>

<body>
<div id="tekstlinje"><div id="meny"><ul> (stiler på eksternt sheet)
<li><a href="index.php">Hovedside</a></li>
<li><a href="bildegalleri.php">Bilder</a></li>
<li><a href="gjestebok.php">Gjestebok</a></li>
<li><a href="scripts.php">Scripts</a></li>
<li><a href="laer.php">Lær!</a></li>
<li><a href="portefolje.php">Portefølje</a></li>
<li><a href="credits.php">Credits</a></li>
<li><a href="annet.php">Annet</a></li>
</ul>
</div>
</body>

</html>

 

Håper dette hjalp littegrann :D

Er ikke helt stø på det her enda, siden jeg ikke har drevet med det så lenge.

 

så ikke vær for hard mot meg, hvis jeg har gjort noen feil her :innocent::p

 

god natt

Lenke til kommentar

Er enig med stort sett alt som er sagt. :) Likte Kameraguttens forslag.

har vært inne på siden din noen ganger, men det er som regel for å titte på designet. Jeg føler meg ikke "tiltrukket" til å lese blogpostene dine, eller noe annet på siden. Mulig pga manglende bilder i innholdet ditt, og fordi hele siden er litt "tettpakket".

Lenke til kommentar
Jeg liker ideèn veldig godt, men er en del ting jeg syns kunne vært gjort annerledes.

-Syns du kunne gjort mye mer ut av menyen.

-Kunne også vært litt mer grafikk blandet inn i selve innholdet

-Det at selve innholdet bare var plassert inni en hvit border syns jeg ogs å var litt kjedelig

 

Det var det jeg kom på i farten

6518856[/snapback]

Helt enig med Rønning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...