plakatmannen Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Hei, vet ikke om tittelen ble helt bra men her er problemet mitt. Jeg bruker bredbånd fra Procon Electronics, Vennesla, og har ikke muligheten til å få noe annet. Procon benytter kun 1 IP til alle sine kunder, det er 212.4.33.137. Jeg har satt opp wamp her, den funker lokalt, men siden alle i Procon-nettverket har samme (statisk) ip, får jeg den ikke til å funke ute på nettet... Har prøvd med med no-ip.com, dyn-dns osv. men uten hell. Har dere noen gode råd? Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Tuller du? Har alle kundene samme IP ute i verden? Hvis det virkelig er tilfelle er det ikke mye du kan gjøre (i det hele tatt), med mindre du får dem til å åpne en port som er forwardet til deg. Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 Ja det er sant, men de leverer (etter hva jeg vet) bare her i Vennesla. Men hvis jeg får dem til å åpne den porten, vil da alle som går inn på 212.4.33.137 da komme til min server? Lenke til kommentar
melsom Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Veldig kjedelig om en kunde misbruker nettet da. Kredittkortsvindel o.l. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Veldig kjedelig om en kunde misbruker nettet da. Kredittkortsvindel o.l. 6525217[/snapback] Noe som får meg til å lure på hvor mye av trafikken de logger... Anyway, om alle har felles IP, tviler jeg sterkt på at du får åpnet porter som 22 og 80 osv, men heller noe temmelig høyt. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Kunne blitt litt irriterende om en av beboerne klarte å få seg IP-banna på den mest populære IRC-serveren i lokalmiljøet Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2006 (endret) Skal sende en mail til dem. Lomz: Ja, det er veldig kjedelig, og på mye brukte lokale nettsider, blir da besøks-statistikken nokså gal Endret 22. juli 2006 av iHap Lenke til kommentar
Borf Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Det er vel et typisk problem med små internett levrandører. For det er billigere å bare ha en ip adresse ut mot internett for de enn å ha en til hver bruker. Da setter de opp en server med NAT og setter alle kundene bak det. I utgangspunktet er det like du kan gjøre med det problemet. Men du kan trøste deg med at det blir billigere for dere som kunder å ha en slik løysing. Og så får du håpe på at når den bedrifter får flere kunder og økonomien går bedre så legger de om systemet slik at dere får hver deres ip. Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 Sendte mail, fikk svar, men de var ikke villige til å gjøre noe for meg. Håper bare Telenor kan få bygget ut sentralen snart! Har ventet i 2 år nå. *Irritert* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå