Gå til innhold

Chieftec frir til spillere

Anbefalte innlegg

Barebone er nettopp IKKE gaming kabinett, ett gaming kabinett skal ikke se mest mulig "fjortiss" ut heller!

ett gaming kabinett skal ha romslig med plass og ha gode muligheter til vannkjøling og god luftgjennomstrømning;)

Mvh: Kla3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er et gamer kabinett?! hehe, bare spørr jeg. Er litt nærvøs hvis mitt ikke er det, da går det nok i lufta vonnom... Har dog gamer kabler til skjermen da, det er jeg 100% sikker på, spill går som ei kule ifra skjermkortet til skjermen min.

6520109[/snapback]

Trekk fra 100% på hvor sikker du er.

Sorry, men gamer kabler til skjermen...

Kabler er greit for signalkvalitet, men det øker ikke ytelsen. Det kan øke hvor pen grafikken er, men ikke hvor raskt ting går. Ihvertfall ikke kabel fra skjermkort til skjerm. Skjermen er en "dum" komponent. Den skal bare vise deg et signal.

Kabler til harddisker og andre interne IDE / SATA disker har en del å si for hastigheten. Kabler for nettverk er også viktige. Men hvis du ikke har et veldig godt skjermkort og en veldig god skjerm kan du nok se bort fra spesielle kabler til skjermen...

Et gamer kabinett kan være så mangt. For noen er det et kabinett med mye plass for utvidelse og luftgjennomstrømming. Dette kan nok være aktuelt dersom du vil klokke PCen. Mange vil ha med seg PCen på LAN party og da vil en barebone (knøttsmå kabinett) være bedre.

PS:

Ikke vær flau. Alle må lære en eller annen gang :)

Lenke til kommentar
..Altfor mye plastikk..

Og kvaliteten på kabinettene deres er ikke mye å skryte over..

6518904[/snapback]

Plastikk? Chieftech er rent metall og veier fra 12kg og oppover. Mitt chieftech mesh er vertfall ikke noe plastikk.. Synes kabinettet har lite med vifte, chieftech pleier ofte å ha opptil 5 vifteplasser i kabinettene sine..

Lenke til kommentar

For å ende diskusjonen om barebones en gang for alle. Begrepet barebone har ingenting med størrelsen p gjøre. Et barebone er et ferdig produkt med grunnkomponenter - i PC-verdenen betyr det som regel kasse, hovedkort og floppy. Mange tenker SFF (small form factor) når de hører barebone, og selv om det ofte er det som selges i butikkene så finnes det masse barebones som er store av størrelse.

Nå trenger vi ikke diskutere det mer :)

At CT kalles plastic fantastic stiller også jeg meg tvilende til. Det er ikke mye plast utenom fronten. Fronten er plast på 80% av alle kabinetter, sp CT er på ingen måte verre enn andre. Faktisk synes jeg at CT-kabinettene pga massiv stålkonstruksjon er bedre enn en god del andre løsninger. Vi bruker det faktisk til low end servere :) Plassen er det heller ikke noe å klage på. Jeg har en vannkjølt arbeidsstasjon med masse stæsj i et standard CT-kabinett og har plenty med ledig plass enda.

Lenke til kommentar
Før du uttaler deg negativt om ett produkt må du sjekke litt.

Bareboner med 2gb ram, er ikke noe problem, å overklokke går som ei kule(helt meningsløst å klokke for de fleste..) å ha raptor disk går fint, har hatt dette selv.

Du får bareboner som støtter to prosessorer(ikke prosessor kjærner, men to prosessorer) og du får bareboner som støtter sli.

Når det kommer til de nye kabinettene her så  var de penere enn de gamle, men så håpløst med dette lysgreiene!

musa

6519260[/snapback]

kan du vise meg et sted hvor jeg kan få kjøpt en barebone med 2gb Ram AMD4800+ Cpu og SLI altså 2x 7950GTX? og si meg at dette ikke kan stekes egg og bacon på

6519577[/snapback]

jeg burde vel egentlig ikke gjøre dette, men

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=24425

her kan du kjøpe en barebone (eller SFF om du vil)

som støtter to SLI, 2gb minne, og sikkert en råbra cpu....

i rest my case og skal holde kjeft om barebone(SFF) i denne diskusjonen..

musa

Lenke til kommentar

Jeg skjønner fortsatt ikke hva som er definisjonen på et gamerkabinett. "Gamerkabinetter" kan da brukes til PCer som ikke er beregnet på gaming? Eller er det fysisk umulig? :tease:

Jeg synes forøvrig fortsatt at Gigabyte 3D Aurora er det beste kabinettet jeg noengang har vært borti. 3x 120mm, utallige 5.25" og 3.5"-plasser, MASSE plass til å montere og innebyga verktøykasse :)

Lenke til kommentar
fytti bikje så stygt!

finnes det ingen nøkterne seleskaper igjen i bransjen?

(...)

6519513[/snapback]

ANTEC

6522382[/snapback]

neppe?

du tenker på dette? ja, ironisk ment.

ellers har de bare "run of the mill" standard, såkalt "clean style" kabinetter.

fanken meg ikke mye rent utseende.

har faktisk 3 chieftech selv, 2 maxitower og et minitower.

solide er de, det skal de ha.

eneste kabinettene jeg kunne drømt om å sveise i ^^

men fortsatt har intet kabinett jeg har hatt kommet opp mot Avance kabinettet jeg desverre solgte da det var ferdigmodda etter tg 04.

the best there is, and ever was.

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar
Jeg skjønner fortsatt ikke hva som er definisjonen på et gamerkabinett. "Gamerkabinetter" kan da brukes til PCer som ikke er beregnet på gaming? Eller er det fysisk umulig? :tease:

Tror definisjonen er som vanlig PC-kabinett, bare litt styggere. Mer plast, teite lys, upraktiske løsninger og bordellfinish. Det som forundrer meg mer, er at folk faktisk betaler for driten.

Lenke til kommentar

Tror definisjonen er som vanlig PC-kabinett, bare litt styggere. Mer plast, teite lys, upraktiske løsninger og bordellfinish. Det som forundrer meg mer, er at folk faktisk betaler for driten.

6525303[/snapback]

hehehehee, beste kommentaren jeg har lest på ei stund!

Lenke til kommentar
Var vel utseendet som ble ment å være plastikk. Ser veldig plastikk ut den fronten.

6520883[/snapback]

Hva annet skulle dem lagd fronten i? metall?

fronter er som regel av plast :)

eller hva har du på ditt kabinett?

Lenke til kommentar

Artig at du skulle spørre om dette Kla3. Jeg har dette kabinettet:

https://prisguiden.no/product.php?productId=37498

Det har en front laget av alu, noe faktisk alle Lian-Li kabinettene har.

Må beklage den dårlige formuleringen min, er selvfølgelig ikke overrasket over at mange kabinetter har en plastikkfront, men det finnes likevel graderinger på hvor "plastikk" disse frontene ser ut. Med "plastikk" mente jeg egentlig billig, cheesy, grellt og lite stilfullt, og ikke det faktum at det består av plast.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...