Wikingen Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Har to identiske 1.6 Gigahertz P4 prosessorer liggende. Har lyst til å prøve meg på en dual-P4-løsning. Men....Er dette mulig?? Hvilket hovedkort kan man isåfall bruke?? Har søktt rundt på forumet et par timer nå, uten å finne annet enn dual-AMD og dual-PIII. Mvh Wikingen Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 P4 CPUen støtter ikke dual konfigurasjon. Det kan hende det endres med 3ghzen som kommer nå...som skal ha multithreading. Men du kan kjøpe 2 Pcer og rendre i nettverk om du driver med 3D. AKIRA Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 P4 støtter SMP (kan kjøres i dual), trøbblet er hovedkort... for socket 478 er det ikke å oppdrive. Lenke til kommentar
Wikingen Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2002 Takker for greie tilbakemeldinger. Jeg får vurdere andre løsninger skjønner jeg :smile: Mvh Roy I. alias Wikingen Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Er riiimelig sikker på at vanlig P4 er SMP disablet, samme som P3 Tualatin med 256k cache er. Skal du ha P4 i dual, må du velge P4 Xeon-cpuene og et dertil overprisa mPGA hovedkort :sad: Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor de store produsentene er så kjipe på SMP. Det er nok veldig mange som hadde kjøpt et dual-system, men som overhodet aldri hadde hatt videre utbytte av det. Det hadde bare vært kuuult, og for å ha større skryte faktor. Produsentene hadde fått solgt flere cpuer... Bedrifter hadde nok valgt de SMP-garanterte og dyrere Xeon/MP utgavene siden disse var garantert minst trøbbel med. Stabiliet og oppetid er verdt mer enn de to tusenlappene SMP-garanterte cpuer koster. JEG skal ihvertfall ikke ha noe single-system igjen :wink: *dual XP1700+@2000+* Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 gå for to ulike systemer. Dette er det minst problemer med. Dessuten er det fett med to bra pc'er på lan. Et du kan spille på, og et annet du kan laste ned på. Uansett, det er digg med så rask pc! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå