sluffy Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Jeg begynner på skole om omtren en måned, i den forbindelse hadde det vært greit med en bærbar datamaskin. - Jeg vet ikke akkurat hvor masse penger jeg kan tørre å bruke på en slik sak, men 10-12000 bør gå greit (håper jeg). - Maskinen vil brukes til skolearbeid, blogskriving, musikkavspilling og filmtitting, litt bilde og filmredigering (aller enkleste sort) og et lett spill i ny og ne. - Jeg vil ha en veldig portabel maskin. Skolen er i Danmark, jeg skal opp og ned derfra et par ganger i året. Ellers kommer vi til å reise en del når vi er der. Så jeg vil ha en på 12", som ikke er spesielt tung. Fordi jeg regner med at det blir en god del timer reising vil jeg gjerne ha god batteritid, og mulighet til å bytte batteri. Stor harddisk er fint, men jeg kan også klare meg med eksterne påbyggingsmuligheter da jeg neppe trenger å ha med meg alt innholdet på disken når jeg skal flytte på meg. Respostid er viktig. Jeg hater at ting går treigt. Mye minne er jeg også stor fan av. - Skolen har ikke trådløst nettverk (tåpelige greier) så jeg må hvortfall ha mulighet til å koble i en gammeldags nettverkskabel, hjemme er det WLAN det går i, og jeg regner med at det er å oppdrive rundt om kring i verden også, så dette må være med.. Et par USB-porter er greit, samme gjelder BT og FW, Floppy trenger jeg ikke, men DVD-avspiller og CD-brenner er et must. Dette er altså det jeg tror jeg kommer til å få bruk for, hvis noen andre har invendinger er det bare å rope ut. Jeg er også åpen for forslag som ikke nødvendigvis tilfredstiller alt jeg vil ha. Prisen er ca. dvs. hvis jeg må ut med mer, må jeg grine litt til farmor og høre hva hun eventuelt kan bidra med. På forhånd takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå