Tors bror Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Noen som vet hvordan man overfører verdier fra et checkbox-skjema på en html side til en e-mailadresse? Det lar seg ikke gjøre med cgi-script på serveren derfor må skjemaet sendes via mail. Dette har latt seg gjøre når det er bare tekst som skal sendes. Men i det øyeblikket man skal sende checkbox-valg blir det verre. Hvordan? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 du må bruke et server side scripting-språk for at det skal funke Lenke til kommentar
Tors bror Skrevet 19. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2002 Hm, det går ikke, universitetet tillater ikke denslags. Det går fint å sende ren tekst, som er den litt mindre elegante måten å gjøre det på (brukeren skriver inn alternativet i steden for å krysse det av). Da er det jo litt rart at det ikke skulle gå å sende verdiene fra et checkbox-skjema. (Alle boxene har navn og samme verdi, slik at man kan skille dem og se hvem som er krysset av eller ikke. Jeg vet at det går i teorien, for et av utallige forsøk nådde faktisk min innboks...hva som skiller det skjemaet og alle de andre har jeg ingen idé om. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Morn! Bare bruk en mailto og emailadresse som action i form-taggen. Slik:: <form method="post" action="mailto:[email protected]> Da vil brukerene få spørsmål om de vil sende det over internett eller noe i den duren. For å slippe dette kan du eventuelt bruke powertechs mailform; <form method="post" action="http://www.powertech.no/cgi-bin/[email protected]"> tror jeg. [ Denne Melding var redigert av: Mikka på 2002-11-04 16:31 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå