-HaZeN- Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Vurderer sterkt å vente på 64bit dobbelkjerne til bærbar... spørsmålet er; hvor lenge tror dere det vil ta før det er tilgjengelig i norske butikker og hvor dyrt blir det? ... Budsjettet er forresten 18k. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Hei! Merom skal vel komme i august og det kommer nok modeller i butikkene ganske raskt. Det blir nok ikke noe serlig dyrere enn dagens Core Duo, muligens noe dyrere i starten. Etter hvert vil også Turion64 X2 være på markedet. Det er noen godbiter som er verdt å vente på. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
-HaZeN- Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 Yeeey... gleder meg! Men så var det jo dilemmaet AMD vs. Intel.. Personlig holder jeg en knapp på Merom Lenke til kommentar
andylove Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Yeeey... gleder meg! Men så var det jo dilemmaet AMD vs. Intel.. Personlig holder jeg en knapp på Merom 6525182[/snapback] Hvis testresultatene som har vært på Intel Core 2 Duo vil gjelde for Merom, så er det vel ingen tvil om hva som er best. Personlig har jeg alltid foretrukket Intel på laptop pga plattformen de har laget med trådløst og gode brikkesett. AMD har lenge vært for lite aktiv på denne fronten. Når det gjelder stasjonær, så har jeg hatt AMD som favoritt i mange år, inntil de nye Core 2 CPU'ene kom på markedet og vi fikk se norske tester av disse... Helt rått og overlevegent! Skulle derfor anta at de nye CPU'ene for mobile brukere og plattformer vil være både energi gjerrige og ha kraftig ytelse i forhold til dagens mål og standarder. AMD på laptop ville jeg vel bare ha glemt, uansett Turion X2 CPU'er. Ser ut til at Intel har trukket det lengste strået for bærbare maskiner. Så kan man snart titte bort på MAC'er, siden disse også vil få de nye Intel CPU'ene. Første omgang gjelder vel dette "mini" og "powerPC". Tanken på å bytte plattform er svimlende nær... Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Tipper at Dell blir første mann ut på det norske markedet med Merom. De har sikkert allerede modeller klare. Hvis HP skal fortsette å knive med Dell så har nok sikkert de også noe klart veldig snart... men med en betydelig høyere prislapp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå