Gå til innhold

Spill-pc til rundt 10k (passer dette?) + spm.


Anbefalte innlegg

Jeg har satt opp denne saken her nedenfor. Jeg kan strekke meg til rundt 15K, det som ligger der nå er rundt 10K. Som dere ser trenger jeg ikke kabinett (har et nytt Lian Li miditower klart til dyst). Jeg har også skjerm, tastatur, mus osv. Lurer på om alle disse delene vil passe sammen og om det er noe jeg burde forandre på. Er det AM2 hovedkortet noe tess?

 

*AMD Athlon 64 X2 4200+ sokkel AM2

 

*Club3D 7900 GT

 

*Hiper HPU-4B580

 

*MSI K9N SLI

 

*Nec ND-3550

 

*OCZ Gold Dual Channel DDR2 2048MB (2x1024MB)

 

*Samsung SpinPoint T133S 300 GB

 

Har ikke satt så mye penger inn i grafikk-kortet da jeg regner med det blir byttet ut om ikke så lenge. Er det noe ny generasjon på gang med tanke på windows vista og dx10 osv?

 

Selve bestillingen kommer til å skje rundt 4-8. august. Har AMD satt ned prisene da forresten?

 

m.v.h.

 

Mats "mts"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er core 2 duo mye kjappere enn amd x2? Jeg har ikke noen spesiell preferanse, har hatt både amd og intel før. Tenker på hva som er best prismessig også.

 

Og har noen erfaringer med det hovedkortet? Eller er det noen som vet om et ikke så alt for dyrt AM2 hovedkort som eier.

 

Vurderte også en raptor-disk på 74gb til operativsystem og spill, hvis det virkelig har noe å si (lastetid osv).

Lenke til kommentar

Intel Core 2 Duo er i alle i følge tester mye raskere, og for øyeblikket (Selv om det ikke enda er lansert) en god del billigere enn AMD.

 

Jeg vil også påstå at en raptor 74-gb harddisk er litt sløsing med penger. Du får litt raskere loadingtider, men til en litt for høy pris.

Lenke til kommentar
Er core 2 duo mye kjappere enn amd x2? Jeg har ikke noen spesiell preferanse, har hatt både amd og intel før. Tenker på hva som er best prismessig også.

6518563[/snapback]

 

Hehe.. du tuller nå? Du har ikke fått med deg at Intel Core 2 Duo E6600 prosessoren som koster 2500kr er bedre enn AMD Athlon 64 FX-62 til 8000kr?

Lenke til kommentar
Hehe.. du tuller nå? Du har ikke fått med deg at Intel Core 2 Duo E6600 prosessoren som koster 2500kr er bedre enn AMD Athlon 64 FX-62 til 8000kr?

6523606[/snapback]

 

hehe nei, faktisk ikke. har vært ute av hardware bisnissen alt for lenge nå. det der hørtes ganske kult ut da. skal bli sykt deilig med ny maskin og sette alt sammen osv. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...