Gå til innhold

Chess flytter ALLE over til Netcom dekning


Anbefalte innlegg

Etter 1 dag med NetCom dekning holder det på å gå rundt for meg... Mister dekning midt i samtaler. Inni leiligheten min er det helt elendig dekning. Umulig å sitte på dass å snakke i telefon, rett og slett fordi det ikke er dekning der (les: ikke at det er så veldig viktig å ha dekning der) :p

 

Men uansett... har en Nokia n73 som kjører i dobbeltmodus med 3g, og gsm. Dette var ikke noe problem med Telenor dekning hos Chess, men med NetCom så mister jeg stadig samtaler ved bruk av denne modusen på telefonen

 

SÅ da spør jeg til dere Tele2 Champion brukere; er Tele2 som operatør et bra selskap, og Champion et abonnement dere er fornøyd med? :)

 

MVH

_THX_

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med Telenor sine abonnement Frifiks eller Djuice Magnum. Ikke like billige priser, men fastpris på wap/gprs, fri videosamtale, fri tv og wap i en måned, Telenor-nett, god kundesørvis, solid operatør.

 

Greit nok, svarte ikke på innlegget mitt, men bare et spørsmål.  :D

6958133[/snapback]

 

Vel. Tele2 benytter jo telenor sitt nett, og det er Telenordekning jeg må ha. Jeg var egentlig på utkikk etter noen som har Tele2 Champion eller i det hele tatt har noen erfaringer med operatøren, både ris og ros.

 

Vurderer sterkt å kvitte meg med Chess. Vært fornøyd i mange år, men nå som jeg ble tvunget over på NetCom i går så har det bare vært et irritasjonsmoment for meg.

 

Spørsmålet mitt blir vel egentlig om Tele2 Champion er det beste abonnementet med Telenordekning som svarer til Chess Touch som jeg har?

 

Mvh

_THX_

Lenke til kommentar

Ok, skal svare på spørsmålet ditt denne gangen. :cool:

 

Jeg har lite til overs for Tele2, dette gjelder både av egne erfaringer, men også hva andre har skrevet her inne på forumet og andre har fortalt direkte til meg.

 

Dette gjelder blant annet kundesørvisen generelt, oppsett av mms og gprs kan være vanskelig pga lite kompetente tele2-folk på kundesørvis, store fakturaproblemer. Folk får tilsendt fakturaer til aldri skulle hatt, enten fordi de er betalt, eller fordi de ikke har vært kunde i selskapet på mange mange år.

 

I tillegg er de dyre å ringe til for andre (viss det bryr deg! :!: )

 

Men, det er også viktig å skrive at mange slettes ikke har hatt problemer med selskapet over hodet. Så det er godt mulig Tele2 har skjerpet seg kraftig i det siste.

I tillegg er det jo et kraftig pluss at de har telenornett.

Lenke til kommentar
Ok, skal svare på spørsmålet ditt denne gangen.  :cool:

 

Jeg har lite til overs for Tele2, dette gjelder både av egne erfaringer, men også hva andre har skrevet her inne på forumet og andre har fortalt direkte til meg.

 

Dette gjelder blant annet kundesørvisen generelt, oppsett av mms og gprs kan være vanskelig pga lite kompetente tele2-folk på kundesørvis, store fakturaproblemer. Folk får tilsendt fakturaer til aldri skulle hatt, enten fordi de er betalt, eller fordi de ikke har vært kunde i selskapet på mange mange år.

 

I tillegg er de dyre å ringe til for andre (viss det bryr deg!  :!: )

 

Men, det er også viktig å skrive at mange slettes ikke har hatt problemer med selskapet over hodet. Så det er godt mulig Tele2 har skjerpet seg kraftig i det siste.

I tillegg er det jo et kraftig pluss at de har telenornett.

6959024[/snapback]

 

Stemmer. Jeg har hørt litt diverse angående kundeservicen til Tele2. Men sålenge jeg får e-faktura og betaler lite for å bruke mobilen, og mms og gprsoppsettet funker, så driter jeg egentlig i om kundeservicen dems er ymse. Har en kompis som slapp å betale fakturaer fra Tele2 i et halvt år pga at de gjorde en feil, som ikke ble rettet opp før etter et halvt år.

 

Og jeg har mine metoder, for at kunden skal ha rett. Det har funket bra med Chess, noe som Chess fortjener mye ros for. Den enkeltepisoden der hadde nettopp sammenheng med at jeg skulle beholde Telenordekning for en ca 5-6 måneders tid tilbake. Allikvel fikk jeg nytt simkort i postkassa, selv etter at jeg hadde sendt mail til dem 3 uker før om at jeg ikke skulle ha NetCom dekning. Da ringte jeg Chess, fikk fjernet beløpet det kostet meg å sitte 50 minutter i kø for å komme gjennom til en kundeveileder som kunne deaktivere det nye simkortet og aktivere det gamle. Beløpet ble trukket fra min neste faktura :thumbup:

 

Men tilbake til casen her... Jeg må ha Telenordekning... OG abonnementene til Telenor er utelukket å benytte.. har solgt diverse mobilabonnement selv før og kjenner til telenor sine markedsføringstriks :/ fy fy... Men kundeservicen til Telenor er upåklagelig...og de er jo den største operatøren også. Er vel de to grunnene som gjør at folk holder seg til dem.

 

 

 

Men men....Er Tele2 da det beste alternativet utenom Telenor itself som kan matche Chess Touch?

Lenke til kommentar

I tillegg er de dyre å ringe til for andre (viss det bryr deg!  :!: )

 

 

Hva mener du her? Er det dyrere å ringe til Tele2-abonnementer en det er til andre abonnement?

Det har vel mest med hvilket abonnement du ringer fra etter mitt syn....

6960347[/snapback]

Absolutt rett.

Det er først og fremst fra fasttelefon det er forskjell.

Lenke til kommentar

No har ikkje eg mobilabonnement frå Tele2 (sjølv om eg kjem til å anskaffe det i næraste framtid), men eg har ADSL-abonnement hjå dei, og mor mi har ADSL og IP-telefoni hjå dei. Mi erfaring med kundeservicen deira er 95% positiv. Eg har så godt som alltid møtt hyggjelege, kunnskapsrike og effektive kundebehandlarar. Det er klart, det kan vere andre som har med mobiltelefonidelen å gjere, men mine generelle erfaringar med Tele2 sin kundeservice så langt er blant det beste eg har vore borti. :)

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar
Etter 1 dag med NetCom dekning holder det på å gå rundt for meg... Mister dekning midt i samtaler. Inni leiligheten min er det helt elendig dekning. Umulig å sitte på dass å snakke i telefon, rett og slett fordi det ikke er dekning der (les: ikke at det er så veldig viktig å ha dekning der) :p

 

Men uansett... har en  Nokia n73 som kjører i dobbeltmodus med 3g, og gsm. Dette var ikke noe problem med Telenor dekning hos Chess, men med NetCom så mister jeg stadig samtaler ved bruk av denne modusen på telefonen

 

SÅ da spør jeg til dere Tele2 Champion brukere; er Tele2 som operatør et bra selskap, og Champion et abonnement dere er fornøyd med? :)

 

MVH

_THX_

6957752[/snapback]

 

Har ikke champion selv, men har hatt både kontant og mobil pluss abbonement hos dem. Jeg er fornøyd. Kundeservicen har jeg ikke mye å utsette på. Synes NetCom, Telenor osv er like dårlige der..

Er du avhengig av telenor dekning er absolutt tele2 noe å gå for.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

hei folkens... jeg sitter fotstatt med chess og telenor deknig. ... men forventer at det ganske snart er slutt. men har ikke hørt noe om det ennå fra chess.. utenom første gang de sendte sim kort til meg... det e vel snart et år siden....

men ta en kikk på www.hello.no de har et abonement som e ganske likt som Knock out til chess.. der kan du velge om du vil ha netcom eller telenor dekning..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

tviler jeg STERKT på, den som skrev før deg skrev den 17.november.

tror ikke chess har noen avtale eller mulighet til å ha abbonnement på telenor sitt nett.

chess ringte meg forresten her forleden dag og ville ha meg som kunde igjen, jeg sa bare: "nei, desverre, dere har jo netcom-dekning"

men hun bare fortsatte å mase om at det var like bra, så jeg sa at jeg ikke brydde meg, jeg VILLE ikke ha netcom. basta.

Lenke til kommentar
tviler jeg STERKT på, den som skrev før deg skrev den 17.november.

tror ikke chess har noen avtale eller mulighet til å ha abbonnement på telenor sitt nett.

chess ringte meg forresten her forleden dag og ville ha meg som kunde igjen, jeg sa bare: "nei, desverre, dere har jo netcom-dekning"

men hun bare fortsatte å mase om at det var like bra, så jeg sa at jeg ikke brydde meg, jeg VILLE ikke ha netcom. basta.

7652687[/snapback]

 

Du har jo ikke NetCom selv om du bruker netcom sitt nett, Konkurransetilsynet gikk ut for noen år tilbake og sa at telenor ikke fikk reklamere med at de hadde best dekning lengre. Forskjellen i dekningen i Norge er nemlig på 0,001 % i Telenors favør. Mange steder har NetCom bedre dekning, og andre steder igjen er det motsatt. Har selv hatt netcom dekning i flere år nå og har aldri opplevd å ha dårligere dekning enn venner som har telenor dekning.

Lenke til kommentar
tviler jeg STERKT på, den som skrev før deg skrev den 17.november.

tror ikke chess har noen avtale eller mulighet til å ha abbonnement på telenor sitt nett.

chess ringte meg forresten her forleden dag og ville ha meg som kunde igjen, jeg sa bare: "nei, desverre, dere har jo netcom-dekning"

men hun bare fortsatte å mase om at det var like bra, så jeg sa at jeg ikke brydde meg, jeg VILLE ikke ha netcom. basta.

7652687[/snapback]

 

Du har jo ikke NetCom selv om du bruker netcom sitt nett, Konkurransetilsynet gikk ut for noen år tilbake og sa at telenor ikke fikk reklamere med at de hadde best dekning lengre. Forskjellen i dekningen i Norge er nemlig på 0,001 % i Telenors favør. Mange steder har NetCom bedre dekning, og andre steder igjen er det motsatt. Har selv hatt netcom dekning i flere år nå og har aldri opplevd å ha dårligere dekning enn venner som har telenor dekning.

7652746[/snapback]

 

I tillegg: og dette virker det som veldig få faktisk tar seg bryet med - har du dårlig dekning, så send en henvendelse til netcom! JEg ser deknings"klager" hver dag, og ser også hvor mye som gjøres for å rette opp problemer der folk har dårlig dekning. Og om det mot formodning skulle være helt dødt for dekning der du er, så kan vi i de aller fleste tilfellene gi et ca. estimat på når dekningen vil bli utbedret der du er.

 

Det er mange som er glad i å fortelle hvor "dårlig" dekning netcom har, men veldig få som tar seg bryet med å gjøre noe med det. For å si det sånn: det nytter å si i fra! Og det er ingen som vil gi deg noe tyn for det!

 

Dårlig dekning med netcom? Fyll ut kontaktskjemaet på netcom.no og si i fra.

Lenke til kommentar
I tillegg: og dette virker det som veldig få faktisk tar seg bryet med - har du dårlig dekning, så send en henvendelse til netcom! JEg ser deknings"klager" hver dag, og ser også hvor mye som gjøres for å rette opp problemer der folk har dårlig dekning. Og om det mot formodning skulle være helt dødt for dekning der du er, så kan vi i de aller fleste tilfellene gi et ca. estimat på når dekningen vil bli utbedret der du er.

 

Det er mange som er glad i å fortelle hvor "dårlig" dekning netcom har, men veldig få som tar seg bryet med å gjøre noe med det. For å si det sånn: det nytter å si i fra! Og det er ingen som vil gi deg noe tyn for det!

 

Dårlig dekning med netcom? Fyll ut kontaktskjemaet på netcom.no og si i fra.

7653038[/snapback]

 

 

Jeg forsøkte å klage til kundeservice, men fikk bare beskjed om at det måtte være telefonen min det var noe feil med. Det var ingen feil på nettet dems, og dekningen der jeg var skulle være veldig god. Det eneste problemet var at telefonen indikerte full dekning, men jeg fikk ikke ringt fordi jeg ikke hadde dekning.

Det rare var at vi var 4 personer med forskjellige telefoner som hadde problemer og alle problemene forsvant da vi alle gikk tilbake til telenor.

ALDRI MERE nET cOM! :thumbdown:

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...