.:CyberMan:. Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Men, ja.. Hvis du ikke finner noen feil her, osv, så vil jeg anbefale at vi hopper tilbake til det egentlige temaet som trådstarter startet med. 6654153[/snapback] Jeg foreslår at vi går tilbake til temaet uansett om det er feil eller ikke. For denne tråden spiller det egentlig ikke noen rolle hvilken av disse som har det beste tilbudet, siden vi alle har forskjellige bruksmønster blir det opp til hver enkel å finne et nytt abonnement som passer til eget forbruk dersom det er nødvendig. Hverken Telenor eller Netcom kan klandres i denne saken. Telenor har full rett til å si opp avtalen med Chess siden Chess gjennom sine nye eiere nå har tilgang på eget nett. Netcom på sin side leverer heller ikke noe dårlig tilbud til de som flyttes fra Telenor- til Netcom nett, men geografiske forskjeler i dekningsgraden gjør at dette ikke passer for alle. Problemet vi står igjen med da er som sagt at Chess ikke holder de de har lovd vedrørende valg av nett, og i tilleg flytter mange av sine kunder over på et annet nett uten å gi tilfredstillende informasjon vedrørende dette. 6654301[/snapback] Så sant, så sant, da Chess ikke akkurat har gitt kundene sine for mye info.. Lenke til kommentar
Papaja Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Er det noe nytt om dette? Straks er det 1. september men jeg har ikke fått noen ny henvendelse eller nytt simkort fra Chess (nektet å bytte sist de prøvde seg). Lenke til kommentar
Kurium Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Er det noe nytt om dette? Straks er det 1. september men jeg har ikke fått noen ny henvendelse eller nytt simkort fra Chess (nektet å bytte sist de prøvde seg). 6765800[/snapback] Vet om mange i samme situasjon, håper dere ikke plutselig blir stående uten telefon.... Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Er det noe nytt om dette? Straks er det 1. september men jeg har ikke fått noen ny henvendelse eller nytt simkort fra Chess (nektet å bytte sist de prøvde seg). 6765800[/snapback] Lurer på hvordan det går hvis Telenor kutter tvert ja... Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 De fortsetter å bytte fremdeles. Kjenner mange som har fått nytt simkort de siste ukene. Så alle skal nok over. Lenke til kommentar
Kurium Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 De fortsetter å bytte fremdeles. Kjenner mange som har fått nytt simkort de siste ukene. Så alle skal nok over. 6766653[/snapback] Siden det i dag er den 29. august så vil det si at de har to dager igjen å gjøre det på... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 De har vel ikke så mye valg, siden telenor ikke vil la chess bruke telenornettet lenger. 6518213[/snapback] Grunnen er nok ikke at Telenor ikke vil ha Chess kundene der, men heller at Telia Sonera som eier Netcom også har kjøpt Chess og sparer da MYE penger på å ha alle kundene under samme tak. Jeg har hatt Netcom i 8 år og Telenor på en annen telefon i 2 og opplever oftere at Telenor er uten dekning enn Netcom der jeg ferdes. 6518883[/snapback] Vet ikke hvor du bor,men i store deler av Nord Norge er det motsatt med tanke på dekningen. Lenke til kommentar
Papaja Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Nå har det gått en drøy uke og jeg har fortsatt telefon som virker uten å ha gjort noen endring.. noen andre som evt. merket noe? Har vi kanskje ut året på oss nå før det skjer noe med dekningen vår? Rart at vi ikke får noe informasjon om det her? Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Bestillte nytt kontantkortabb fra Tele2 for ca 10 dager siden. Sjekket saldoen hos Chess på onsdag. Skulle være ca 80 kr igjen og de skulle jeg bruke til å bestille noen spill (og la det være igjen noen kroner til ringing og SMS). Da var saldoen satt til 0,01 kr Dagen etter fikk jeg brev fra Tele2 med nytt SIM-kort og det kan jeg ikke begynne å bruke før onsdag klokken 13! = Fram til onsdag kan jeg ikke ringe eller sende SMS Er det vanlig at Chess gjør sånt? Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Nei, dette hørtes ikke bra ut! Ring de, og be om forklaring! Lenke til kommentar
yhagger Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Jeg har også telenor dekning fortsatt! Lurer på hvor lenge det varer? Håper vi ikke blir kastet ut, men kan fortsette å være der i lang tid fremover! Vil ikke betale for å beholde den dekningen jeg tegnet meg opp til. Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Tror ikke NetCom for eksempel kunne hatt nesten 10 000 bedrifter og 150 000 brukere på bedriftløsningen Trådløs Bedrift hvis det var så dårlig som noen her påstår at det er. Jobber i bedrift med 10.000 ansatte, og vi har prøvd NetCom. Nå har vi Telenor igjen... Jeg tilhører den snevre elite som fremdeles har Chess med Telenordekning. Har fortsatt chess med Telenor... Altså, Telia Sonera eier både Chess og NetCom. Og NextGenTel...l Lenke til kommentar
janoverp Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) OBLIX: Du kan jo kanskje nevnte noen av kriteriene for å gå tilbake til Telenor da? og hva som var mindre bra med NC. Hvis det er 10000 ansatte, så regner jeg jo med at det var x antall tusen abo. også, så dette r jo ikke noe man bare gjør for å spare 2 øre minuttet på ringekostnadene...... Endret 16. september 2006 av janoverp Lenke til kommentar
yhagger Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 SUKK! I dag kom det nytt SIM-kort og ny sms om at nå må jeg bytte. Nå står det at: "Dersom du ikke ønsker overføring til nytt SIM-kort hos Chess må vi nå informere om at du snarest må kontakte ny operatør for portering dersom du vil beholde ditt nåverende nummer." Da ser det ut til at vi blir kastet ut nå da. Ikke bra altså. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Hadde du regnet med noe annet? Lenke til kommentar
yhagger Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Nei, igrunn ikke, men håpet i det lengste! Lenke til kommentar
Papaja Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Jeg fikk også nytt simkort igjen idag. Men i brevet står det at de ikke lenger kan levere Telenordekning fra 20. september, mens jeg fikk beskjed på SMS idag om å bytte simkort 27. september.. Endret 19. september 2006 av SilviaB Lenke til kommentar
Papaja Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Nå har jeg bestilt portering til Tele2 Champion! Tele2 har fjernet innmeldingsavgiften og abonnementet er også litt billigere enn Chess Knock-Out som jeg har hatt til nå. Det ser demed ut til at det ikke koster meg noen ting å endre. Får billigere ringetid OG mobilsvar inkludert i tillegg. Takk for meg, Chess! Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Jeg fikk også nytt simkort igjen idag. Men i brevet står det at de ikke lenger kan levere Telenordekning fra 20. september, mens jeg fikk beskjed på SMS idag om å bytte simkort 27. september.. 6895539[/snapback] Det er vel hva man kan kalle en interessant måte å gjøre det på. Hvordan går det med dekningen i øyeblikket? Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Har også fått et brev. Det er datert 14.09 og sier at det nye SIM-kortet (som er vedlagt) blir aktivet om 14 dager. De sier at de ikke kan tilby Telenordekning lenger enn til 22. september. Da er det i så fall litt sent ute, men mitt SIM med Telenordekning fungerer enda. Har fått en mld om at det nye kortet skal settes i 27. september. Jeg har allerede bestilt portering til Netcom (Smart Talk). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå