Gå til innhold

Chess flytter ALLE over til Netcom dekning

Anbefalte innlegg

Men, ja.. Hvis du ikke finner noen feil her, osv, så vil jeg anbefale at vi hopper tilbake til det egentlige temaet som trådstarter startet med.  :thumbup:

6654153[/snapback]

Jeg foreslår at vi går tilbake til temaet uansett om det er feil eller ikke. For denne tråden spiller det egentlig ikke noen rolle hvilken av disse som har det beste tilbudet, siden vi alle har forskjellige bruksmønster blir det opp til hver enkel å finne et nytt abonnement som passer til eget forbruk dersom det er nødvendig.

Hverken Telenor eller Netcom kan klandres i denne saken.

Telenor har full rett til å si opp avtalen med Chess siden Chess gjennom sine nye eiere nå har tilgang på eget nett.

Netcom på sin side leverer heller ikke noe dårlig tilbud til de som flyttes fra Telenor- til Netcom nett, men geografiske forskjeler i dekningsgraden gjør at dette ikke passer for alle.

Problemet vi står igjen med da er som sagt at Chess ikke holder de de har lovd vedrørende valg av nett, og i tilleg flytter mange av sine kunder over på et annet nett uten å gi tilfredstillende informasjon vedrørende dette.

6654301[/snapback]

Så sant, så sant, da Chess ikke akkurat har gitt kundene sine for mye info.. :dontgetit:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Er det noe nytt om dette? Straks er det 1. september men jeg har ikke fått noen ny henvendelse eller nytt simkort fra Chess (nektet å bytte sist de prøvde seg).

6765800[/snapback]

Vet om mange i samme situasjon, håper dere ikke plutselig blir stående uten telefon....

Lenke til kommentar
De har vel ikke så mye valg, siden telenor ikke vil la chess bruke telenornettet lenger.

6518213[/snapback]

Grunnen er nok ikke at Telenor ikke vil ha Chess kundene der, men heller at Telia Sonera som eier Netcom også har kjøpt Chess og sparer da MYE penger på å ha alle kundene under samme tak.

Jeg har hatt Netcom i 8 år og Telenor på en annen telefon i 2 og opplever oftere at Telenor er uten dekning enn Netcom der jeg ferdes.

6518883[/snapback]

Vet ikke hvor du bor,men i store deler av Nord Norge er det motsatt med tanke på dekningen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har det gått en drøy uke og jeg har fortsatt telefon som virker uten å ha gjort noen endring.. noen andre som evt. merket noe? Har vi kanskje ut året på oss nå før det skjer noe med dekningen vår? Rart at vi ikke får noe informasjon om det her?

Lenke til kommentar

Bestillte nytt kontantkortabb fra Tele2 for ca 10 dager siden.

Sjekket saldoen hos Chess på onsdag. Skulle være ca 80 kr igjen og de skulle jeg bruke til å bestille noen spill (og la det være igjen noen kroner til ringing og SMS). Da var saldoen satt til 0,01 kr :confused:

Dagen etter fikk jeg brev fra Tele2 med nytt SIM-kort og det kan jeg ikke begynne å bruke før onsdag klokken 13! = Fram til onsdag kan jeg ikke ringe eller sende SMS :hrm:

Er det vanlig at Chess gjør sånt? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Tror ikke NetCom for eksempel kunne hatt nesten 10 000 bedrifter og 150 000 brukere på bedriftløsningen Trådløs Bedrift hvis det var så dårlig som noen her påstår at det er.

Jobber i bedrift med 10.000 ansatte, og vi har prøvd NetCom. Nå har vi Telenor igjen...

Jeg tilhører den snevre elite som fremdeles har Chess med Telenordekning.

Har fortsatt chess med Telenor...

Altså, Telia Sonera eier både Chess og NetCom.

Og NextGenTel...l

Lenke til kommentar

OBLIX:

Du kan jo kanskje nevnte noen av kriteriene for å gå tilbake til Telenor da? og hva som var mindre bra med NC.

Hvis det er 10000 ansatte, så regner jeg jo med at det var x antall tusen abo. også, så dette r jo ikke noe man bare gjør for å spare 2 øre minuttet på ringekostnadene......

Endret av janoverp
Lenke til kommentar

SUKK! I dag kom det nytt SIM-kort og ny sms om at nå må jeg bytte. :( Nå står det at:

"Dersom du ikke ønsker overføring til nytt SIM-kort hos Chess må vi nå informere om at du snarest må kontakte ny operatør for portering dersom du vil beholde ditt nåverende nummer."
Da ser det ut til at vi blir kastet ut nå da. Ikke bra altså.
Lenke til kommentar

Nå har jeg bestilt portering til Tele2 Champion!

Tele2 har fjernet innmeldingsavgiften og abonnementet er også litt billigere enn Chess Knock-Out som jeg har hatt til nå. Det ser demed ut til at det ikke koster meg noen ting å endre. Får billigere ringetid OG mobilsvar inkludert i tillegg. :)

Takk for meg, Chess!

Lenke til kommentar
Jeg fikk også nytt simkort igjen idag. Men i brevet står det at de ikke lenger kan levere Telenordekning fra 20. september, mens jeg fikk beskjed på SMS idag om å bytte simkort 27. september..

6895539[/snapback]

Det er vel hva man kan kalle en interessant måte å gjøre det på.

Hvordan går det med dekningen i øyeblikket?

Lenke til kommentar

Har også fått et brev. Det er datert 14.09 og sier at det nye SIM-kortet (som er vedlagt) blir aktivet om 14 dager. De sier at de ikke kan tilby Telenordekning lenger enn til 22. september. Da er det i så fall litt sent ute, men mitt SIM med Telenordekning fungerer enda. Har fått en mld om at det nye kortet skal settes i 27. september.

Jeg har allerede bestilt portering til Netcom (Smart Talk).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...