zapper76 Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 hva med www.hello.no? De er like billige som chess og man kan velge netcom/stjelenor.. Mener de etterhvert vil tilby roaming mellom NC og TN oxo.. Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 hva med www.hello.no?De er like billige som chess og man kan velge netcom/stjelenor.. Mener de etterhvert vil tilby roaming mellom NC og TN oxo.. 6610133[/snapback] Det negative med små opperatører, er at dem mangler Muligheten for forsikring, døgnåpen kundeservis, Trådløsfamilie (Muligheten til å ringe gratis til andre..), og har et mye fattigere og dårligere tillegs tjeneste utvalg.. :-( (+i mange tilfeller, også en dårligere kunde service..) Men er i mange tilfeller billigere, hvis du tenker rein måneds avgift, og minnut pris. Lenke til kommentar
O.A.F Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Er det virkelig slik at Chess skal over til Netcom. Hadde tenkt å gå over til chess, men nå mistet de meg som kunne hverfall. Netcom har veldig dårlig dekning i nordsjøen f.eks. Og langs kysten. Mange av offshore installasjonene har telenor dekning. Ikke Netcom. Det var virkelig synn at chess gjør dette. Men ikke noe man kan gjøre med det, for slite med Telenor litt til da. huff........ Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Er det virkelig slik at Chess skal over til Netcom. Hadde tenkt å gå over til chess, men nå mistet de meg som kunne hverfall. Netcom har veldig dårlig dekning i nordsjøen f.eks. Og langs kysten. Mange av offshore installasjonene har telenor dekning. Ikke Netcom. Det var virkelig synn at chess gjør dette. Men ikke noe man kan gjøre med det, for slite med Telenor litt til da. huff........ 6629096[/snapback] Chess gjør dette? hehe, les posten, å så vil du se at Chess blir "tvinget" til det av Telenor, fordi at dem nå er kjøpt opp av Netcom.. Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Chess er ikke kjøpt opp av Netcom. Chess er kjøpt opp av Telia Sonera. Altså, Telia Sonera eier både Chess og NetCom. Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Chess er ikke kjøpt opp av Netcom. Chess er kjøpt opp av Telia Sonera.Altså, Telia Sonera eier både Chess og NetCom. 6632804[/snapback] Ok, da tar vi det inn med "Teskei".. Som en "operatør", uten egent nett, så var både Telenor og Netcom tvunget til å "leie" ut sitt nett til Chess, hvis ønskende.. Men da Telia Sonera, som også er eneeier av Netcom, kjøpte opp Chess. Så fikk plutselig Chess et eget "nett", siden dem har samme eier som Netcom, som igjen er en av "to" hoved mobilnet tilbudere her i Norge. Å siden Chess da har et eget "nett", så er ikke Telenor lengre forpliktet til å tilbu å "låne" ut sitt nett til Chess.. Derfor har Telenor anonsert eller forespeilet at dem (Iallefall i utganspunktet) ikke vil fornye den avtalen.. Som igjen, vil si at alle Chess kunder, med telenor dekkning, vil miste dekkningen sin, når avtalen går ut nå snart.. Derfor er Chess nå TVUNGET av Telenor, til å flytte alle sine telenor deknings kunder, over til Netcom dekkning. (Da alternativet, er at disse kundene isteden ville ha mistet dekkningen sin, hvis avtalen har gått ut, uten å ha blitt fornyet..) Ble dette noe bedre? Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Chess er ikke kjøpt opp av Netcom. Chess er kjøpt opp av Telia Sonera.Altså, Telia Sonera eier både Chess og NetCom. 6632804[/snapback] Ok, da tar vi det inn med "Teskei".. Som en "operatør", uten egent nett, så var både Telenor og Netcom tvunget til å "leie" ut sitt nett til Chess, hvis ønskende.. Men da Telia Sonera, som også er eneeier av Netcom, kjøpte opp Chess. Så fikk plutselig Chess et eget "nett", siden dem har samme eier som Netcom, som igjen er en av "to" hoved mobilnet tilbudere her i Norge. Å siden Chess da har et eget "nett", så er ikke Telenor lengre forpliktet til å tilbu å "låne" ut sitt nett til Chess.. Derfor har Telenor anonsert eller forespeilet at dem (Iallefall i utganspunktet) ikke vil fornye den avtalen.. Som igjen, vil si at alle Chess kunder, med telenor dekkning, vil miste dekkningen sin, når avtalen går ut nå snart.. Derfor er Chess nå TVUNGET av Telenor, til å flytte alle sine telenor deknings kunder, over til Netcom dekkning. (Da alternativet, er at disse kundene isteden ville ha mistet dekkningen sin, hvis avtalen har gått ut, uten å ha blitt fornyet..) Ble dette noe bedre? 6639468[/snapback] Jeg skulle bare bekrefte at det er Telia Sonera som eier Chess og NetCom jeg. Vet ikke hvem du ville gi teskjeia til Men du har helt rett i innlegget ditt. Stemmer bra Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Chess er ikke kjøpt opp av Netcom. Chess er kjøpt opp av Telia Sonera.Altså, Telia Sonera eier både Chess og NetCom. 6632804[/snapback] Ok, da tar vi det inn med "Teskei".. Som en "operatør", uten egent nett, så var både Telenor og Netcom tvunget til å "leie" ut sitt nett til Chess, hvis ønskende.. Men da Telia Sonera, som også er eneeier av Netcom, kjøpte opp Chess. Så fikk plutselig Chess et eget "nett", siden dem har samme eier som Netcom, som igjen er en av "to" hoved mobilnet tilbudere her i Norge. Å siden Chess da har et eget "nett", så er ikke Telenor lengre forpliktet til å tilbu å "låne" ut sitt nett til Chess.. Derfor har Telenor anonsert eller forespeilet at dem (Iallefall i utganspunktet) ikke vil fornye den avtalen.. Som igjen, vil si at alle Chess kunder, med telenor dekkning, vil miste dekkningen sin, når avtalen går ut nå snart.. Derfor er Chess nå TVUNGET av Telenor, til å flytte alle sine telenor deknings kunder, over til Netcom dekkning. (Da alternativet, er at disse kundene isteden ville ha mistet dekkningen sin, hvis avtalen har gått ut, uten å ha blitt fornyet..) Ble dette noe bedre? 6639468[/snapback] Jeg skulle bare bekrefte at det er Telia Sonera som eier Chess og NetCom jeg. Vet ikke hvem du ville gi teskjeia til Men du har helt rett i innlegget ditt. Stemmer bra 6641216[/snapback] Hehe, bare slik at folk veit at det ikke er Direkte Chess sitt valg, å "tvinge" folk over til Netcom dekkning.. Men en avgjørelse som dem har blitt "tvunget" til, pga. Telenors sitt ikke videreføring av leie av demmers sitt nett, til Chess.. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Hehe, bare slik at folk veit at det ikke er Direkte Chess sitt valg, å "tvinge" folk over til Netcom dekkning.. Men en avgjørelse som dem har blitt "tvunget" til, pga. Telenors sitt ikke videreføring av leie av demmers sitt nett, til Chess.. 6641534[/snapback] Kan ikke se at det er noe galt av Telenor å ikke ville låne vekk nettet sitt til en konkurrent.. Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Hehe, bare slik at folk veit at det ikke er Direkte Chess sitt valg, å "tvinge" folk over til Netcom dekkning.. Men en avgjørelse som dem har blitt "tvunget" til, pga. Telenors sitt ikke videreføring av leie av demmers sitt nett, til Chess.. 6641534[/snapback] Kan ikke se at det er noe galt av Telenor å ikke ville låne vekk nettet sitt til en konkurrent.. 6642935[/snapback] Hehe, så klart forståelig d, men d e bare så mange her som helt å holden legg skulden på Chess, uten å egentlig vite grunnen til at dem er tvunget til å flytte alle over til Netcom. (Da den egentlige grunnen, er Telenor, som ikke vil videreføre leie avtalen av sitt nett.. ) Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Det jeg ikke helt skjønner er hvordan en sak som dette virkelig kan antenne så mye temperament Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 (endret) Eg kan berre snakke for meg sjølv, men det som provoserer meg i denne saka er ikkje kor vidt Chess brukar Telenor- eller Netcom-dekning, men måten overføringa skjedde på. Eg hadde tidlegare Telenor-dekning på mitt Chess King-abonnement, og fekk plutseleg eitt brev frå Chess i postkassa med eit nytt SIM-kort. Med svært små bokstavar nederst på brevet stod det "Nett: Netcom". Dette var einaste indikasjon på nettskiftet som eg fekk frå Chess. Einaste grunnen til at eg visste om dette på førehand, var at eg tilfeldigvis hadde lese om dette nettskiftet her på diskusjon.no! I tillegg kom det fram ein del usanne utsegner om dette skiftet, blant anna det at det vart sagt at kundane framleis skulle få velje nett. Eg bad spesielt om å få Telenor-dekning då eg kjøpte mitt Chess-abonnement for nokre år sidan, då Netcom på den tida hadde merkbart dårlegare dekning enn Telenor i dei områda eg ferdast i. No som eg har blitt flytta over på Netcom merkar eg at situasjonen har endra seg, og eg har berre i nokre få tilfelle merka dårlegare dekning enn eg hadde før. Likevel kjem eg i næraste framtid til å skifte leverandør. Måten overgangen til nytt nett vart handtert på frå Chess si side er etter mitt syn under ein kvar kritikk. Men, så mange mobiltelefonileverandørar som me har her i landet, så ser eg ingen grunn til å gå rundt og irritere meg over dette - eg berre skiftar leverandør, og ferdig med det! Endret 9. august 2006 av Garegaupa Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Eg kan berre snakke for meg sjølv, men det som provoserer meg i denne saka er ikkje kor vidt Chess brukar Telenor- eller Netcom-dekning, men måten overføringa skjedde på. Eg hadde tidlegare Telenor-dekning på mitt Chess King-abonnement, og fekk plutseleg eitt brev frå Chess i postkassa med eit nytt SIM-kort. Med svært små bokstavar nederst på brevet stod det "Nett: Netcom". Dette var einaste indikasjon på nettskiftet som eg fekk frå Chess. Einaste grunnen til at eg visste om dette på førehand, var at eg tilfeldigvis hadde lese om dette nettskiftet her på diskusjon.no! I tillegg kom det fram ein del usanne utsegner om dette skiftet, blant anna det at det vart sagt at kundane framleis skulle få velje nett. Eg bad spesielt om å få Telenor-dekning då eg kjøpte mitt Chess-abonnement for nokre år sidan, då Netcom på den tida hadde merkbart dårlegare dekning enn Telenor i dei områda eg ferdast i. No som eg har blitt flytta over på Netcom merkar eg at situasjonen har endra seg, og eg har berre i nokre få tilfelle merka dårlegare dekning enn eg hadde før. Likevel kjem eg i næraste framtid til å skifte leverandør. Måten overgangen til nytt nett vart handtert på frå Chess si side er etter mitt syn under ein kvar kritikk. Men, så mange mobiltelefonileverandørar som me har her i landet, så ser eg ingen grunn til å gå rundt og irritere meg over dette - eg berre skiftar leverandør, og ferdig med det! 6643624[/snapback] Joa, du kan nok ha noe rett i det der.. (+At det på et tidlig stadium ble sakt i fra Chess, at kunder skull tetross for oppkjøpet, få velge nett sjøl..) Problemet va bare i etterkant, at det ikke var opp til Chess å bestemme, så derfor måtte dem fint bare flytte over folk så lel.. :-| (Tetross for at dem ville la kundene selv velge..) I 1 & 2 kvartal, så var d også mulig for kunder å utsette overflyttingen.. Men nå må også dem bitte i d sure eplet, å flytte over.. I dem første "gruppene" som ble flyttet over, så var d i fra Chess side dårlig opplyst om selve nett byttet. Men etter dette, så har d blitt så mye medie sirkus ut av det, at dem fleste bør ha fått med seg dette nå.. Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Jau då, .:CyberMan:., eg kjøper den argumentasjonsrekkja. At Chess sjølve ikkje kunne gjere noko med dette er ei ærleg sak. Men, som eg sa ovanfor, det alt dreiar seg om for min del er informasjon - eller snarare mangel på sådan. Viss Chess skal flytje meg over på nytt nett, så vil eg ha informasjon om dette, i god tid på førehand, frå Chess sjølve. Eg vil ikkje få vite det gjennom å lese VG... Sjølv om både kvalitet og pris er viktige for meg når eg vurderer ein leverandør, så går eg heller for ei litt dyrare løysing hjå ein leverandør med god kundeservice, enn å gå for dei som er billegast på marknaden, men ikkje har så god kundeservice. (Det ideelle er sjølvsagt at dei er både billegast og best, men det skjer ikkje kvar dag... ) Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Jau då, .:CyberMan:., eg kjøper den argumentasjonsrekkja. At Chess sjølve ikkje kunne gjere noko med dette er ei ærleg sak. Men, som eg sa ovanfor, det alt dreiar seg om for min del er informasjon - eller snarare mangel på sådan. Viss Chess skal flytje meg over på nytt nett, så vil eg ha informasjon om dette, i god tid på førehand, frå Chess sjølve. Eg vil ikkje få vite det gjennom å lese VG... Sjølv om både kvalitet og pris er viktige for meg når eg vurderer ein leverandør, så går eg heller for ei litt dyrare løysing hjå ein leverandør med god kundeservice, enn å gå for dei som er billegast på marknaden, men ikkje har så god kundeservice. (Det ideelle er sjølvsagt at dei er både billegast og best, men det skjer ikkje kvar dag... ) 6644389[/snapback] Hehe, Gå får Netcom. 24/7 Kunde service, muligheten for forsikring, max pris på Data traffikk +Mange andre kule tjenester, som andre ikke har. Kombinert med Smart talk, gir deg en måneds avgift på 0,-, og en ringe pris på 59 øe.. Itte all verdens så gale d, me tanke at du også he muligheten for Trådløs familie, å ringe gratis te folk, samtidlig.. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Telenor har 24/7 kundeservice, Høyere oppetid enn Netcom. Max pris på datatrafikk UTEN å måtte tegne Datamania (Som de fleste ikke vet), musikkbutikk (Dog ræva kvalitet) og andre ting. Eneste jeg ser på som positivt med Netcom er deres trådløse familie som nok er det beste tilbudet hvis man klarer å benytte seg av det. Jeg for min del trenger dekningen Telenor har i mitt hjemområdet da Netcom der er særdeles dårlig. Jeg har hatt Telenor -> Netcom -> Telenor -> Chess -> Telenor og må si meg mest fornøyd med Telenor totalt sett (dvs ikke bare pris) EDIT: For å oppklare det med Netcom og data Har du ikke Mytalk så betaler du 20 kr pr MB uansett hvor mye du bruker Har du Mytalk betaler du opp til maks 25 kr pr dag Har du ikke Mytalk kan du tegne datamania som koster 20kr pr måned i tillegg til det abonnementskostnaden du har, men da har du også en makspris på 25 kr pr dag. VELDIG viktig å legge merke til. Endret 10. august 2006 av Gromit Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Telenor har 24/7 kundeservice, Høyere oppetid enn Netcom. Max pris på datatrafikk UTEN å måtte tegne Datamania (Som de fleste ikke vet), musikkbutikk (Dog ræva kvalitet) og andre ting. Eneste jeg ser på som positivt med Netcom er deres trådløse familie som nok er det beste tilbudet hvis man klarer å benytte seg av det. Jeg for min del trenger dekningen Telenor har i mitt hjemområdet da Netcom der er særdeles dårlig. Jeg har hatt Telenor -> Netcom -> Telenor -> Chess -> Telenor og må si meg mest fornøyd med Telenor totalt sett (dvs ikke bare pris) EDIT: For å oppklare det med Netcom og data Har du ikke Mytalk så betaler du 20 kr pr MB uansett hvor mye du bruker Har du Mytalk betaler du opp til maks 25 kr pr dag Har du ikke Mytalk kan du tegne datamania som koster 20kr pr måned i tillegg til det abonnementskostnaden du har, men da har du også en makspris på 25 kr pr dag. VELDIG viktig å legge merke til. 6645930[/snapback] Høyere oppetid? Hehe, kan du bevise det? eller linke til en plass der Telenor sier det? (Greit nok at Netcom har hatt 2-3 dårliger dager de siste 3 årene, men husk da at d egentlig bare er snakk om en "nede" tid på noen timer, å da ikke 100% av landet, men mere ca.50%..) Mens telenor har hatt selv en del mange og mindre media oppslags problemer.. Blant annet "nede" i heile sverge, i heile påska.. En dags problemer i moss, osv++) EDIT: Eks. som dette problemet Telenor har nå. Telenor problemer Å når det gjelder den max prisen, så blander du nok litt.. Greit nok, Telenor har inkludert max pris på WAP, men ikke DATA traffikk som jeg snakket om. Når det gjelder MAx pris på data trafikk, så har både Netcom og Telenor det til 20,- ekstra i måneden.. Men da får du hos Netcom en max pris på 25,-, mot Telenors dobelte pris på mex 50,- hver dag.. (Som blir en del forskjell over ein måneds tid. ) Akkurat nedlasning av musikk, gjør jeg personlig via PCen, til en LANGT bedre kvalitet og større utvalg, en Telenors online musikk butikk. (Da vil jeg si at Netcoms Jukebox tjeneste er en tjeneste som faller meg mere i smak.. ) Hehe, For å oppklare det med Netcom og data +Telenor (Da d du skreiv, var bare skrevet fra en side, og heller litt tungvint.. ) *Med både Telenor OG Netcom så betaler du 20 kr pr MB uansett hvor mye du bruker. (Men da har Telenor en max pris på bare WAP traffikk. DVS. bare helt vanlig wap traffik, og ikke MobilTV, video, streaming av lyg/bilde, nedlastning, javaaplikasjonsers data trafikk, FM-radio over net, osv, osv.. bare helt vanlig mobil visning av internett sider.. som vil si, at du må nesten se over 50 wap sider, før at den max prisen, skall tre i kraft.. <-- I fra Telenors sine info sider.. Jeg ser iallefall ikke så mange sider på en dag.. ) *For 20,- ekstra i måneden, så har både Telenor og Netcom en virkelig MAX grennse for ALL data traffikk (GPRS, EDGE, 3G, mobilen som modem, osv.. -Ikke Video samtale..), men da har netcom en max pris på 25,-, mens Telenor har det dobelte, dvs. 50,-.. Som gir en max pris forskjell på en måned, på ca. 750,-, som må sies å er et vesentlig beløp.. ) -Netcom Mytalk inneholder denne tenesten gratis.. -Videre så har også Netcom mulighet også for en max granse på 100,- i norden (Finland, Danmark og Sverge.), mens Telenor der oppererer med en pris på 25,- pr. MB, som fort blir over 100,- bare ved å laste ned en enkel MP3 sang.. -Netcom har også en annen tjeneste for virkelige storbrukere av data, med UENDELIG bruk, for 499,- ekstra pr. måned. (Som blir billigere ein 25*30+20=770,-, som er Datamania anternativet, med max bruk hver dag..) Hum.. Men.. Ja.. La oss holde oss te trådstarter, å ikke starte en Telenor vs Netcom diskusjon her.. (Eneste jeg ville, var å tipse om Netcoms SmartTalk anternativ, til 0,- i måneds avgift, og 59,- i ringetid.. Da svarter du eventuelt på det, med å komme med et bedre abbonemang i fra Telenor, å ikke starte en diskusjon om div. tjeneste forskjeller med telenor, og netcom. ) Endret 11. august 2006 av .:CyberMan:. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 (endret) Hehe. den er ganske søkt den der. Telenor Fastnett og Telenor Mobil har lite med hverandre å gjøre da det er 2 forskjellige datterselskap. Å hva Telenor gjør i Sverige har FINT lite med Norge og gjøre. Statistisk sett har Telenor bedre oppetid enn Netcom de siste årene selv om det ikker så mye om å gjøre. (Jada vannlekkasje i server i Oslo var nå mer uheldig enn hva man skulle forvente for Netcom, men dog) For det første så har du tydeligvis demonstrert at du ikke har lest prisinga til Telenor Mobil. Jeg kan quote fra sidene deres så de andre her ser at du ikke snakker sant Makspriser på mobilt Internett For at du enklere skal få oversikt over hva det koster å koble deg opp til Internett med mobilen, har Telenor makspriser på bruk av mobilt Internett. Slik er prisene: Maks kr 10,- per døgn når du surfer på Internett med mobilen (WAP) * før du når denne maksprisen kan du lese ca. 50 internettsider på mobilen, når maksprisen er nådd betaler du ikke mer uansett hvor mye du surfer. * for å være sikker på at du får denne prisen, gå til wap.telenormobil.no med mobilen og velg ”Mitt Abonnement”. Dersom mobilnummeret ditt kommer opp, har du riktig oppsett og vil få denne prisen. Hvis ikke må du bestille et nytt WAP-oppsett her * merk at egne priser gjelder for Bruk av MobilTV og kjøp av innholdstjenester Maks kr 50,- pr døgn når du bruker mobilen for å koble PC til Internett (Mobilt Bredbånd) Denne maksprisen gjelder også hvis du bruker andre dataapplikasjoner på mobilen (e-postklienter, javaklienter, etc.) Prisen for mobil datatrafikk er kr 20,- pr. megabyte frem til du når maksprisen. Prisene gjelder for bruk i Norge og for alle privatabonnement. Se selv her http://telenormobil.no/priser/tjenester/gprs/ Og mine opplysninger i mitt forrige innlegg har jeg SLETTES ikke hentet fra noen side. Det jeg quoter i dette innlegget har jeg dog hentet fra Telenor Mobil sine sider. Og jeg sier igjen. Telenor Mobil har maksgrense på datatrafikk på 50 kr dagen på ALLE abonnement. De lurer ikke kundene sine som jeg mener Netcom gjør med Datamania da ikke alle vet om dette. Et godt alternativ til SmartTalk er Frifiks. EDIT: OG det koster IKKE 20 kr måneden hos Telenor for å ha denne maksbegrensninga som det gjør med Netcom.. Endret 11. august 2006 av Gromit Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Hehe. den er ganske søkt den der. Telenor Fastnett og Telenor Mobil har lite med hverandre å gjøre da det er 2 forskjellige datterselskap. Å hva Telenor gjør i Sverige har FINT lite med Norge og gjøre. Statistisk sett har Telenor bedre oppetid enn Netcom de siste årene selv om det ikker så mye om å gjøre. (Jada vannlekkasje i server i Oslo var nå mer uheldig enn hva man skulle forvente for Netcom, men dog) For det første så har du tydeligvis demonstrert at du ikke har lest prisinga til Telenor Mobil. Jeg kan quote fra sidene deres så de andre her ser at du ikke snakker sant Makspriser på mobilt Internett For at du enklere skal få oversikt over hva det koster å koble deg opp til Internett med mobilen, har Telenor makspriser på bruk av mobilt Internett. Slik er prisene: Maks kr 10,- per døgn når du surfer på Internett med mobilen (WAP) * før du når denne maksprisen kan du lese ca. 50 internettsider på mobilen, når maksprisen er nådd betaler du ikke mer uansett hvor mye du surfer. * for å være sikker på at du får denne prisen, gå til wap.telenormobil.no med mobilen og velg ”Mitt Abonnement”. Dersom mobilnummeret ditt kommer opp, har du riktig oppsett og vil få denne prisen. Hvis ikke må du bestille et nytt WAP-oppsett her * merk at egne priser gjelder for Bruk av MobilTV og kjøp av innholdstjenester Maks kr 50,- pr døgn når du bruker mobilen for å koble PC til Internett (Mobilt Bredbånd) Denne maksprisen gjelder også hvis du bruker andre dataapplikasjoner på mobilen (e-postklienter, javaklienter, etc.) Prisen for mobil datatrafikk er kr 20,- pr. megabyte frem til du når maksprisen. Prisene gjelder for bruk i Norge og for alle privatabonnement. Se selv her http://telenormobil.no/priser/tjenester/gprs/ Og mine opplysninger i mitt forrige innlegg har jeg SLETTES ikke hentet fra noen side. Det jeg quoter i dette innlegget har jeg dog hentet fra Telenor Mobil sine sider. Og jeg sier igjen. Telenor Mobil har maksgrense på datatrafikk på 50 kr dagen på ALLE abonnement. De lurer ikke kundene sine som jeg mener Netcom gjør med Datamania da ikke alle vet om dette. Et godt alternativ til SmartTalk er Frifiks. EDIT: OG det koster IKKE 20 kr måneden hos Telenor for å ha denne maksbegrensninga som det gjør med Netcom.. 6653008[/snapback] Hehe, resk tit på den nyheten, så står det blant annet dette: "Mobildekningen er også redusert på grunn av bruddet. Det var ikke mulig å ringe verken nødnummeret 110 eller sentralbordet på Ahus" <-- Så.. Ja.. hvordan har ikke den noe me mobil å gjøre? Å det var ikke noe Telenor gjorde i sverge, da va koblinen i mellom Norge og svergje, som var "nede", slik at ingen norkse Telenor mobil brukere, fikk dekning på sitt Norske Telenor mobil abb. i svergje.. <-- Å det må vel siees å ha noe med "oppe" tid å gjøre? Eller? Om man har vannlekasje, eller en hardware feil, så er det vel d samme d.. Er man førsten uheldig, så her man uheldig.. Er det virkelig slik du sier, at Telenor mobil kan bevise at dem har en merkbar bedre oppetid, så e e nok 100% sikker, at Telenor har skrytt av det en plass.. (Slik dem gjorde med bedre dekning, helt til dem ble tvunget til å stoppe med d, siden dem faktisk ikke kunne bevise det, etter at Netcom hadde bygd ut sitt nett..) Så bare vis meg den siden. så ska e være enig med deg. (Men husk da at du bruker dette som et argument for å velge Telenor, å det må det være en merkbar forskjell, da ingen vil mere en forskjell på 0.001% på oppetid. ) Hehe, stemmer det du kopierte i fra Telenor der.. Og ja, jeg var litt rast på et punkt der, nemlig at den max grensa på 50,- er inkludert i telenor abb, og dermed gratisk. (Bortsett i fra akkurat det, så stemmer alt det andre. ;-)) Som gjør Netcoms sin Datamania MAX 730,- billigere over en periode på 30 dager.. Må sies å være ein del der, med tanke på hvilket stort beløp dette kan bli over et åt.. LOL, kaller du virkelig Telenor Fri fix, som et anternativ til Netcom SMartTalk? La oss se: Frifix har en måneds avgift, på 29,-, mens SMartTalk har 0,- Frifix har en minut pris på 69 øre til Telenor, og 1.16 til Netcoms sitt net., mens Smarttalk har 59,- Frifix har SMS til 69 øre, mens Smartalk har til 59.. (Greit nok, frifix har inkludert 20min ringing, som ca. blir 12,- hvis du skall ringe med Smarttalk, fremdeles langt under 29,- som er måneds avgiften til Frifix.) Allt dette, plutt fordelene med halve max grense på data trafikk, max grense på data trafikk i norden, Den beste trådløse famile avtalen, +++ Men, ja.. Hvis du ikke finner noen feil her, osv, så vil jeg anbefale at vi hopper tilbake til det egentlige temaet som trådstarter startet med. Lenke til kommentar
Kurium Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Men, ja.. Hvis du ikke finner noen feil her, osv, så vil jeg anbefale at vi hopper tilbake til det egentlige temaet som trådstarter startet med. 6654153[/snapback] Jeg foreslår at vi går tilbake til temaet uansett om det er feil eller ikke. For denne tråden spiller det egentlig ikke noen rolle hvilken av disse som har det beste tilbudet, siden vi alle har forskjellige bruksmønster blir det opp til hver enkel å finne et nytt abonnement som passer til eget forbruk dersom det er nødvendig. Hverken Telenor eller Netcom kan klandres i denne saken. Telenor har full rett til å si opp avtalen med Chess siden Chess gjennom sine nye eiere nå har tilgang på eget nett. Netcom på sin side leverer heller ikke noe dårlig tilbud til de som flyttes fra Telenor- til Netcom nett, men geografiske forskjeler i dekningsgraden gjør at dette ikke passer for alle. Problemet vi står igjen med da er som sagt at Chess ikke holder de de har lovd vedrørende valg av nett, og i tilleg flytter mange av sine kunder over på et annet nett uten å gi tilfredstillende informasjon vedrørende dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå