catoha Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Til denne karen 2 poster over. Jeg jobber hos Chess og trives godt! Lenke til kommentar
Mobilguiden Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Kan være det, men nå er Vollvik ute av Chess, og føringene med han... Lenke til kommentar
catoha Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Kan være det, men nå er Vollvik ute av Chess, og føringene med han... 6531154[/snapback] Har jobbet her i over 2 år. Lenke til kommentar
Mobilguiden Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 :-) Da vet du hvem jeg er hvis du sitter i front ;-) Lenke til kommentar
Kurium Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Kan være det, men nå er Vollvik ute av Chess, og føringene med han... 6531154[/snapback] Har jobbet her i over 2 år. 6531181[/snapback] Da kan kanskje du utdype hvorfor Chess har gitt så lite informasjon til oss kunder i forbindelse med nettoperatørbytte? Da jeg ble forsøkt portert nevnte dere ikke et ord om at jeg skulle over på Netcom nett, det hadde blitt krise om jeg ble portert siden jeg er avhengig av god EDGE-dekning og ikke har Netcomdekning på min hjemmeadresse. Etter å ha vært strålende fornøyde med Chess i 4 år, er jeg nå en missfornøyd kunde på jakt etter en ny operatør. Jeg har ingen tillit til hverken Chess eller den pr-kåte glisegutten Idar Vollvik! Lenke til kommentar
MonkyBOY Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Telenor mobil har dekning temlig mange flere steder en netcom og telenor eier stort sett alt av antenne master. Og har temlig mange flere mobil siter en det netcom har Lenke til kommentar
Mr-ISO Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Kunne ønske at folk virkelig hadde sjekket opp fakta før de uttaler seg. Dekning til Telenor og NetCom, ja, sjekk! Tenk det er like stor dekningsgrad i prosent av norge! Og ang 3G(UMTS) så er faktisk dekningsgraden større til NetCom for øyeblikket. Derimot er det ingen tvil om at Telenor kommer etter nå, og mest sannsynlig går forbi NetCom. Har forresten sympati med de som ble tvangsflyttet til NetCom sitt nett når de ikke har skikkelig dekkning der de bor, ikke akkurat kundeservice fra Chess sitt hold. Derimot er det lite annet å gjøre med enn å da skifte til en annen operatør. Dette tar ikke mer enn 10-14 dager, og er relativt smertefritt. Lenke til kommentar
Kurium Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) Kunne ønske at folk virkelig hadde sjekket opp fakta før de uttaler seg.Dekning til Telenor og NetCom, ja, sjekk! Tenk det er like stor dekningsgrad i prosent av norge! Mange bastante meninger om dekningsgrader, men lite harde fakta. Dekningskartene for GSM nedenfor er hentet fra Netcoms og Telenors nettsider, og viser at Netcom har mer hull i sin dekning i forhold til Telenor. Kanskje ikke så enorme forskjeller, men nok til at det merkes, spesielt for båtfolk og friluftsfolk. Hva 3G dekning angår så er forholdet det motsatte: Edge som jeg er avhengig av er derimot er Netcom håpløse på (Netcom i orange): Endret 21. juli 2006 av Scandim Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Tar e itte mye feil, så e d % vis av folke tallet, d e snakk om.. Å itte % vis av land arialen.. Å da vil eit slik kart gi eit feil inntrykk... Da Oslo består av XX% av inbyggerne i Norge, mens Hadangervidda som e eit større område i "grønt", bare består av 0.00X%, men lyser mye mere opp kartet, osv.. Sånn groft sakt. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Det er dekningen utenom østlandet som teller. Jeg har hatt Netcom og det er dårlig dekning der på hjemplassen min, Så da blir det Telenor. For etter å ha hatt 1 kundeforhold i Tele2 så skal jeg ikke ha det mer. Jeg bruker mobilen min endel ifb med datatrafikk å da er jallaoperatører som Tele2 og de andre nissene uaktuell da de flår kundene sine på GPRS/EDGE/3G trafikk. Og ja jeg var Chess kunde og sa opp avtalen når jeg hørte de skulle flytte over. Så da ble det Telenor på meg. Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Blir nødt til å si opp mitt abonnemang hos Chess jeg også. Har veldig dårlig Netcom dekning. Flere ganger at noen har ringt til meg og bare fått beskjeden at jeg ikke kan nås. Og noen ganger står det i displayet på mobilen "kun nødanrop" Blir nok Tele2 på meg. Hadde Chess skiftet den andre veien (Netcom -> Telenor) så er jeg sikker på at en annen hadde skrevet dette innlegget. Lenke til kommentar
Lagenfedraough Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Jeg hadde abonnement hos Chess frem til i vår, da jeg mottok nytt simkort fra dem, med beskjed om å sette det inn den kommende uken. Tenkte jeg skulle ha litt god sportsånd og prøve om NetCom dekningen ville virke. Alt så ut til å være fint, med god dekning over alt. Det var bare noen små problemer. Hvis jeg skulle prøve sende sms til andre med netcom dekning, så kom den aldri frem. Fikk heller ingen melding om at den var mislykket. Den bare forsvant i systemet. Hvis jeg skulle ringe virket heller ikke det hver gang, selv om jeg hadde god dekning etter telefonens mening. Kontaktet kundeservice hos chess, og fikk beskjed om at dette var normalt, siden indikatoren for dekning på mobiltelefonen ikke alltid stemmer overens med faktisk dekning!! Jeg trodde at det nivået man får der er direkte resultat av hvor bra signal man får fra basestasjonen, likt et hvilket som helst level meter, men dette gjelder tydeligvis ikke så snart man får netcom dekning. Har virket i alle år på telenor, der indikatoren viser om du har dekning eller ikke. Har dessuten hørt senere at NetCom skrur opp nivået på senderne sine, slik at man skal få bedre dekning (i alle fall se ut som man får) selv om telefonen ikke kan sende like sterkt tilbake. Dette vil da kunne gi et bedre dekningskart, selv om du ikke får ringt. Det at jeg ikke fikk sendt sms til andre netcom kunder syntes de bare var rart, men kunne ikke komme med noen god grunn. De sa at det antagelig ville bli bedre om en dag eller to. I slutten av uka begynte de å komme fram, bare 3-4 dager for sent. Fikk også beskjed fra andre om at de ikke hadde fått sendt sms til meg. Til og fra Telenor virket alt helt fint. Byttet til Telenor etter en uke, og er strålende fornøyd. Tilogmed telefonregningene ble mye billigere, og nå får jeg sendt sms til NetCom kunder igjen. Har to abonnement nå, til halve prisen av hva jeg betalte i chess. Bruker en del GPRS/EDGE som chess aldri ville gi noen makspris på, får i tillegg 50 gratis sms hver måned fra Telenor og betaler bare 59øre for hver samtale med kona, uansett hvor lenge vi snakker. Ikke kom og si at Telenor alltid er dyrest. Så gjennom alle leverandører og priser, og telenor var faktigst billigst av dem alle til mitt bruk. Lenke til kommentar
TheScirocco Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Helt utrolig mange "bedrehvitere" her... Tror fortsatt det er mest syting og synsing fra de aller fleste. Tror ikke NetCom for eksempel kunne hatt nesten 10 000 bedrifter og 150 000 brukere på bedriftløsningen Trådløs Bedrift hvis det var så dårlig som noen her påstår at det er. Jeg har hørt dette med dårlig dekning så utrolig mange ganger i min jobb. Men nå er jeg i den posisjonen at jeg har målerutstyr som gir meg nøyaktig data om dekning, sendere, senderstyrke osv. Det er svert skjelden folks "oppfatning" stemmer overens med faktiske forhold. Som oftest er det snakk om forhåndsbestemte holdninger bygd på 5 år gamle erfaringer. Noen ganger er det selvsagt snakk om lokale forhold som gjør at det er begrenset dekning. Men dette er et like stort problem for alle operatører. Bog bare for å ha det sagt er denne meldingen skrevet fra en PC i en bil i fart innerst i Oppland. Og jeg har sittet på nett mer eller mindre fra Kristiansand og opp hit i dag via NetCom Connect. (Har hatt noen pauser også da!) Lenke til kommentar
Kurium Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) Helt utrolig mange "bedrehvitere" her... Tror fortsatt det er mest syting og synsing fra de aller fleste. Tror ikke NetCom for eksempel kunne hatt nesten 10 000 bedrifter og 150 000 brukere på bedriftløsningen Trådløs Bedrift hvis det var så dårlig som noen her påstår at det er. Jeg har hørt dette med dårlig dekning så utrolig mange ganger i min jobb. Men nå er jeg i den posisjonen at jeg har målerutstyr som gir meg nøyaktig data om dekning, sendere, senderstyrke osv. Det er svert skjelden folks "oppfatning" stemmer overens med faktiske forhold. Som oftest er det snakk om forhåndsbestemte holdninger bygd på 5 år gamle erfaringer. Noen ganger er det selvsagt snakk om lokale forhold som gjør at det er begrenset dekning. Men dette er et like stort problem for alle operatører. Bog bare for å ha det sagt er denne meldingen skrevet fra en PC i en bil i fart innerst i Oppland. Og jeg har sittet på nett mer eller mindre fra Kristiansand og opp hit i dag via NetCom Connect. (Har hatt noen pauser også da!) 6542862[/snapback] Hva slags dekning har du hatt gjennom Oppland, vanlig gprs eller høyhastighet (Edge eller 3G)? Det kan være interessant å vite for meg og mange i min situasjon. Etter å ha blitt vant med datatjenester via Edge vil det bli kjedelig å gå tilbake til noe tregere. Hvilken dekning Netcom har på dette har jeg altså ingen annen bakgrunn å uttale meg om en det dekningskartene viser, og det er disse jeg har forholdt meg til. At Netcom generelt har dårligere dekning en Telenor på GSM holder jeg fast på, men vil igjen påpeke at forskjellene ikke er så store at de nødvendigvis er et problem for folk flest. For oss som bor grisgrendt til eller som ofte ferdes utenfor allfarvei (sjø og fjell) blir dette fort merkbart, spesielt på sjøen er min erfaring. Jeg tenker aldri på å sjekke om jeg har dekning mer før jeg ringer eller sendre en tekstmelding, det er lenge siden det har vært et problem for meg (og når det hender blir jeg faktisk litt overrasket). Jeg låner derimot ofte bort telefonen min til kompiser med Netcomdekning slik at de kan gi en beskjed hjem når vi er "utenfor allfarvei". Det er skjelden det er andre veien.... For å konkludere så er kanskje Netcomdekning like godt som Telenordekning for mange, men ikke for meg og mange i min situasjon. At dette skal være bedreviting, syting eller synsing kan jeg ikke forstå. La meg også påpeke at det ikke er Netcom som er synderen her, de har ikke gjort noe galt og leverer heller ikke en dårlig tjeneste. Den som etter mitt syn gjør noe galt her er Chess, de endrer kundens brukerpremisser uten å gi tilstrekkelig informasjon vedrørende dette. Dette har også vært påpekt av Post- og teletilsynet: http://www.adressa.no/nyheter/okonomi/article616062.ece Det er mulig de har endret sin praksis nå, men da jeg ble forsøkt portert fikk jeg ingen informasjon om at mitt nye simkort hadde Netcomdekning, bare at det var tilpasset de nye datatjenestene (som jeg allerede var en aktiv bruker av). Hadde jeg ikke gjevnlig fulgt med på dette forumet hadde jeg ikke hatt peiling på at det nye simkortet innebar et nettbytte også. Endret 23. juli 2006 av Scandim Lenke til kommentar
TheScirocco Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Hva slags dekning har du hatt gjennom Oppland, vanlig gprs eller høyhastighet (Edge eller 3G)? Det kan være interessant å vite for meg og mange i min situasjon. Etter å ha blitt vant med datatjenester via Edge vil det bli kjedelig å gå tilbake til noe tregere. Hvilken dekning Netcom har på dette har jeg altså ingen annen bakgrunn å uttale meg om en det dekningskartene viser, og det er disse jeg har forholdt meg til. 6543858[/snapback] Jeg har stort sett UMTS dekning men med innslag av EDGE. Skal inrømme at jeg ikke har sjekket så nøye hvor det er EDGE og UMTS. For med mitt bruk har begge deler vært mer en nok. Men kjører ofte i området, så jeg kan vel sjekke nøyere neste gang! Det jeg vet er i hvertfall at jeg aldri faller ned på GPRS hastighet! Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Kan dere ikke bare si opp dritten og bytte til en annen operatør med bedre dekning? Dersom man teller på ørene er vel bytte av mobiloperatør ganske vanlig? Eller? Men er enig at at tvangsportering er triste greier, spesielt når det ble sagt at noe slikt ikke skulle skje. Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Jeg hadde abonnement hos Chess frem til i vår, da jeg mottok nytt simkort fra dem, med beskjed om å sette det inn den kommende uken. Tenkte jeg skulle ha litt god sportsånd og prøve om NetCom dekningen ville virke. Alt så ut til å være fint, med god dekning over alt. Det var bare noen små problemer. Hvis jeg skulle prøve sende sms til andre med netcom dekning, så kom den aldri frem. Fikk heller ingen melding om at den var mislykket. Den bare forsvant i systemet. Hvis jeg skulle ringe virket heller ikke det hver gang, selv om jeg hadde god dekning etter telefonens mening. Kontaktet kundeservice hos chess, og fikk beskjed om at dette var normalt, siden indikatoren for dekning på mobiltelefonen ikke alltid stemmer overens med faktisk dekning!! Jeg trodde at det nivået man får der er direkte resultat av hvor bra signal man får fra basestasjonen, likt et hvilket som helst level meter, men dette gjelder tydeligvis ikke så snart man får netcom dekning. Har virket i alle år på telenor, der indikatoren viser om du har dekning eller ikke. Har dessuten hørt senere at NetCom skrur opp nivået på senderne sine, slik at man skal få bedre dekning (i alle fall se ut som man får) selv om telefonen ikke kan sende like sterkt tilbake. Dette vil da kunne gi et bedre dekningskart, selv om du ikke får ringt. Det at jeg ikke fikk sendt sms til andre netcom kunder syntes de bare var rart, men kunne ikke komme med noen god grunn. De sa at det antagelig ville bli bedre om en dag eller to. I slutten av uka begynte de å komme fram, bare 3-4 dager for sent. Fikk også beskjed fra andre om at de ikke hadde fått sendt sms til meg. Til og fra Telenor virket alt helt fint. Byttet til Telenor etter en uke, og er strålende fornøyd. Tilogmed telefonregningene ble mye billigere, og nå får jeg sendt sms til NetCom kunder igjen. Har to abonnement nå, til halve prisen av hva jeg betalte i chess. Bruker en del GPRS/EDGE som chess aldri ville gi noen makspris på, får i tillegg 50 gratis sms hver måned fra Telenor og betaler bare 59øre for hver samtale med kona, uansett hvor lenge vi snakker. Ikke kom og si at Telenor alltid er dyrest. Så gjennom alle leverandører og priser, og telenor var faktigst billigst av dem alle til mitt bruk. 6541328[/snapback] Har du sjekket opp mot Netcom SmartTalk? 0,- i Måneds avgift. 0.59,- I minnut avgift. (Samme når, hvem, å til du ringer.. Dvs. Lik pris..) 25,- I max Data trafikk pris, pr. dag. (Mot Telenors 50,-) Å også her, gratis Trådløs Familie. (Der du også kan VIRKELIG ha med kontant kort.. noe som Telenor har en jalla løsning på..) Osv. osv.. ;-) Lenke til kommentar
Captaincaos Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Kan dere ikke bare si opp dritten og bytte til en annen operatør med bedre dekning? Dersom man teller på ørene er vel bytte av mobiloperatør ganske vanlig? Eller? Men er enig at at tvangsportering er triste greier, spesielt når det ble sagt at noe slikt ikke skulle skje. 6547645[/snapback] Jeg tilhører den snevre elite som fremdeles har Chess med Telenordekning. Dette er imidlertid slutt om ett par uker og da bærer det nok over til Tele2 Champion. Så lenge man reiser på sjøen er NetCom sin dekning uakseptabel.Ikke minst i Nordsjøen der TNM har bygd ut med sendere på en rekke offshoreinstallasjoner. Siden jeg bruker telefonen en del i andre land er Tele2 desidert billigst for meg,da de har vesentlig lavere roamingpriser.Dette jevner seg vel ut en gang i neste år håper jeg... Lenke til kommentar
Kurium Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Maxprisen på datatrafikk (kr 25,- pr dag) gjelder vel bare for My Talk? På Netcoms nettsider står det 20 kr/Mb på alle abonnementene, men med følgende merknad nedenfor prislisten: *) Data/MB - Gjelder for GPRS/EDGE/UMTS. Internett på mobilen koster aldri mer enn kr 25,- med MyTalk Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Maxprisen på datatrafikk (kr 25,- pr dag) gjelder vel bare for My Talk? På Netcoms nettsider står det 20 kr/Mb på alle abonnementene, men med følgende merknad nedenfor prislisten: *) Data/MB - Gjelder for GPRS/EDGE/UMTS. Internett på mobilen koster aldri mer enn kr 25,- med MyTalk 6594541[/snapback] Max pris på 25,- pr dag, er en tjeneste som kalles Datamania, å koster 20,- pr måned.. (Som blant annet inngår i prisen på MyTalk. Mens vi andre må legge den på ekstra..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå