Gå til innhold

Chess flytter ALLE over til Netcom dekning


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er en av Chess kundene som fortsatt har Telenor dekning. Fikk telefon fra Chess i dag at de ville gå over til Netcom dekning 1. september, og at det var ikke mulighet for å få beholde Telenor dekningen. De ønsket å avtale nærmere dato for porteringen, og utsendelse av nytt sim-kort. De fikk forøvrig beskjed om at det kunne de spare seg for, og at jeg nå kommer til å bytte operatør.

 

Konklusjon: Fra 1-09-2006 så SKAL alle kundene til Chess over til Netcom dekning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Jeg er en av Chess kundene som fortsatt har Telenor dekning. Fikk telefon fra Chess i dag at de ville gå over til Netcom dekning 1. september, og at det var ikke mulighet for å få beholde Telenor dekningen. De ønsket å avtale nærmere dato for porteringen, og utsendelse av nytt sim-kort. De fikk forøvrig beskjed om at det kunne de spare seg for, og at jeg nå kommer til å bytte operatør.

 

Konklusjon: Fra 1-09-2006 så SKAL alle kundene til Chess over til Netcom dekning.

6518074[/snapback]

 

 

For en sytepave... Tviler sterkt på at du i det hele tatt vil merke noen forskjell bortsett fra nytt simkort.

 

Ja jeg vet at det er steder hvor Telenor har dekning og ikke NetCom, men det gjelder like mye andre veien. Og ikke minst er dette stort sett i grisgrente strøk.

 

På tide at folk våkner opp og innser at vi lever i 2006 og ikke 1999 hvor det faktisk var litt forskjell!

 

Også er det argumentet med at NetCom faller ut... Ja det er helt korrekt. Men det samme skjer med Telenormobil. Forskjellen er kun det at de fleste større mediahus i Norge bruker NetCom trådløs bedrift. Og så klart blir det slått stort opp når NetCom har problemer. Så kan du spørre deg.. Hvorfor bytter ikke for eksempel Aftenposten til Telenormobil hvis det er så mye bedre der?... Nettopp, fordi det skjer like ofte hos Telenormobil. du må bare lete litt for å finne omtalen i media

Lenke til kommentar
De har vel ikke så mye valg, siden telenor ikke vil la chess bruke telenornettet lenger.

6518213[/snapback]

Grunnen er nok ikke at Telenor ikke vil ha Chess kundene der, men heller at Telia Sonera som eier Netcom også har kjøpt Chess og sparer da MYE penger på å ha alle kundene under samme tak.

 

Jeg har hatt Netcom i 8 år og Telenor på en annen telefon i 2 og opplever oftere at Telenor er uten dekning enn Netcom der jeg ferdes.

Lenke til kommentar
De har vel ikke så mye valg, siden telenor ikke vil la chess bruke telenornettet lenger.

6518213[/snapback]

Grunnen er nok ikke at Telenor ikke vil ha Chess kundene der, men heller at Telia Sonera som eier Netcom også har kjøpt Chess og sparer da MYE penger på å ha alle kundene under samme tak.

 

Jeg har hatt Netcom i 8 år og Telenor på en annen telefon i 2 og opplever oftere at Telenor er uten dekning enn Netcom der jeg ferdes.

6518883[/snapback]

 

Telenor vil ikke ha dem og trenger ikke ha dem, telenor vil jo ikke i utgangspunktet leie ut nett til konkurrenter, men loven pålegger dem det såfremt konkurrentene ikke har eget nett i Norge, noe chess plutselig fikk siden teliasonera eier både dem og netcom.

Lenke til kommentar
For en sytepave... Tviler sterkt på at du i det hele tatt vil merke noen forskjell bortsett fra nytt simkort.

Hva vet du om det?

Jeg er i samme situasjon som trådstarter. Snakket med Chess om dette i forige uke, men da visste de ingen ting om når jeg måtte bytte nett. Jeg kommer garantert til å portere vekk før de skifter nett. Det kan nok stemme at Netcom har nesten like bra dekning som Telenor, men like bra har de ikke! Og viktigst av alt, i leiligheten min er det av en eller annen grunn elendig Netcomdekning. Telenortelefoner har nesten full dekning her, mens Netcom har ca en strek.

Lenke til kommentar
For en sytepave... Tviler sterkt på at du i det hele tatt vil merke noen forskjell bortsett fra nytt simkort.

Hva vet du om det?

Jeg er i samme situasjon som trådstarter. Snakket med Chess om dette i forige uke, men da visste de ingen ting om når jeg måtte bytte nett. Jeg kommer garantert til å portere vekk før de skifter nett. Det kan nok stemme at Netcom har nesten like bra dekning som Telenor, men like bra har de ikke! Og viktigst av alt, i leiligheten min er det av en eller annen grunn elendig Netcomdekning. Telenortelefoner har nesten full dekning her, mens Netcom har ca en strek.

6521189[/snapback]

 

De har faktisk like god/dårlig dekning, problemet er bare at telenor har dekning enkelte steder der netcom ikke har dekning og omvendt. 2 eksempler, var nylig i ei bygd like ved svenskegrensa for å gå i fjellet, her hadde bare telenor dekning på tross av at det bodde noen hundre innbyggere der. Samtidig har ei jeg kjenner kun netcom-dekning der hun bor ca 10 mil lenger sør nær grensa. Et annet sted der jeg pleier å gå i fjellet mangler telenor dekning, her har netcom merkelig nok relativt god dekning på tross av at det ikke bor en sjel der. Telenor måtte jo trekke tilbake reklamen sin om at de hadde best dekning for noen år siden, da de ikke kunne dokumentere det. Telenor har flere master enn netcom, men samtidig og flere kunder som samsvarer temmelig godt til antall master :) På edge/utms derimot så er telenor best på dekning.

Lenke til kommentar
På edge/utms derimot så er telenor best på dekning.

6523260[/snapback]

Hvor får du denne dokumentasjonen fra?

Sist jeg sjekket (Riktig nok noen mnd siden) hadde TNM UMTS i ca 112 byer/tettsteder mens NC hadde 240. EDGE har riktig nok kommet sent, men siden utbyggingen startet på nordkapp i fjord har de nå i sommer dekket stort sett hele landet med EDGE også.

 

Hvis du sikter til saken hvor NC fikk dagbøter for ikke å ha oppfyldt konsesjonen, så ha i bakhodet at det ikke er snakk om samme vilkår på NC og TNM sin konsesjon. NC fikk tildelt en konsesjon som krevde mye høyere grad av dekning en den TNM har.

Lenke til kommentar
På edge/utms derimot så er telenor best på dekning.

6523260[/snapback]

Hvor får du denne dokumentasjonen fra?

Sist jeg sjekket (Riktig nok noen mnd siden) hadde TNM UMTS i ca 112 byer/tettsteder mens NC hadde 240. EDGE har riktig nok kommet sent, men siden utbyggingen startet på nordkapp i fjord har de nå i sommer dekket stort sett hele landet med EDGE også.

 

Hvis du sikter til saken hvor NC fikk dagbøter for ikke å ha oppfyldt konsesjonen, så ha i bakhodet at det ikke er snakk om samme vilkår på NC og TNM sin konsesjon. NC fikk tildelt en konsesjon som krevde mye høyere grad av dekning en den TNM har.

6523582[/snapback]

 

Jeg trekker tilbake det om 3G/utms, kartene jeg så på må ha vært gamle, fant imidlertid noen nye der ser de ganske jevngode ut, men på EDGE taler kartene i telenors favør:

http://telenormobil.no/dekninginnland/index.do

http://dekning.netcom.no/ekstratynn/?versi...d=kommundenavnl

 

Hak av for EDGE så ser du hva jeg mener.

Lenke til kommentar
De har faktisk like god/dårlig dekning, problemet er bare at telenor har dekning enkelte steder der netcom ikke har dekning og omvendt.

6523260[/snapback]

Dette vet jeg, men: For de kundene som opplever at de har best dekning med Telenor der de oppholder seg mest (f eks hjemme) er det vel forståelig at de ønsker å bytte vekk fra Chess når de blir påtvunget Netcomdekning, uten å bli kalt sytepave av den grunn?
Lenke til kommentar
De har faktisk like god/dårlig dekning, problemet er bare at telenor har dekning enkelte steder der netcom ikke har dekning og omvendt.

6523260[/snapback]

Dette vet jeg, men: For de kundene som opplever at de har best dekning med Telenor der de oppholder seg mest (f eks hjemme) er det vel forståelig at de ønsker å bytte vekk fra Chess når de blir påtvunget Netcomdekning, uten å bli kalt sytepave av den grunn?

6527061[/snapback]

 

Ja, såklart, jeg har da heller aldri kalt deg sytepave ;) men netcom har like bra dekning som telenor, det var poenget mitt, ikke hjemme hos deg desverre, og ikke på EDGE, men jevnt over ellers er de jevngode med telenor.

Lenke til kommentar

Skal ikke uttale meg om dekning for det vet jeg lite om - i likhet med alle dere andre her. Vi vet ingenting om det. Vi kan synse, mene og uttale oss, men vi vet ingenting. Det vet ikke engang Telenor&NetCom, Telenor måtte jo trekke sin reklame om "best dekning". Det eneste vi kan vite om dekning, er om det er 1, 2 eller 5 streker på deknings-ikonet der vi ferdes. Synd at trådstarter bor på et sted der han ikke har valgfrihet.

 

Det vi derimot vet, ref. artikkel i Amobil, er at NetCom har vesentlig høyere hastighet på datatrafikk enn det Telenor har. Det er et viktig poeng for mange bedriftskunder og mange velger NetCom nettopp på grunn av dette.

 

Noen finner sikkert en link til den aktuelle artikkelen.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Hmm.... ja. Skulle selv skiftet nett men meldte om at jeg ville beholde telenor-nett, den gang sa de at det var helt greit. Ifølge fetteren  min... (jobber i Chess) så SKAL alle altså over til netcom-dekning, selv om dvil eller ikke. Får bare bite i det sure eplet.

6527841[/snapback]

 

Det er som nevt av andre her..

 

I det chess ble kjøpt opp av samme eier som Netcom, så er ikke lengre Telenor lov pålakt å gi dem tilgang til sitt nett.. Dermed så tvinger Telenor Chess til å bare bruke Netcom sitt nett, da Telenor til nå ikke har villet fornye avtalen som Chess til dags dato har med dem, om leie av net osv.

Dermed så blir chess så klart i neste omgang, nød til å ta alle sine kunder over på netcom sitt net, da dem ikke lengre får lov i fra Telenor å bruke demmers net.. :-|

 

Så vidt jeg husker i fra tidligere media oppslag, så går avtalen chess har nå med telenor ut i høst eller noe, så at folk må gå over i august/september er forståelig, å har heiletiden vært der, siden avtalen da går ut. (Å telenor har ikke vært villig til å fornye den..)

 

Ps. Har bare tat dette etter hukommelsen, så ikke ta alt ord rett. :cool:

Lenke til kommentar

Nå gadd jeg ikke lese hele tråden.

Gjør som jeg og flere andre med meg, bytt til tele2.

Det er billigere og har skikkelig dekning fra telenor.

 

Jeg ble selv forsøkt tvangsportert over i netcom sitt nett, jeg ringte da chess

og sa at det under alle omstendigheter ville være uaktuelt.

Etter mye bla,bla,bla med han på kundeservicen til chess, så sa han at jeg ikke kunne beholde telenordekningen.

Så la han på.

 

Et par dager senere tikket det inn en sms om at jeg dagen etterpå måtte ta i bruk

det nye sim-kortet.

 

En ny strategi tok form.

Hva om jeg ringer dem og sier at jeg klippet simkortet i to?

 

Som tenkt, så gjort. :)

Det virket.

Plutselig kunne jeg beholde dekningen min.

Iallefall frem til nytt sim ble sendt ut.

 

Så byttet jeg smertefritt over til tele2, og jeg er meget fornøyd med tele2 på alle punkter unntatt ett.

Det virker håpløst på få fatt i oppsett slik at jeg kan gå på vanlig internett med telefonen min.

 

Det er ren nødvendighet å ha et slikt oppsett, da jeg har en windowstelefon.

Jeg kunne heller ikke finne det til min reservetelefon, k600i.

Akkurat den biten er til å grine av.

Lenke til kommentar

En ting er at Telenor Og Netcom kanskje har tilnærmet lik dekning, men jeg har mange komiser som bruker Netcom sitt nett og de klager til stadighet på at de ikke får tilgang til nettverket når de skal ringe/sende meldinger. Dette tyder vel på at kapasiteten i Netcom sitt nett kan være litt skrantende...

Lenke til kommentar

KUNNE aksepert dette, men ikke når Idar Vollvik, i full offentlighet, har sagt at INGEN skulle trenge å skifte nett når han solgte Chess. Årets bløff og tenk på hvor mange kunder han har hatt i nettet sitt som ville valgt Telenor der og da. Han og Chess burde vært saksøkt!

 

Ikke nok med det. Jeg har 3 abonnement i Chess. Alle ble byttet UTEN at jeg ble varlset på NOEN av mine abonnement. Fikk sim-kortet men hvis jeg hadde fått brevet i forkant som jeg skal, så hadde jeg byttet med en gang. De unnlot vel å varlse for å beholde trafikk og inntekter i deres nett de ekstra ukene.

 

Dette er helt utrolig og i tråd med synte på Herr. Vollvik. Hjelper heller ikke at han lufter ræva i avisa her dag med luksus ingen andre kan unne seg. For VÅRE penger. At han er verstingen på Oslo børs med tre anmeldelser for for å lekke informasjon eller handle på innside informasjon besviser bare useriøsiteten.

 

Til slutt.

 

Jeg jobbet i Sense da Chess kjøpte Sense. Herr. Vollvik sa da i allmøtet:

 

"INGEN skal måtte flytte til Bergen! Sense forblir i Oslo og vi skal bygge opp Sense i Oslo".

 

3 uker senere:

 

"Oslo blir lagt ned og alle vil få tilbud om jobb i Bergen. Dere har 3 dager å bestemme dere på, ellers vil dere bli oppsagt"

 

Opprinnelig utsagn ble gjort for å forhindre misnøye og sørge for å tyne de siste dråpene av de ansatte før 99% ble sparket. Måten dette ble håndtert er i tråd med inntrykket av Chess/Vollvik. Da vi tok advokat måtte de gi seg på alle punkt, som å sparke ansatte i permisjon, nekte feriepenger, tvinge ansatte til beslutninger på rekordtid, sparke ansatte før oppsigelsestid utgår og nekte for allerede gitte lovnader i skriftlig form. Det er en grunn for at blant annet Aftenposten lagde sak på det.

 

AT noen velger Chess er for meg helt utrolig. Det overnevnte var ikke bare handlinger fra Vollvik gruppen men også Chess og det er vel greit å vite hvordan de ansatte behandles?

 

Hvordan Chess behandler sine kunder er ingen overraskelse for oss som kjenner bedriften. Vi har ikke Chess....Ikke engang med ansattpriser.

Endret av Mobilguiden
Lenke til kommentar
De har vel ikke så mye valg, siden telenor ikke vil la chess bruke telenornettet lenger.

6518213[/snapback]

Grunnen er nok ikke at Telenor ikke vil ha Chess kundene der, men heller at Telia Sonera som eier Netcom også har kjøpt Chess og sparer da MYE penger på å ha alle kundene under samme tak.

 

Jeg har hatt Netcom i 8 år og Telenor på en annen telefon i 2 og opplever oftere at Telenor er uten dekning enn Netcom der jeg ferdes.

6518883[/snapback]

 

 

Dette er FEIL. Klart Chess vil forsøke å få flest mulig over på netcom-dekning. Men de vil jo fremdeles ønske å kunne tilby telenor-dekning for dem som ikke kan ha netcom-dekning. Man trenger ikke være veldig smart for å forstå at Chess heller vil ha en kunde med telenor-dekning enn å ikke ha kunden i det hele tatt.

 

Når det gjelder avtalen med Telenor så vil ikke Telenor fornye denne fordi de ikke er pliktig til det nå som TeliaSonera eier Chess.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...