Lovskogen Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Har to sauebilder jeg gjerne vil ha kritikk på. Hva kunne jeg ha gjort bedre, hva er bra? Kameraet er Canon Powershot G3. 01. 02. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 (endret) Haha, det første var konge. likte uttrykket på den sauven. Har ellers ikke så alvorlig mye peil på sånne greier. Men det andre bildet var litt blasst. Kansje du skulle prøvd å sprita det opplitt med gamma/contrast/brightness et eller annet. Var veldig koslig bilde da Edit: Hmm, det andre bildet var litt uskarpt også. Ser ut som fokuset er bak sauene. Endret 19. juli 2006 av QBab Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2006 Ja, ser ut som fokusen er feil. Men om jeg skrur opp kontrasten tror jeg for mange detaljer blir borte. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Man kan ikke redde bilder som er feilfokusert. Økning av kontraster med USM hjelper ikke mot feil fokuserte bilder, desverre. Det første bildet er aldeles herlig. Jeg har ingenting å utsette på det. Monitoren jeg bruker kan ikke brukes til å evaluere fargetone og slikt, men har du brukt litt sepia? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2006 Nei, men er litt farge der, brukte en fargefilterteknikk i Photoshop bare. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 (endret) Dobbel post og greier Pro... Endret 19. juli 2006 av QBab Lenke til kommentar
QBab Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 (endret) Glem det ... Edit: Dobbel post. Endret 19. juli 2006 av QBab Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå