Gå til innhold

Anbefale HK for AM2 til under 750kr?


Skinney

Anbefalte innlegg

Heisann!

Som tittelen sier så håper jeg noen kunne anbefale et hovedkort til under 750kr!

Har sett litt rundt nå men finner ikke et kort som er perfekt! jeg trenger minimum 2 P-ATA porter, GBLan, SATA2 og 7.1 Audio... Hvis noen veit om et slik kort er det bare å si ifra, imens leter jeg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitat fra komplett.no's produktomtale:

"ATA-133 - kontakt(er): 1 x 40-pin IDC - 2 Enhet(er) "

 

Dette er ikke det jeg vil kalle "minimum 2 P-ATA-porter", men forøvrig virker kortet greit.

 

Jeg vurderer å kjøpe et slikt kort selv, men ettersom jeg har 4 P-ATA drives må jeg finne på et eller annet. Kjøpe en ny S-ATA systemdisk og kaste ut DVD-ROM'en burde vel få antallet ned til 2 P-ATA. Eventuelt schmocke en S-ATA-til-P-ATA adapter på den ene P-ATA disken.

Lenke til kommentar

MSI K9N Neo-F

En ting som bare er verdt å tilføye er at audio-panelet såkalt JAUD1-pin-kontaktene er plassert bakerst på hovedkortet når de som regel skal få kobling fra noe foran i frontpanelet av kabinettet, nemlig mikrofon og hodetelefoner og slikt. Da jeg skulle montere igår måtte jeg borre gjennom vifteplassen i kabinettet og legge ledningen gjennom for å få nok lengde til å koble til :p . Floppy-kontakten er heller ikke noen genistrek når det gjelder plassering, men, men manualen er etter min mening meget bra, men forklarer litt lite om disse små pin-kontaktene, særlig de jeg nettopp snakket om. For å finne ut hvor jeg skulle sette småledningene bladde jeg opp dette stedet (nederst) for å finne definisjoner på de navnene i manualen. Der sto alt jeg trengte. Får kanskje fart på den nye PC'en i dag og sier fra hvis jeg finner noe galt ved hovedkort, om det fortsatt trengs! :thumbup:

 

http://www.formfactors.org/developer%5Cspecs%5CA2928604.pdf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...