Skinney Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Heisann! Som tittelen sier så håper jeg noen kunne anbefale et hovedkort til under 750kr! Har sett litt rundt nå men finner ikke et kort som er perfekt! jeg trenger minimum 2 P-ATA porter, GBLan, SATA2 og 7.1 Audio... Hvis noen veit om et slik kort er det bare å si ifra, imens leter jeg... Lenke til kommentar
mb_zzz Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320630 kansje dette duger? Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 ville tro det. Jeg har nettop kjøpt makent. Må nok kanskje fikse Bios. til siste utgave (1.3) tror jeg. .Jeg har hørt mange har hatt småproblemer med de tidligere versjonene, men ellers ser det jo greit ut! Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Sitat fra komplett.no's produktomtale: "ATA-133 - kontakt(er): 1 x 40-pin IDC - 2 Enhet(er) " Dette er ikke det jeg vil kalle "minimum 2 P-ATA-porter", men forøvrig virker kortet greit. Jeg vurderer å kjøpe et slikt kort selv, men ettersom jeg har 4 P-ATA drives må jeg finne på et eller annet. Kjøpe en ny S-ATA systemdisk og kaste ut DVD-ROM'en burde vel få antallet ned til 2 P-ATA. Eventuelt schmocke en S-ATA-til-P-ATA adapter på den ene P-ATA disken. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2006 mhm, kortet har bare en P-ATA drive med mulighet til å koble til to, jeg trenger 2 P-ATA drives me mulighet til å koble til 4... men kortet virka greit ja Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 fant dette: https://prisguiden.no/product.php?product_id=47131 som er forsåvidt greit bortsett fra at det mangler GbLan... Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 MSI K9N Neo-F En ting som bare er verdt å tilføye er at audio-panelet såkalt JAUD1-pin-kontaktene er plassert bakerst på hovedkortet når de som regel skal få kobling fra noe foran i frontpanelet av kabinettet, nemlig mikrofon og hodetelefoner og slikt. Da jeg skulle montere igår måtte jeg borre gjennom vifteplassen i kabinettet og legge ledningen gjennom for å få nok lengde til å koble til . Floppy-kontakten er heller ikke noen genistrek når det gjelder plassering, men, men manualen er etter min mening meget bra, men forklarer litt lite om disse små pin-kontaktene, særlig de jeg nettopp snakket om. For å finne ut hvor jeg skulle sette småledningene bladde jeg opp dette stedet (nederst) for å finne definisjoner på de navnene i manualen. Der sto alt jeg trengte. Får kanskje fart på den nye PC'en i dag og sier fra hvis jeg finner noe galt ved hovedkort, om det fortsatt trengs! http://www.formfactors.org/developer%5Cspecs%5CA2928604.pdf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå