Gå til innhold

Forbereder kraftige priskutt

Anbefalte innlegg

Wow! Ifølge den oversikten kommer 3500+ til å synke ytterligere, til 89$ - som er 560kr! Da får du innmari mye cpu for penga! Det er faktisk den beste prosessoren jeg har vært borte i...

6518136[/snapback]

Jepp og "har" er nok ordet her. For som du ser av alt som finnes av tester så er Intel sin nye Core 2 Duo overlegen på alle måter. Og siden Core 2 Duo E6600 bare koster 2500 og er bedre enn AMD sin 8000kr topp prosessor så er ikke valget vanskelig. Core 2 Duo E6600 klokker også helt utrolig bra. Så det er nok den nye favoritten blandt stort sett alle som ikke driter penger, men som vil ha det beste.

Endret av NoWiSee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
da blir det ny CPU på meg til høsten da:D:D  men jeg kjøpte det "beste" hk sist sommer...  men det støtter seff ikke X2  :(:(:(

6519461[/snapback]

Antar at det er AM2 du tenker på siden X2 var tilgjengelig i fjor og at alle 939 kort støttet det...

Men det blir nok intel på meg til høsten ja.

Etter et par kutt så ser vi nok C2D E6600 til under 2000kr,med den ytelsene så tviler jeg på at noen $1000 FX-64 kan gi den noe konkuranse.

Lenke til kommentar
Etter et par kutt så ser vi nok C2D E6600 til under 2000kr,med den ytelsene så tviler jeg på at noen $1000 FX-64 kan gi den noe konkuranse.

6519903[/snapback]

Ja, lurer på om priskuttet til AMD faktisk er kraftig nok til å kommme på høyde på pris/ytelse. Greit at man kan få en billig oppgradering dersom man ønsker å beholde hovedkort og event. DDR1. Men skal man sette sammen et helt system, kan det heller se ut som om AMD's priser må enda lenger ned.

Lenke til kommentar
Jeg håper bare ikke dette ender i en utmattelseskrig der de underpriser produktene sine. I såfall vil AMD tape ettersom Intel sitter på en langt større pengesekk og konkurransen i dette markedet kan dermed på så og si ikke-eksisterende. Så selv om dette vil bli en kortvarig glede for oss forbrukere, er det ikke sikkert det blir gunstig på lang sikt.

6517973[/snapback]

Intel har vel flere ansatte også som de kan si opp om nødvendig. Men infrastrukturen i byggninger og slikt er vel kanskje vanskeligere å endre på hurtig.

Lenke til kommentar

6519903[/snapback]

Ja, lurer på om priskuttet til AMD faktisk er kraftig nok til å kommme på høyde på pris/ytelse. Greit at man kan få en billig oppgradering dersom man ønsker å beholde hovedkort og event. DDR1. Men skal man sette sammen et helt system, kan det heller se ut som om AMD's priser må enda lenger ned.

6520061[/snapback]

Uten at jeg har satt meg kjempemye inn i det, så virker det som AMD er konkurransedyktige på de lvt prisede CPUene, speielt om man tar med prisen av hovedkort.

AtW

Lenke til kommentar

Ved forrige priskutt fra AMD følgte noen norske nettbutikker etter umiddelbart og resten innen få dager. Det er avhengig av hvor store lagre de skal selge ut først, men i det siste har mange butikker hatt lite på lager så det går nok raskt.

Lenke til kommentar
Angrer LITT på at jeg kjøpte 3800+ for ikke så veldig lenge siden  :(

Men men, det er bra cpu alikevel :D

6520937[/snapback]

Samme her. Men det kan jo hende at jeg benytter sjansen til å kjøpe meg en ny enten 4600+ eller 4800+ dersom prisene tillsier det.

Hadde jeg vert litt mer stø på klokkingen hadde jeg "sluppet" det. :blush:

Men en x2 3800+ holder lenge enda for meg.

MVH Erlend

Lenke til kommentar

Regner med nettbutikkene vil sette opp prisene på andre varer (hovedkort, ram og grafikkort osv) når prisene på CPU faller. De skal jo tjene penger et eller annet sted fra :)

Satser på at jeg kommer slik taktikk i forkjøpet ved at jeg allerede har bestillt hovedkort og ram til "gammel" pris :)

Lenke til kommentar
Regner med nettbutikkene vil sette opp prisene på andre varer (hovedkort, ram og grafikkort osv) når prisene på CPU faller.  De skal jo tjene penger et eller annet sted fra :)

Hva får deg til å tro at profittmarginene på CPUer plutselig blir lavere over natta? Eller var det en litt diffus spøk?

AtW

Lenke til kommentar
Regner med nettbutikkene vil sette opp prisene på andre varer (hovedkort, ram og grafikkort osv) når prisene på CPU faller.  De skal jo tjene penger et eller annet sted fra :)

Hva får deg til å tro at profittmarginene på CPUer plutselig blir lavere over natta? Eller var det en litt diffus spøk?

AtW

6523183[/snapback]

Skal ikke bruke så mye tid på å diskuttere dette.

De fleste har vel nå hørt begrepet "LokkeBiff". Dernest vet vi alle at det tilbud og etterspørsel som dikterer prisene. Nettbutikkene driver ikke veldedighet, de er i markedet for å tjene penger. De er utmerket klar over at en haug folk sitter klar til å handle så snart priskrigen mellom AMD og Intel slår ut for fullt, og da vet nettbutikkene selvsagt at en rimelig stor prosent av dem som handler også vil benytte anledningen til å oppgradere andre komponenter i tillegg til CPU.

Tror ikke det skulle være så vanskelig å forestille seg at bransjen vil benytte denne anledning til å melke noen ekstra kroner fra de andre produktene på hylla, som de VET folk likevel vil kjøpe.

Når etterspørselen stiger, så stiger prisene også.

Endret av RogerM
Lenke til kommentar

Helt riktig, derfor kommer jeg til vente til det store skjelvet og etterskjelvet har lagt seg før jeg plotter inn mitt kortnummer.

Hadde jeg hatt "bakenden" full av penger hadde jeg bestilt nå uansett pris :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Liten oppsummering hittil:

AMD Athlon 64 X2 3800+:

Fra ca 2300,- i starten av juli til 1385,- (shg.no) nå, som tilsvarer ca 40% priskutt.

AMD Athlon 64 X2 4200+:

Fra ca 2800,- i starten av juli til 1545,- (shg.no) nå, som tilsvarer ca 45% priskutt.

AMD Athlon 64 X2 4600+:

Fra ca 4200,- i starten av juli til 2109,- (PCutstyr.no) nå, som tilsvarer ca 50% priskutt.

AMD Athlon 64 X2 4400+ (2050,-) og AMD Athlon 64 X2 4800+ (5100,-) har holdt seg stabile i pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...