Dr_VingTor Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Jobber med en audio DAC, og skal prøve å måle hvor bra den er. Tenkte at et bra eksternt lydkort (med god line-in) vil være veien å gå da det ikke er spesielt dyrt (sammenlignet med annet utstyr). Noen som har forslag på noe bra utstyr? bør være 24bit/96KHz og ha bra SNR. Lenke til kommentar
CosmoK Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Prøvde vel på det samme for en eller to år tilbake når jeg gikk på NISS. Jeg tror jeg hadde sett på noen av Terratec sine eksterne lydkort, noe a.la. Aureon 7.1 Firewire. Ellers har de jo DMX Fire! og Aureon 7.1 Universe kortene, men de er jo delvis intern (bruker PCI kort). De har vel uansett sluttet å produsere DMX Fire! kortene, så... Lenke til kommentar
Opticane Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 hva med M-Audio Audiophile 2496, de har 104 db SNR tror jeg. E-MU sitt 1818 kort har 120 db tror jeg Lenke til kommentar
radiated Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Jobber med en audio DAC, og skal prøve å måle hvor bra den er.Tenkte at et bra eksternt lydkort (med god line-in) vil være veien å gå da det ikke er spesielt dyrt (sammenlignet med annet utstyr). Noen som har forslag på noe bra utstyr? bør være 24bit/96KHz og ha bra SNR. 6517613[/snapback] Hvis du bare trenger lydkortet for den ene målingen, ville jeg prøvd å få låne utstyr. De fleste lydkort til over 2000kr har over 100db s-n. E-MU 1212M er bra (PCI), Focusrite Sapphire er bra, og det meste fra M-audio er ok. Lenke til kommentar
space17 Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 De aller fleste oppgir bare s/n på utangen og ikke på inngangen som er viktig her. Ofte er det stor forskjell på disse. Har tidligere lest på nettet om folk som modda lydkortet for høyere sn på både inn og utganger for å bruke det til måling men husker ikke hvor det var nå. Google... space Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå