Gå til innhold

Musikk til pc`n?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg setter dvden i pc`n og prøver å lagre sangene, men det stopper bare opp. Jeg har prøvd å bruke Windows Media player oxo, men da må jeg ha dvd i dataen får å spille av sangene. Kan det være for jeg har de på en DVD tro? Prøvde med en vanlig cd plate, da funket det fint...?

Lenke til kommentar
Jeg setter dvden i pc`n og prøver å lagre sangene, men det stopper bare opp. Jeg har prøvd å bruke Windows Media player oxo, men da må jeg ha dvd i dataen får å spille av sangene. Kan det være for jeg har de på en DVD tro?  Prøvde med en vanlig cd plate, da funket det fint...?

6517282[/snapback]

Man MÅ ha DVD-leser på PCen for å kunne lese DVD-plater inn på datamaskinen.

I hvilket format er sangene lagret på DVD-plata? Er det f.eks en orginal film-DVD, en orginal DVD-audio-plate, eller en hjemmebrent plate med musikk i mp3-, wma-formatet eller andre formater?

Lenke til kommentar

Det er en hjemmebrent plate med musikk i mp3 format.

gå på min datamaskin, så høyreklikker du på dvd'en der og velger utforsk. Så kan du trykke feks.ctrl + a for å velge alle og bare kopiere de til hd'en.

Det har jeg prøvd, men da stopper det opp etter kun kort tid, etter 2% ca? :dontgetit:

Endret av Dag-Erik12
Lenke til kommentar

Da kan det være en feil på plata (feilbrenning).

Prøv å kopiere mappe for mappe for få ut så mye som mulig. Det er sansynligvis bare en eller noen få filer som stopper hele prosessen. De filene du ikke får ut kan du heller prøve å skaffe deg på nytt.

PS. Du kan også prøve å lese plata med en annen DVD-spiller eller bruke tannpastatrikset for å prøve å få lest ut de problematiske filene.

Tips: Bruk en god DVD-brenner, gode DVD-plater og ikke maksimal brennehastighet for å redusere sjansen for feilbrenninger i framtida.

Lenke til kommentar

Satt bare ogtenkte på noen småting.

Har du en ripe i dvd'en din? Hos meg er det ofte feilen.

Og vis du får spilt av platen på, fks en dvd spiller i stua, så kan det hende det er dataen din som har trøbbel med platen.

Ellers, hva er tannpasta trikset?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...