Gå til innhold

Prisguide: Vanskelig å søke etter bærbar PC

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter ny bærbar, men i syns det er vanskelig å finne frem til det jeg vil ha blant de 500 som ligger inne i prisguiden.

La oss si jeg ønsker meg en med en hvilken som helst AMD-prosessor. Skjermen må være mellom 12"-14", og den må en eller anna nVidia grafikk-brikke. Og så bør den veie mellom 1,5 og 2 kg.

Sånn som prisguiden er idag må jeg velge en spesifik av de 9 AMD-prosessorene å søke på. Og skal jeg finne alle som har en eller anna nVidia-brikke må jeg kjøre 20 søk før jeg har funnnet alle.

Skulle gjerne sett at du kunne merke flere prosessorer og grafikkort på ei gang.

Og kanskje en Ja/Nei/Alle til "Integrert grafikk"?

Og skjermstørrelse og vekt burde du kunne sette øvre og nedre grenser på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

takk for tilbakemeldingen!

Jeg er enig i at det er vanskelig å finne produkter som svarer til dine søkekriterier med dagens søk. Derfor har jeg endret litt på oppsettet nå slik at det er mulig å velge flere valg for grafikkontroller og prosessor på en gang.

Per i dag har vi dessverre ikke mulighet til å sette både minimums- og maksimumsgrenser. For å få til minimumssøk på skjermstørrelse må vi endre på datastrukturen. Det byr på problemer i forhold til at enkelte maskiner er satt opp med "Varierende" som skjermstørrelse fordi man kan konfigurere dette ved kjøp.

Jeg er ikke helt med på "Og kanskje en Ja/Nei/Alle til "Integrert grafikk"?" Kan du forklare?

Lenke til kommentar

Det så bedre ut nå ja!

Men hvis jeg tar avansert søk og velger over 15 grafikkontroller ser det ikke ut som om den vil søke. Kan det stemme?

Jeg er ikke helt med på "Og kanskje en Ja/Nei/Alle til "Integrert grafikk"?" Kan du forklare?

6517364[/snapback]

Her tenkte jeg at man kunne ha samme rullegardin som Bluetooth f.eks, hvor så kan man da si "Integrert grafikk:" NEI, og ikke få med alle PCene som kun har integrert grafikkontroller.

Lenke til kommentar
Det så bedre ut nå ja!

Men hvis jeg tar avansert søk og velger over 15 grafikkontroller ser det ikke ut som om den vil søke. Kan det stemme?

Det kan stemme. Det er fordi FORMen blir for stor. Vi må derfor ta vekk noen av søkemulighetene. Hvilke er minst relevant?

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar
Det så bedre ut nå ja!

Det kan stemme. Det er fordi FORMen blir for stor. Vi må derfor ta vekk noen av søkemulighetene. Hvilke er minst relevant?

Mvh,

Amund

6518536[/snapback]

hmm... PS/2-port? Kan ikke helt se den er så viktig for noen.

Også Parallelport er vel litt utdatert?

Hadde det gått ann å samle alle porter i en avmerkinsliste, hvor du da merker av alle portene PCen MÅ ha, eventuelt også ei liste over porter du vil maskinen IKKE skal ha.

Lenke til kommentar
hmm... PS/2-port? Kan ikke helt se den er så viktig for noen.

Også Parallelport er vel litt utdatert?

Har tatt dem vekk nå.

Hadde det gått ann å samle alle porter i en avmerkinsliste, hvor du da merker av alle portene PCen MÅ ha, eventuelt også ei liste over porter du vil maskinen IKKE skal ha.

Dette er dessverre ikke støttet i dag. Slik det er bygget opp nå så er alle søkene direkte koblet til en spesifikasjon som vi legger inn på produktet.

Bærbar PC er jo en litt spesiell kategori ettersom det er så veldig mange ulike krav til en bærbar. Noen skal ha stor skjerm, noen skal ha kraftig prosessor, mens andre må ha inngang X og utgang Y.

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...