Gå til innhold

Hensette avskiltede biler i gaten?

Nonsens

Anbefalte innlegg

Har et problem i nabolaget mitt som dere kanskje kan komme med noen innspill på.

Som så mange andre steder i Oslo er det altfor få parkeringsplasser i forhold til biler der jeg bor. Konsekvensen av det er at hvis man kommer sent hjem en kveld så må man i beste fall cruise rundt i 10-15 minutter for å finne en plass og da gjerne en bit unna der man bor. Er man ekstra uheldig så er det kun plasser som det er forbudt å parkere på mellom 0800-1700 som er ledige og man må ut før klokken 0800 neste morgen for å flytte bilen.

I dag skjedde akkurat det og jeg må altså opp senest 0745 i morgen for å flytte bilen min - det er jo herlig når man har ferie og greier...

Her er saken: På veien tilbake til leiligheten så kikket jeg litt nærmere på bilene og bare i 'min' gatestump på rundt 100 meter så var det 6 biler (anslagsvis en fjerdedel av bilene i gaten) som var avskiltede, og med unntak av en så så det ut som om de hadde stått på samme plass i lang tid (mye støv/møkk både på og under dem).

Spørsmålet der da: Er det i det hele tatt lov å bruke offentlig vei der det er satt av plass til parkering langs den ene siden (det er med andre ord ikke private parkeringsplasser det er snakk om) som 'oppbevaringsplass' for sin avskiltede bil i mange måneder før man gidder å levere den til høggern eller eventuelt få den registrert igjen? Det tar jo opp verdifull plass for oss som faktisk har en bil vi bruker med jevne mellomrom.

Noen som vet? Og hvor bør jeg eventuelt henvende meg for å få disse tvangsfjernet hvis det er mulig?

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, det har vært tatt opp før i Oslo, og det er ikke tillatt. Men de må antagelig gi en viss frist... neppe 2-3 uker dog, de tauer jo biler daglig :)

Politi eller trafikketaten er vel riktig adressat ja.

Lenke til kommentar

Det er desverre lov til å sette avregistrerte biler slik. De har riktignok ikke lov til å stå der mer enn ca en måned, men som de fleste drittsekkene som gjør det vet, står det bare i reglene at den skal flyttes, så det er bare å flytte den noen meter, så kan den stå i en måned til. I praksis forsvinner gjerne ikke slike biler før det blir snørydding.

Lenke til kommentar

Hvis du er plaget av et vrak i nabolaget som har stått lenge, gjør du følgende:

Få med deg noen kamerater, dytt bilen ut i gata slik at den står ulovlig parkert.

Så er det bare å ringe Trafikketaten og få bilen taua ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...