EspenE Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Har trasket endel rundt i Portørområdet i forrige uke og det har da naturlig nok blitt mye landskap med vidvinkel. Dette bildet her derimot er tatt i "portrettformat" som dere ser. Lett å bli blendet av fantastiske svaberg, himmel og hav og klisjeene er vanskelig å unngå. Tar likevel sjansen på dette, dels fordi det er morsomt å gjøre en maritim variant av "elg i solnedgang" samt fordi det viser et så typisk sommerproblem når solen er sterk; Kraftige skygger som man ikke klarer å unngå om man ikke ønsker at blidet blir utbrent. Dette leder meg over i et spørsmål ang. dette; Hvordan går man frem for å lette opp for mørke skygger uten at det går ut over de lysere delene av bildet? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Bildet var ganske pent. Er det mulig å gjøre lysere deler av bildet i det programmet du har? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Der er ikke så verst ide, men det er kanskje ikke tatt på en god til på dagen. Lyset virker litt flatt og kraftig, for å si det slik. Det er sikkert pent på print. Skjemmes dog av en detalj. På dette bildet burde det definitivt vært rett horisont. Lenke til kommentar
EspenE Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 Horisonten ja....uff da. Var så opptatt av det andre at jeg overså den fullstendig. Lenke til kommentar
cmi Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Dette var ganske spennende, med engang jeg åpnet bilde slo det meg at det var et ansikt midt i bilde, kansje bare jeg som har fantasien. Bra bilde syns jeg. Lenke til kommentar
Bjoernstad Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Som nevnt over burde horisonten vært rettet opp, utover det syns jeg du har funnet et flott motiv! Lenke til kommentar
cmi Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) se på dette bilde, er det bare mine øyne eller ligner dette på et fjes?? Endret 25. juli 2006 av cmi Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Eg tok meg den fridom å rette opp biletet litt, slik eit par har kommentert. Lenke til kommentar
Bjoernstad Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Incanus kom meg et minutt i forveien! Var så frekk at jeg justerte litt på fargene også.. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 se på dette bilde, er det bare mine øyne eller ligner dette på et fjes?? 6557579[/snapback] joda, med litt fantasi kan man se ansikter både her og der... Jeg ser minst 3 til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå