Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke åpnet porter til DC++ (DI-624 router)

Anbefalte innlegg

Etter å ha lett i tusenvis av diverse forum og nettsteder (en liten underdrivelse der), har jeg fortsatt til gode å finne noe som faktisk hjelper meg. Andre får lastet ned fra meg i DC++, men jeg får ikke en gang opp filelista deres. Også i uTorrent står det at jeg må åpne porter. Routeren min er en D-Link DI-624.

Maskinen jeg bruker til nedlasting er koblet via kabel i routeren, altså ikke trådløst. Routeren er koblet (WAN?) fra mitt Thompson Speedtouch 510i. Hadde aldri noe problem med å få åpnet porter før jeg fikk routeren.

Dette er hva jeg har gjort til nå:

- Oppdatert til siste firmware fra D-Links hjemmeside.

- Slått av brannmuren til Norton.

- Fulgt denne oppskriften på å åpne porter. Har også lest guiden på portforward.com opp og ned i mente.

Slik ser oppsettet i routeren ut: ruterzv5.th.jpg

Slik ser oppsettet i DC++ ut: dcos5.th.jpg

Håper dette var nok informasjon til at noen forhåpentligvis kan hjelpe meg :dontgetit:

Tusen takk for svar!

Endret av AndVorD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må åpne porter til D-Linken fra 510i routeren. Altså D-Link sin IP. Den er vel 192.168.0.1 vis jeg ikke tar feil. Så åpner du i D-Linken til din pc. Prøv dette.

6516402[/snapback]

Jeg får det ikke til å funke. Skal D-Link sin ip settes opp som Inside eller Outside IP?

Og hvilke porter skal jeg skrive inn? 1412 forsatt?

Prøvde meg på dette oppsettet uten hell: moday6.th.jpg

NB! Ny ip-adresse for anledningen...i forhold til de tidligere bildene...

Jeg er offisielt mongo snart. Har plagdes med dette i flere dager nå :mad::mad::mad:

Takk for svar!

Endret av AndVorD
Lenke til kommentar

Slik jeg løste samme problem som deg var ved å åpne porter i modemet og fortelle at de portene skal være åpnet for D-Linken (altså lage portene for D-Link sin ip). Så er resten lekende lett, da må du gjøre det samme i D-Linken og sette de portene til ipen til pcen din (den du får tildelt av D-Linken). *antar at du har DHCP påslått*

Og i DC skal du ikke bruke Firewall with UPnP, men Direct Connection (med samme ip-adresse (den "du får fra internett/eksterne" og porter)

Håper dette hjelper deg :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...