AndVorD Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) Etter å ha lett i tusenvis av diverse forum og nettsteder (en liten underdrivelse der), har jeg fortsatt til gode å finne noe som faktisk hjelper meg. Andre får lastet ned fra meg i DC++, men jeg får ikke en gang opp filelista deres. Også i uTorrent står det at jeg må åpne porter. Routeren min er en D-Link DI-624. Maskinen jeg bruker til nedlasting er koblet via kabel i routeren, altså ikke trådløst. Routeren er koblet (WAN?) fra mitt Thompson Speedtouch 510i. Hadde aldri noe problem med å få åpnet porter før jeg fikk routeren. Dette er hva jeg har gjort til nå: - Oppdatert til siste firmware fra D-Links hjemmeside. - Slått av brannmuren til Norton. - Fulgt denne oppskriften på å åpne porter. Har også lest guiden på portforward.com opp og ned i mente. Slik ser oppsettet i routeren ut: Slik ser oppsettet i DC++ ut: Håper dette var nok informasjon til at noen forhåpentligvis kan hjelpe meg Tusen takk for svar! Endret 18. juli 2006 av AndVorD Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Du må åpne porter til D-Linken fra 510i routeren. Altså D-Link sin IP. Den er vel 192.168.0.1 vis jeg ikke tar feil. Så åpner du i D-Linken til din pc. Prøv dette. Lenke til kommentar
AndVorD Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2006 (endret) Du må åpne porter til D-Linken fra 510i routeren. Altså D-Link sin IP. Den er vel 192.168.0.1 vis jeg ikke tar feil. Så åpner du i D-Linken til din pc. Prøv dette. 6516402[/snapback] Jeg får det ikke til å funke. Skal D-Link sin ip settes opp som Inside eller Outside IP? Og hvilke porter skal jeg skrive inn? 1412 forsatt? Prøvde meg på dette oppsettet uten hell: NB! Ny ip-adresse for anledningen...i forhold til de tidligere bildene... Jeg er offisielt mongo snart. Har plagdes med dette i flere dager nå Takk for svar! Endret 19. juli 2006 av AndVorD Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Slik jeg løste samme problem som deg var ved å åpne porter i modemet og fortelle at de portene skal være åpnet for D-Linken (altså lage portene for D-Link sin ip). Så er resten lekende lett, da må du gjøre det samme i D-Linken og sette de portene til ipen til pcen din (den du får tildelt av D-Linken). *antar at du har DHCP påslått* Og i DC skal du ikke bruke Firewall with UPnP, men Direct Connection (med samme ip-adresse (den "du får fra internett/eksterne" og porter) Håper dette hjelper deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå