TheFalcon Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Hei Jeg har fått et problem. Plutselig har maskinen min bestemt seg for at den ikke støtter DirectX8. Hvis jeg kjører dxdiag.exe og velger Test Direct3d. Det går fint med DX7, men når den skal starte med DX8 så kommer det kun en feilmelding: Direct3D test results: Failure at step 5 (GetDeviceCaps): HRESULT = 0x8876086a (3D not available) Jeg har tidligere støtt på dette problemet og da merket jeg det med at Max Payne plutselig kom med en feilmelding om at kortet ikke støttet DX8. Det eneste som fikset feilen da var å reinstallere Windows, men da det tar lang tid å reinstallere programmer og spill osv. så lurer jeg på om noen har et forslag på en løsning. Det eneste jeg gjorde før det skjedde som kan ha gjort noe er at jeg la inn en nyere vesrsjon av ExperTools v3.0 (fra Gainward) og nye WDM-drivere v1.12 fra Nvidia. Jeg har prøvd å avinstaller driverne og ExperTools og erstattet dem med tidligere versjoner, men dette har ikke fungert. Har også prøvd med nye og gamle drivere fra Nvidia. Siden det ikke går an å avinstallere DX8 så kan jeg ikke installere det på nytt (uten å reinstallere WinXP).Jeg har også prøvd å installere SP1 om igjen uten resultat. Er det noen som har et forslag til løsning? Min maskin: ASUS A7V133-C AMD Thunderbird 1,33GHz Gainward GeForce3 Ti/500XP 128MB 4ns Titanium200 GPU" Golden Sample" 384MB SD-Ram WinXP SP1 Kristian Falk Nilsen Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Gå inn i DxDiag og trykk disable Direct 3D Acceleration. Så trykker du på Enable for å skru på 3D igjen. Nå burde det fungere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå