Gå til innhold

defekt sd minnekort ? [løst]

vega77

Anbefalte innlegg

Fikk min siemens N560 idag. :)

Men sliter med å få minnekortet til å funke.

det er ett corsair 2gb sd kort.

formater det i winXP og alt ser greit ut. legger inn div filer på kortet.

Når jeg putter kortet i pda blir alle filer og mapper til kryptiske tegn.

av typen : &(/¤%( *(#"=?/U¤"

Prøvd å formatere både i fat32 og fat.

Noen andre som har erfaring med store minnekort og pda.

Må det deles opp i partisjoner ?

Eller er kortet rett og slett doa ?

Har ett 128MB kort og det funker uten problemer.

Endret av vega77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også opplevd at et minnekort plutselig ble helt korrupt, og jeg mistet alle filene mens det var koblet på en PDA. Da var det et Compact Flash -kort fra sandisk. Prøvde samme kortet på en kortleser til en en PC, og da funket det som det skulle.

Jeg antar at problemet kan skyldes enten støv inne i kontakten hvor du stikker minnepinnen inn, eller at en kontakt kan være bøyd eller defekt på ett eller annet vis.

Regner med at minnepinnen og pda-en din er helt ny. Og da skal jo ikke denne problemstillinga oppstå egentlig.

Du er 100 prosent sikker på at det er rett type minnekort du har kjøpt? Jeg vet at bortsett fra antall pinner, så er MMC Mobile så å si identisk med et vanlig MMC-kort. Men tror det meste av utstyr som ikke er mobiltelefoner som bl.a. kodak-kameraet mitt, kan ikke bruke MMC Mobile minnebrikker.

Lenke til kommentar

Pda'n skal klare både sd og mmc.

begge korta jeg har er sd kort.

Tester med ett annet sd kort (128MB) og det funker jo fint.

Så kan ikke skjønne det skal være noe galt med pda.

Hvis jeg putter i kortet i pc etter å ha vært i pda er det liedan der, masse rare tegn.

får prøve å legge noen filer på sd kortet og flytte kortet til en annen pc.

Lenke til kommentar

Jeg fikk også med et corsair 2gb sd kort med min N560. Dette var også ødelagt. Kjøpte et Twinmos 2gb og det funka med en gang. Send kortet i retur, det gjorde jeg.

Tror det er et parti av dårlige corsair sd kort i Norge. Har hørt om flere med problemer. Ser at Netshop stadig har det på ukens tilbud, men jeg står over. Null tillit til de korta.

Arne M

Lenke til kommentar

Kjøpte et Kingston 1024MB Secure Digital Elite Pro til GPS'en. Funka i knapt en time, før det svikta fullstending. Har prøvd å formatere, men PC'en klarte ikke å fullføre formateringen. Nå får jeg ikke kontakt med kortet i hele tatt.

Kingston :thumbdown:

Lenke til kommentar

Etter mye frem og tilbake ser det ut som det er minnekort lesern min som krøller alt til.

Når jeg bruker activesync for å overføre filer via docking funker alt.

Så da er det bare å løpe å kjøpe ny minnekort leser for meg og håpe alle problemene er borte......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...