EviLEddiE Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Oppdaget dette ved en tilfeldighet, da jeg skulle teste ut Anti-Aliasing på Battlefield 1942 (kjører med 1024x768) - altså skrudde jeg på "Force AA in all D3D Applications" i RivaTuner. Selve menyen er som kjent 800x600 60Hz uansett oppløsning valgt i innstillingene. Men når jeg skal starte selve spillet, bomber systemet ut med en blåskjerm, PAGEFILE_IN_NONPAGED_AREA eller noe sånt (det varierer hva slags melding som kommer). Var da nysgjerrig på om dette også gjalt i OpenGL, så jeg fyrte opp Neverwinter Nights. Denne gangen holdt det bare med å prøve å endre innstillingene for AA i spillet (OpenGL kjører også med tvungen AA), og da kom blåskjermen igjen, da med at nvoglnt.dll hadde gjort noe feil. OK, jeg prøver å endre en innstilling som allerede er endret fra OSets side, men likevel - dette skal ikke skje. Kjørte med nyeste versjon på både BF1942 (1.1) og Neverwinter Nights (1.26) under Windows XP Professional SP1. Jeg får se i fremtidige versjoner om dette er fikset... Lenke til kommentar
Gulbil Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Prøvd å ikke ha på AA i rivatuner og så endre AA fra inne i NWN ? (mulig jeg misforstod hva du mente) Kjører selv med 30.82 driverne, med 40.71 driverne så fikk jeg veldig lav ytelse i UT2003 (men riktig BARE i UT2003) Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Tror dessverre ikke nvidia vil ta den feilen så seriøst med mindre du kan påvise den UTEN bruk av eksterne driver "hacks"... Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 21. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2002 Ville ikke akkurat kalle det en "hack", da muligheten til å tvinge FSAA på i både D3D og OGL også finnes i Display Properties/Advanced. Uansett, nå er det kun OpenGL jeg har stilt inn til å kjøre med tvunget FSAA. Det med Neverwinter Nights ble faktisk fikset i 1.26 patchen som kom nå nylig... Kjører heller med høyere oppløsning i BF1942 og andre D3D-spill + 8x aniso (også på OpenGL). Lenke til kommentar
Bugaloo Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 en bug til: når man spiller av filmer med nview på kloning vises filmen bare på den ene skjermen Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Det med film avspilling gjelder ati også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå